Heeft iemand dat? & ben je geopereerd? Heb je veel pijn?
Ik heb het namelijk en ben niet geopereerd, heb een scoliose van 65 graden dus dat is heel veel!
liefs.
Heeft iemand dat? & ben je geopereerd? Heb je veel pijn?
Ik heb het namelijk en ben niet geopereerd, heb een scoliose van 65 graden dus dat is heel veel!
liefs.
Een vriendin van me had dat!
Die is er wel aan geopereerd, maar bij haar is het fout gegaan.
Nu is ze verlamd!
Jeeemig, 65 graden! Ken wel iemand die het heeft/had, maar maar heel weinig, kgloof 8 graden of zo.
Maar heb je dan een korset of zo? Of ga je nog geopereerd worden?
Mijn zus heeft dat. Ze heeft toen op een gegeven moment met krukken moeten lopen en moest als we ergens heen gingen in de rolstoel. Maar ze loopt nu bij de chiropractor en het gaat een stuk beter, krukken en rolstoel heeft ze niet meer nodig. Ze is er nooit aan geopereerd. Ik weet trouwens niet hoeveel graden ze dat heeft, maar ook behoorlijk hoog.
Bij mij op school hebben best veel dat.
Bij hun is de operatie allemaal goed gegaan, op 1 meisje na.
Ze had ook een kyfose (of hoe je dat schrijft) en ze is van spring in het veld, tot vast gekluisterd aan een bed/rolstoel gegaan.
Nee ik maak je niet bang, want haar fout is zeldzaam.
Nu ben ik benieuwd kirrzty, hoe heet die vriendin Ö
Nee ik heb geen korset, en ik ga denk ik me ook niet laten opereren. Maar ik weet het niet zeker! Gelukkig heb ik geen krukken nodig. Ik heb alleen wel als ik heb gevoetbald of gewinkeld of gewerkt een hele moeie rug! maar iemand die het zelf heeft?
Evelien, ken je haar? hihi.
Ik heb ook scioliose. Ik heb geen korset gehad, ook geen operatie maar heb wel op oefentherapie gezeten en moet nu nog oefeningen doen. M’n linker schouder en heup staan ook veel hoger dan de rechterkant. En het doet soms best pijn.
Ga jij nog wel geopereerd worden?
Oh, ik zie je antwoord al .
Nee! Jij wel?
haha<3/
Nee. Zij heet anders (en haar naam komt niet vaak voor, dus noem hem liever niet. Sorry :3)
Maar echt kut voor dr dat de operatie bij haar ook slecht is gegaan.
Die vriendin van mij zit nu aan dubbele dosis morfine en is graatmager erdoor geworden ): ze moet 18 uur per dag liggen en kan maar 6 uur zitten verspreid over de dag. 4x1,5 uur
Heb wel een flinke holle rug, maar niet zo ernstig.
Nee, ik heb het in een ‘lichtere vorm’ dus hoef niet geopereerd te worden. Hoeveel graden weet ik niet, dat is nooit onderzocht. Ik heb er alleen last van als ik lang sta, een tas draag of met werken.
Haha, okee.
Geeft niet.
Jaa, dat is idd kut.
Ahh dat is echt erg!
Evelien hoeft niet zoveel te liggen. Ze kan nog gewoon naar school enzo.
Maar ze zit dus wel altijd in een rolstoel, want ze is tot haar middel verlamd.
Ze is ook wel heel dun geworden, nouja haar benen. De rest is nog gewoon normaal.
Ik heb het… Heb er vaak last van maar weet niet hoeveel graden ik heb
Ik heb ook Scoliose, de ergste bocht is ongeveer 27°. Ik heb een aantal jaren terug 3 1/2 jaar lang een brace gedragen en heb 6 jaar oefentherapie gehad. Ik heb verder eigenlijk nooit last van men rug, gelukkig.
Jou bocht is ook groot zeg! Ben je nog onder behandeling van een orthopeed? Want meestal overwegen ze wel een operatie wanneer je richting de 40° gaat. Maar jij heb er verder niet heel veel last van of wel?
een vriendin van me heeft het. ze had volgens mij iets van 50 graden, ik weet het niet meer precies… ze had eerst een korset en ze heeft zich vorig ja laten opereren en dat is helemaal goed gegaan en haar rug is echt veeeeeel rechter. ze heeft er soms nog wel last van maar sws wel minder!!
Dat heb ik gehad. Ik ben eraan geopereerd. In het begin als je in het ziekenhuis ligt doet het wel even pijn ja. Maar dat is ongeveer de eerste 3 dagen. Ik mocht na 6 dagen weer naar huis. Ik zou je geen zorgen maken dat het fout gaat hoor! De dokter die me heeft geopereert doet zo’n operaties al meer dan 25 jaar, en hij zei dat het een heeel kleine kans is dat er iets mis gaat. Ik had trouwens de scoliose boven aan de rug. Wat wel fijn is, want als je het beneden hebt en je bent eraan geopereerd, dan moet je echt vanuit je heupen buigen enzo… Oja en ik heb geen pijn en kan alles goed enzo
-