Scooter kopen

Hoi iedereen,
ik heb jullie advies nodig,
is het slim om een scooter te kopen? Ik wil al best wel lang een scooter maar nu ik er over na denk ga ik hem waarschijnlijk maar 2 jaartjes gebruiken. Zouden jullie er eentje kopen of zouden jullie gewoon sparen voor andere dingen?
xoxo

Dit kunnen wij moeilijk zeggen, aangezien wij niet weten hoeveel geld jij verdient :*
Als ik naar mezelf kijk zou ik het voor 2 jaar niet doen.

Ik heb er wel genoeg geld voor om er één te kopen,
maar ik weet niet of het wel slim is om te doen voor 2 jaar enal…
hahah x

nanog 2 jaar fietsen/ov gebruiken is toch niet zo’n ramp? haha

Maar je gaat er dan twee jaar lang (of meer) wel veel plezier van hebben hoor! Vooral als je ver van school woont ofzo. Je bent niet meer afhankelijk van je ouders of het ov. Als je er het geld voor over hebt, zou ik het doen hoor.

Ik weet het niet, ik moet elke dag ongeveer 25 minuten naar school fietsen. Jeetje ik ben echt niet goed in kiezen haha :flushed: x

Het lijkt me dat je dat geld goed kan gebruiken auto rijbewijs, studie etc. En het kost ook brandstof en onderhoud enzo. Persoonlijk zou ik het niet doen, en ik fiets zelf ook een half uur naar school :’)

Ik heb je topictitel even in iets duidelijkers veranderd, let hier volgende keer zelf even op aub :slightly_smiling_face:

Het is niet echt nutteloos voor 2 jaar, waarschijnlijk gebruik je hem daarna ook nog gewoon! Want als je je rijbewijs dan gewoon haalt, heb je waarschijnlijk niet gelijk een auto toch?
Niemand die ik ken heeft dat in ieder geval. Dus degenen die ik ken die een scooter hadden op hun 16e, hebben er nu nog steeds één. Daarna kan je hem altijd nog verkopen.

Ik heb geen scooter gehad… Mijn school fietste ik 20 minuten naar toe en verder ook alles fietsen of de bus. Ik heb hem niet gemist en ik heb nu mijn rijbewijs. Maar het ligt eraan wat je ermee doet natuurlijk

Sowieso doen! Een scooter is echt fantastisch, vooral in de zomer. Heerlijk in het zonnetje al die zwetende fietsers inhalen!

Sparen voor je rijbewijs, want dat gaat ook meer kosten dat je denkt!

ik zou het niet doen, je kunt dan beter alvast voor je auto(rijbewijs) gaan sparen.

Ik ben 18 en heb deze zomer pas mijn scooter rijbewijs gehaald. Ik weet niet precies hoe lang ik hem ga gebruiken, maar voor nu is het gewoon heel handig. Als je een beetje de kosten wilt drukken heb ik twee tips: haal je autorijbewijs en ga daar mee scooter rijden en koop een (goede) tweedehands scooter.
Als je hem tweedehands koopt moet je niet voor een arox ofzo gaan, en op letten hoe oud de vorige eigenaar is.

Je kan tegenwoordig toch ook als je 16 en een half bent je auto rijbewijs halen? Kan je daar ook mee scooter rijden? Xoxo

ja, heb je rijbewijs B krijg je ook gelijk rijbewijs AM, waarmee je op scooters mag rijden