Scoliose brace ongemakkelijk

Heeyy,

Ik heb scoliose en draag al een jaar lang een brace (korset) voor mn rug. In het begin vond ik het helemaal niet lastig ofzo, ik merkte amper dat ik het aan had. Maar sinds een halfjaar is het echt een struggle voor mij geworden om met die brace om te gaan.
En ik heb het dan vooral over kleren enz.

De brace komt voor een deel over mijn boezem en achterwerk en het is echt irritant.
In de zomer heb ik het stikheet en de neiging om crop tops, leuke jurkjes,… te dragen is dan echt groot. Maar dat gaat dus gewoon niet echt met dat korset.
En zoals ik al zei het komt over mijn achterwerk en boezem heen (voor de helft ong.), waardoor 1. m’n boezem dus niet echt zichtbaar is en 2. mn achterwerk aan de bovenkant echt een soort ‘plaat’ is zeg maar (haha)
Je kan je wel voorstellen dat dit mega ongemakkelijk is. Als het nu overkomt alsof ik wil ‘showen’ met wat ik ‘heb’, dat is niet het geval, integendeel, maar het is gewoon zo lastig om iedereen in de zomer te zien met hun crop topjes en leuke shortjes en dan zit ik daar een beetje ongemakkelijk te voelen :sunglasses:

Anyway, sorry voor de lange tekst,maar het komt erop neer dat ik aan alle mensen met scoliose vraag of zij hier misschien tips voor hebben?
En ook; is het normaal dat de korset die bepaalde delen bedekt zeg maar? Want soms heb ik echt het gevoel dat ik gewoon een foute brace draag ofzo, haha :slightly_smiling_face:

Alsoo ik dacht dat het wel bij health hoorde maar als dit fout is alvast mijn excuses

Hi! Ik heb voor mijn scoliose ook een corset moeten dragen.
Ik weet hoe heet het is, niet gewoon :’) Ik heb vooral een beetje mijn kleding moeten aanpassen.
Wijde shirts, broek waar de achterkant van het korset precies over viel, maar met een wat wijder shirt had je geen ‘dakje’ op je kont. Hij stopte bij mij net onder mijn bh, dus daar kan ik je niet mee helpen!