Pfff wat een drama !
Voor mijn 16de verjaardag heb ik een scooter gekregen en wat was ik er blij mee !!!
Maar natuurlijk moet je eerst je rijbewijs hebben voor je er op mag gaan rijden ( ssst ik heb er wel al een aantal keer op gereden maar je voelt je toch niet echt " veilig" )
Vol goede moed begon ik met het leren van mijn theorie en na 2x zelf kei hard geleerd te hebben en toch weer te zakken besloot ik een dag cursus te nemen en na mijn 3de poging had ik me theorie en wat was ik blij !
Ik dacht alleen nog praktijk … Moet te doen zijn … Toch ?!
Nou dat pakte anders uit …
Ik ging op dagcursus en bij het afrijden bij het CBR ( ik krijg bij het woord alleen al rillingen ) en helaas zakte ik
Tranen tranen tranen
Omdat ik het zo graag wilde en het was me niet gelukt …
Ik had gefaald …
En natuurlijk i know niet iedereen slaagt in 1x maar omdat ik zo veel geld tijd en moeite in het hele scooter proces gestoken…
Ik durf gewoon niet meer naar het CBR omdat ik bang ben weer te falen…
Ik wordt er al misselijk van als ik er aan denk…
Wat zal ik doen nog en dagcursus of zonder cursus proberen en gaan ?
Ik twijfel en durf geen beslissing te maken omdat ik bang ben het weer fout te doen
Een heel verhaal … Please tips ?
Maak je niet druk joh, slagen voor je praktijk is niks aan. Ze letten amper ergens op, puur of je het veilig houd, of je om je snelheid denkt en of je goed kijktechnieken gebruikt. Ik dacht ook dat ik het verkloot had omdat ik een stukje door de binnenstad moest waar het super druk was en ik uiteindelijk stapvoets ging rijden en iedereen eigenlijk maar voor liet omdat ik het door m’n zenuwen ook even niet meer wist, ik wist ook even niet meer hoe hard ik er mocht dus ben ik 30 gaan rijden liever te traag dan te hard. Ze hoefden er niet eens over na te denken of ik geslaagd was, ik was amper weer binnen of hij zei al geef me het oortje maar dan ben je geslaagd.
Als je het echt graag wil moet je toch over die angst heen komen, na 1 keer zakken al faalangst vind ik trouwens wel heel erg… Mijn broer heeft wel 7 keer over zijn rijbewijs gedaan en had toen nog geen faalangst.
Als je het nu op geeft is het helemaal weg gegooid geld en krijg je achteraf toch spijt…
Het stelt niks voor…
Die mensen krijgen elke dag zooooveel mensen die hun praktijk examen willen halen en zoveel daarvan zakken voor de eerste keer.
Het is inderdaad heel zonde als je nu stopt. Gewoon nog een keer gaan!