scooter gekocht, durf niet te rijden HELP!

hallo hallo,
ik heb een scooter gekocht, nadat ik er al altijd een wilde hebben.
het is een peugeot viva city,
maar goed,
ik heb dus gister eventjes op de oprit gereden
(ik mag er nog niet op rijden, wnat hij is nog niet verzekerd)
nu ging ik gewoon rechtdoor,
paar keer ging het goed, maar toen viel ik
scooter meteen dik beschadigt, en dikke schram op me been…
nu heb ik heel erge angst weer te rijden, vooral omdat ik alleen nog maar rechtdoor ging !
en ik heb nog niet eens bochten gemaakt enzo,
dat moet echt het moeilijkste zijn.
wat meot ik nu doen?
de scooter weg doen?
het leren?
ik vind het echt eng nu

Heb je je scooterbewijs al gehaald?

ja
ik had het al in januari,
dus ik hoefde geen praktijk te doen

Oh, oké.
Misschien kun je alsnog praktijk doen?
Of gaat dat niet?

ja ik kan wel lessen nemen,
maar of dat nu zoveel zin heeft??

Ja, ik denk het wel.
Dan leer je zeg maar hoe het is om op een scooter te zitten.
Gewoon even op een scooter gaan zitten en wegscheuren lukt denk ik niet als je niet echt les heb gehad.
Maar ik weet daar eigenlijk helemaal niets vanaf dus up voor jou :’)

haha xD nouw mischien moet je gewoon eerst eens op je scooter gaan zitten, en dan niet zo hard rijden en je voeten aan de grond als je dan bijna valt kan je je nog omhoog houden doordat je je met je voeten tegenhoud ja. en hoe kan je nu vallen als je alleen rechtdoor rijd?

Bij iemand achterop steeds.
Tot je het wel zelf durft.
Pijn gaat over, angst niet.
Blijven proberen dus.

teminste zo deed ik het altijd in de sneeuw en als ik over ijs reed, voeten op de grond XD

omdat je alleen rechtdoor ging…
gok ik dat je heel langzaam ging?
en daarom is je evenwicht ook wat slechter…

gewoon blijven oefenen desnoods op een grote parkeerplaats,
scooter rijden is namelijk neit moeilijk :slightly_smiling_face:
ik heb ook een vivacity :wink:
komt allemaal wel goed :slightly_smiling_face:

Succes

Hmm, de eerste x dat ik reed kneep ik ook nog mn rem in ofzo :stuck_out_tongue: Was echt heel lelijk… Maar als je gewoon rechtdoor gaat, hoe val je dan? Kan je gewoon je evenwicht niet bewaren ofzo? Of ga je te zacht?
Gewoon blijven proberen, is echt niet moeilijk.

Ik zou gewoon gaan, geen lessen nemen joh - da’s echt onzin!

Oefenen. Ik reed de eerste keer ook een berm in…

mmm. oke,
ja echt heel raar
ik reeed gewoon recht door
en PLOTS
uit het niets
lag ik op de grond,
geen enkel idee, hoe ik ben gevallen
:anguished:?

Ik heb geen scooter, ook geen rijbewijs :stuck_out_tongue:
Maar heb wel vrij vaak op de scooter van m’n bf gereden, en in het begin vond ik het ook doodeng & dacht ik echt van ‘oooooohmygod, ik ga vallen!’ ofzo.
Maar je moet gewoon even wennen en dan heb je het zo onder de knie!
Dus als ik jou was; gewoon gaan rijden!
Eventueel beginnen op een grote parkeerplaats, daar heb ik ook voor het eerst een beetje rondgereden, dan kan je goed oefenen zonder dat je obstakels in je weg hebt zeg maar.
En anders zoals hier boven gezegd is gewoon les nemen.

hihi, ik was bijna tegen een boom gereden toen die bf voor het eerst achterop bij mij ging :grinning_face_with_smiling_eyes: zij zegt vol gas ! en ik denk jaaaa daaagh dan schiet ik weg :stuck_out_tongue: dus ik ging rustig optrekken, maar dat is dus niet zo’n slim idee.

je zult toch echt weer een keer op je scooter moeten gaan rijden
ik heb ook een scooter al een jaar
in het begin had ik ook een ongelukje om het zomaar te zeggen
maar ik heb gewoon voordat ik echt tussen de auto’s enzo naar school ging rijden, eerst in de wijk steeds wat rondjes gereden
en als je niet zo goed durft, moet je gewoon rustig beginnen
niet zo hard rijden enzo
en je moet altijd ff wennen
bij mij ging het toen fout in een bocht, ik heb zon breed retro model dus was best wennen voor mij met het sturen enzo
en jij hebt een viva city, die zijn veel smaller en veel makkelijker met sturen in de bochten
dus het zal vast wel goedkomen!

de echte allereerste keer dat ik reed, reed ik ook rechtdoor vanaf de oprit, bijna de tussenberm in. Ik kon nog net remmen.
Daarna is m’n vader (100 kg :x) bij mij achterop geweest zodat ik evenwicht leerde bewaren. Ik kon goed rijden enz. Daarna heeft hij me er weer alleen op gelaten en doordat ik gewend was aan dat evenwicht kon ik beter manouvreren. Geloof me, ik dacht dat ik het ook nooit zou kunnen, gas geven, kijken en sturen tegelijk. Daarna ben ik met m’n vader op een parkeerplaats gaan slalommen tussen vrachtwagens en benzinepompen. Steeds kleinere en scherpere bochten, daarna op hele smalle stukken.
Ik kreeg het binnen een dag helemaal onder de knie en mocht vervolgens de weg naar school helemaal alleen rijden. En dat ging super
Volgende week ga ik op praktijkexamen en hopen dat ik slaag, en dan krijg ik m’n rijbewijs (:
Oefening baart kunst.

Ik val ook om hoor, als ik rechtdoor ga en heel zachtjes rijd.
Dat is normaal, als je harder rijd vanaf 20/30 km per uur heb je daar geen last meer van. Langzamer moet je je evenwicht bij blijven stellen en dat is lastig. En zeker als je niet gewent bent aan het gewicht van je scooter en niet verwacht dat hij gaat vallen kun je makkelijk vallen ja.
Vraag of je vader/broer/wiedanook met je meerijd (bv jij achterop) ofzo, naar een groot leeg parkeerterrein of iets dergelijks, dan kun je niets of niemand aanrijden maar wel goed oefenen.

tja, dan had je misschien maar niet zo’n zware scooter moeten nemen.
en anders… toch blijven rijden

Vragen of een vriend of vriendin bij je achterop gaat zitten, als je namelijk wilt leren en evenwicht behouden is dat het beste. En daarnaast kan die gene ook helpen wanneer je bijna omvalt als je nog niet zo snel gaat.

Als ik jou was zou ik hem eerst laten verzekeren voordat je veder gaat rijden.