Scoliose

Dag lieve meiden,

Ik ben 20 jaar en heb sinds mijn geboorte scoliose aan mijn rug.
5 jaar lang heb ik een boston brace gedragen en vroeg mij af of er meer meiden zijn die scoliose hebben en hoe jullie hier mee om gaan.

Mijn rug is op het moment stabiel en is ongeveer 52 graden krom.

xxx

Ik ;c

Ik weet niet of ik het al vanaf mijn geboorte heb, en hoe krom/scheef mijn rug is anders dan dat mijn ruggengraat in een S-bocht staat~

Heb er op het moment best last van en loop bij 2 fysio’s tegelijk.

Lijkt me vreselijk, een brace :astonished: Mijn rug was er niet scheef genoeg voor, maar hoe is het als je er 1 moet dragen?

Ik ben 18, en ben er vorig jaar in de zomer pas achter gekomen dat ik scoliose heb. Er is dus niks meer aan te doen, maar ik heb echt af en toe dagen dat ik ontzettend veel pijn heb. Loop bij oefentherapie Mensendieck en word om de paar weken gemasseerd.

Mijn rug bevat trouwen een kromming van 32 graden.

Bedankt voor jullie reacties !
Het dragen van een brace was in het begin heel zwaar. Binnen een paar dagen wende het. Ik droeg hem 23 uur per dag. Na 4 jaar was het zelfs heel moeilijk om er zonder te kunnen omdat ik gewend was dat is steun kreeg.

Ze willen mij opereren maar dat wil ik niet

Ik dacht dat hier al een (matig) actief topic over was. Zal m effe opzoeken

Maar ik heb het ook, ben geopereerd.
Edit: er zijn per heel veel verschillende dus laatmaar :wink:

Ik ben bijna 22 en ben er zo’n 10 jaar geleden achtergekomen door een medisch onderzoek op school. Had er niet zoveel last van, maar nu wordt het wel erger doordat ik ook last heb van mn knie. Mijn ene been is ook langer dan het andere, dus draag er zolen voor. Binnenkort moet ik ook terug voor controle, dus weet niet precies hoe erg het gesteld is. Veel sterkte aan de meiden hier!

Ik meld me ook. Kreeg het ongeveer op mijn 12/13e, tijdje fysiotherapie gehad, maar dit hielp niet. Ik heb er dagelijks last van. Ik kan geen uren achter elkaar lopen of niet lang staan zonder even te zitten. Hoeveel graden mijn rug krom is weet ik niet, dat moet ik nog steeds laten nakijken…

Ik! Ik heb er eigenlijk bijna nooit last van alleen hij blijkt wel vrij heftig te zijn haha. Heb het al van kleins af aan.

Ik ben 13 jaar en draag sinds een paar weken een boston brace. Ik ben er al aardig aan gewend.
Onder de brace draag ik een strak lang hemd, maar die kruipt steeds omhoog, zodat mijn korset rechtstreeks op mijn huid zit. Dat is erg vervelend.
hoe deden jullie dit? Waar kochten jullie de hemden??

Ik heb het van voor naar achter en van links naar rechts. Daarbij ook ongelijke benen, dus als ik geen steunzolen draag dan wordt m’n rug nog erger. Ik liep vroeger bij fysio en niet zo gek lang geleden bij mensendieck, maar momenteel doe ik er eigenlijk niets aan. Heb niet zo gek veel rugpijn, maar soms wel veel.