Scooter praktijkexamen

Hoi (:
Ik ben over iets minder dan 2 weken jarig, en ik doe 2 dagen erna scooter theorieexamen. Alleen dan moet ik dus nog scooter praktijkexamen doen. Heeft iemand dit al gedaan? En wat moet je dan doen bij zo’n praktijkexamen? Ik heb al een scooter staan thuis dus ik oefen er zoveel mogelijk op zodat ik niet zoveel lessen nodig heb P: En hoe moet je je aanmelden voor zo’n examen? Kan dat gewoon bij CBR of moet je dat doen bij de rijschool waar je ook moet lessen?

x

Hoe duur is dat? :slightly_smiling_face:

Duur P: Maar hoe minder lessen je nodig hebt hoe minder duur het is. Vandaar dat ik zoveel mogelijk oefen (:

2 vriendinnen van me hoefde helemaal geen praktijk te doen? alleen theorie, en die heeft nu ook haar rijbewijs. dat was in januari?
nja, geen idee dus wat je met praktijk moet doen.

ik weet van vrienden het zijn ongeveer 4 lessen tenzij je goed bent ongeveer 100euro per les en dan moet je je pas nog aanvragen bij gemeentehuis die kost ook 40 euro ongeveer en het is dus echt duur

Praktijkexamen ging ook pas vanaf maart in. Maar verschilt de prijs niet per rijschool?

volgens mij kan je ook een heel pakket doen, met alle lessen erin.

De prijs van een examen is altijd even duur omdat het CBR dat doet. Rijlessen zijn per school verschillend. Je kunt losse lessen nemen en zelf een examen regelen, maar ik neem aan dat rijscholen ook wel pakketten aanbieden van een aantal lessen + een examen.

Vraag me trouwens af of lessen echt nodig zijn, als jij een scooter thuis heb kun je toch mooi thuis wat oefenen? Scooterrijden is echt een eitje, dus dat examen kan toch ook nooit moeilijk zijn. Tenminste, dat denk ik dan :stuck_out_tongue:

Haha ja dat denk ik ook P: Maar heeft iemand ook praktijkexamen gedaan dan? Want ik wil wel even weten hoe dat gaat eigenlijk (:

up

Je moet eerst gewoon je theorie-examen doen, als je dat hebt afgerond en dus hebt gehaald moet je praktijkexamen aanvragen, gewoon bij het cbr, of je kan het via een rijschool doen die het dan aanvraagt bij het cbr, die aanvraag duurt 3 tot 5 weken, dan over het algemeen heb je 1 dag, mij werd verteld: 9 uur start het, dan ga je eerst een aantal uur lessen, allerlei dingen doen, zoals noodstop, rijden op de openbare weg (dus de regels toepassen etc.) dit doe je met een klein groepje (3 a 4) op scooters van de rijschool en met de instructeur. Diezelfde dag kan je meestal nog praktijkexamen doen, met examinator erbij. Ook met een groepje. Dat kost ongeveer 400 euro, als je zakt, moet je opnieuw 300 euro betalen.

up