Scooter of niet?

Hoi!
Ik twijfel dus of ik een scooter wil of niet.
Ik heb nu 500 euro, als ik een scooter neem, neem ik een sym mio. 2e hands zijn die zo’n 1400 euro. ik ben over een paar maanden jarig dus het geld komt wel bij elkaar. Maar ik ben zo bang dat hij of gestolen word ofzo.
En ik hoorde dat je al vanaf je 17 mag beginnen met je auto.

Waarom wel of niet een scooter?

ik heb wel:), is gewoon echt handig. En dan moet je wel echt nú examen doen, want vanaf januari moet je ook praktijk en dan ben je een peer honderd euro kwijt. Maargoed, het is gewoon handig. Behalve als je valt zoals ik¬¬.

Heb je hem echt nodig of niet?
Als je dicht bij school en centrum/stad woont zal ik het niet doen. Als je afgelegen woont wel…
Maar die invoering van 17 jaar duurt denk ik nog wel even! Dan ben je allang 18 geweest. Maar als je het geld voor een scooter hebt zal ik het wel doen!

wel doen. maar eerst je brommercertificaat halen :wink:
en 1 tip: koop geen tweedehands. mijn zus had een tweedehandse gekocht, en bij een viaduct viel hij uit. toen heeft ze e rest moeten lopen en duwen. hij had nog genoeg benzine, maar er was iets mis met de brommer zelf.

niet.
waarom ik geen scooter neem:

1. ik wil liever z.s.m. auto rijbewijs halen, dus om nou voor 1/2 jaar scooter te kopen…
  2. die 10 minuutjes naar school fiets ik wel, is mn enige beweging xD
    serieus, ik zie zo vaak van die mega dikke mensen op een scooter en dan denk ik echt ‘ga fietsen.’ :’)
  3. als ik 16 ben is rijbewijs alleen al onbeschoft duur (het is niet dat ik het geld niet heb, maar ik koop liever andere dingen xD)
  4. telkens tanken

dus ik zou het niet doen ^^

ik heb een scooter, zo handig en zo fijn in de zomer <3
ben er heeeeel blij mee.

op je 17e voor je auto gaan moet je echt niet doen, dan moet je altijd een bijrijder enzo. ik weet niet voor hoelang, iemand zei5 jaar? maar dat weet ik niet zeker.

ZEKER WETEN DOEN

ik wilde er ook nooit een. maar heb nu een vriendje die anderhalf uur fietsen bij me vandaan woont, dan denk je echt : DAMN had ik maar een scooter.
heb eentje voor mn verjaardag gevraagd:p of de helft van dat bedrag ofz…

ben vanmiddag geslaagd voor mn examen :stuck_out_tongue:

Wel doen! het is zo ongelovelijk handig! je bent overal in een paar minuten en naja t is gewoon een chill vervoer middel :stuck_out_tongue:

Ik heb er wel een en ik ben er nog steeds zo blij mee!

Alleen, het kost veel geld!
Je moet niet alleen een scooter kopen, maar ook helm, slot kopen.
Benzine, olie.
En een verzekering kost ook veel geld.
Dan je theorie-examen, en vanaf 1 januari ook een praktijk examen.

't kost veel geld, maar een scooter is erg praktisch!

Om de een of andere rede vind ik een scooter onnodige millieuvervuiling. Dus ik zou het niet doen x]

dat heeft niks te maken met tweedehandsen… je hebt ook goede tweedehandsen je moet alleen uitkijken waar je hem koopt en of hij gewoon in goede staat is als je gewoon goed kijkt voor een goede 2dehand kan er weinig mis gaan

het ligt er idd aan hoe ver je van alles vandaan woont.
Als je hooguit een kwartiertje fietst naar stad/school/meeste vriendinnen,
zou ik het niet doen, want het kost heel veel geld.
(Verzekering WA+diefstal voor mijn Sym Fiddle kost bijvoorbeeld al
330 per jaar) En onderhoud is, zoals eerder al genoemd werd,
ook heel duur (nieuwe banden, service beurten), en dan natuurlijk nog benzine en olie. Dus als je het niet nodig hebt zou ik het niet doen, ook omdat het in de
herfst en de winter gevaarlijk kan zijn om te rijden (super wind van de laatste
tijd is best gevaarlijk, net als natte bladeren en bevroren wegen).

Maar als je ver weg woont van alles (ik zou 50 minuten naar school/stad
moeten fietsen, en iets van 1,5/2 uur naar m’n vriend) dan is het het
geld dubbel en dwars waard omdat je helemaal onafhankelijk en vrij bent.

we hadden hem van een kennis. ze had er al een paar keer op gereden en wel eens ‘‘geleend’’. toen deed hij het nog prima.

en daarbij, pijnlijke mededeling voor iedereen: Ook nieuwe scooters, zelfs hele
dure zoals vespa’s, gaan wel eens kapot/vallen uit/starten niet.
En dan is er meestal wel iets mis met de scooter, maar in veel gevallen
is het zo weer verholpen bij een goede garage.

Ik ook niet.

Ik woon te ver van school om met de scooter te gaan en binnen m’n kakdorp kan ik alles fietsen. Dus niet nodig.

Yup. Vind ik ook.

mmm, ja ik woon 20 min fietsen van mijn school en 30 min naar het dorp.
ik vind het opzich niet erg om te fietsen maar ik weet het gewoon echt niet!
Ik kan nu reserveren voor op mijn verjaardag voor die 35 euro. Dat is wel beter dan die nieuwe hoge prijs… maar dan moet ik wel snel beslissen…

Thanks voor de reacties!

Als je zover van je school en het dorp afwoont zou ik het wel doen.
Dan wel, maar ikzelf hoef er geen, ik wacht liever nog 2 jaar, dan kan je op voor je rijbewijs.

Difficult, ik zit er zelf ook over te twijfelen… Mijn pro’s zijn dus dat je in een veel kortere tijd ergens kunt zijn, je wordt veel mobieler én het is echt SUPERgaaf om op zo’n ding te rijden. Maar mijn contra’s zijn dan weer dat wanneer je een scooter hebt je waarschijnlijk bijna nooit meer de fiets neemt, omdat je toch zo’n ding hebt…en dat heeft weer tot gevolg dat je conditie achteruit gaat en je waarschijnlijk ook dikker wordt (tenzij je meer op andere manieren gaat sporten) en ze zijn inderdaad duuuur. Maargoed, een tweedehands mio is natuurlijk nog wel te betalen in vergelijking met een spiksplinternieuwe vespa…in jouw geval zou ik zeggen; GEWOON DOEN;)

Je kan in ieder geval je rijbewijs halen, en dan later nog kijken of je een scooter wil. Want als je het nu niet doet en je bedenkt volgende jaar dat je er toch een wilt kost het rijbewijs alleen al 400 euro. 35 is niks.