scoliose / boston brace

Hi ;]

ik heb scoliose, dat is een afwijking aan je ruggengraad
voorderest zie ik er wel normaal uit ofzow x’d
maarja, voor mensen die niet weten wat het is / hoe het er uit ziet

http://i51.tinypic.com/1oahxi.jpg

tsja, het ziet er best wel eng uit, :s :s :s

het is ook erg vervelend,
ik moet namelijk een ‘‘boston brace dragen’’

http://i53.tinypic.com/314b7gz.jpg

het enige plaatje die beetje duidelijk was (:

maarja, zoasl ik al zei, ik moet een brace dragen
een soort conset, dat heel strak om je lijf heen zit, ( je kan hm wel uit doen hoor met gespjes aan de achterkant )
hij duwt je ruggegraag zegmaar recht.
het is erg vervelend, want ja
je kan geen leuke strakke shirtjes hempjes meer aan :frowning_face:
dat was echt een regelrechte ramp!

ik draag de brace nu al 2 jaar, dus ik bem er al aan gewend.
ik moet hm dragen tot ik ben uitgegroeit :frowning_face:
ben nu 14

ik zal het leuk vinden als meisjes hier ervaring mee hebben
of heb je mischien tips??
ik wil jou natuurlijk ook helpen als je een brace draagt, ik heb ervaring x

liefs, linda, <3

sorry, als hier al een topic over is :blush:

xxxxxxxxxxxxxx

ik denk niet dat er al een topic over is + upje voor jou, ik ken het niet/heb het niet/geen ervaring/al die shit.

:grin:

ja dat zal wel kunnen
maar, ik kom hem niet vinden

sorry, als hier al een topic over is

liefsx

Oh mijn nicht/neef en tante hebben dat ook. Mijn nicht heeft heel lang op therapie gezeten, of hoe heet dat? En nu is het wel een stuk minder. Maar ik geloof niet dat ze ooit zo’n brace heeft moeten dragen. Mijn tante wel toen ze jong was. Voor de rest heb ik geen tips ofzo, sterkte! (:

ja ik heb het ook. Word er voor behandeld bij de fysiotherapeut.
en af en toe ziekenhuis…
hoef die brace gelukking niet te dragen, wel lang een corset gehad.

ik heb het ook
maar ik hoef geen brace
en ook niet naar het ziekenhuis ofzo
ze zijn er net optijd achter gekomen dat ik alleen maar naar de therapie moet
en dat gaat ook goed dat ik nog maar 1x in de maand moet komen :slightly_smiling_face:

Er is idd al een groot algemeen topic over scoliose.

Maar, ik kan je niet helpen. Heb een operatie gehad en zou niet weten wat het meest suckt. Aan de ene kant heb je met een brace geen litteken, maar het dragen zal wel lastiger zijn.

ik heb een nachtkorset moeten dragen, dat is minder flexibel, en ik weet hoe vreselijk het is, hoewel ik het dus niet overdag moest dragen. dat korset van mij deed zooo’n pijn. en daar zitten zo dikkere stukken plastiek in om tegen je rug te duwen. ik heb het niet lang gedragen, omdat ik er gewoon niet meer tegen kon, ik had geen slaap, ik voelde me claustrofobisch… maar nu ben ik al wat ouder en heb ik minder last van m’n rug, enkel nog als ik inspanningen doe. ik was ook 15 toen ik het moest dragen, ben nu 17. het korset heft dus wel wat geholpen, maar ook met te groeien is het vanzelf wat verbeterd. ik wens je veel sterkte en ik hoop naarmate je ouder wordt dat het vanzelf ook gewoon wat betert. :slightly_smiling_face:

Pfoeh ja, ik heb twee jaar zo’n Boston brace gehad. Dat was wel kut… Ik heb verder ook geen handige tips eigenlijk :stuck_out_tongue:.
Heb trouwens ook nog twee maanden een gipskorset gehad(al helemaal een hel want die kan je dus niet af doen) en uiteindelijk alsnog geopereerd(twee keer want na de eerste keer brak de staaf die ze in mijn rug hadden gezet :stuck_out_tongue:).
Maar sterkte ermee! :slightly_smiling_face:

sterkte ermee!

meiden,

ik heb alles gelezen

mensen die het hebben sterkte

en ach,
er zijn altijd ergere dingen dan scoliose!

liefsx

Ik heb het, maar ik heb nooit een brace hoeven dragen. Ik moest wel altijd naar de dokter en fysio etc. ervoor…

Eens met xframboosje!

Het is natuurlijk niet leuk om het te hebben en super veel sterkte aan iedereen die het heeft, kan natuurlijk altijd erger, maar het is nooit leuk!
En succes met die brace. Het lijkt mij niet prettig maar ik zie het zo: Je leeft maar 1x en als dat betekent dat je, om een betere(?) ruggengraat te hebben, twee jaar zo’n ding moet dragen dan weet ik wel wat ik zou doen. Je ruggengraat is wel heel belangrijk!

Ik mis 1 snijtand waardoor ik nu een kunstgebit heb [ja idd met 1 tandje eraan], en binnenkort word er in mijn kaak GEBOORD! en een implantaat geplaatst, maarja dat is dan wel voor de rest van mijn leven dus ik moet wel, anders verschuiven mijn tanden of blijf ik een gat in mijn lach hebben.

Woeh dat moest ik even kwijt! We hebben allemaal wel wat u see ^^!

Dus good luck!

Sterkte ermee!

liefsx

Ik heb het ook,
bij mij was t al op jonge leeftijd geconstateerd, maar toen zeiden ze ‘oh dat groeit van zichzelf wel weer recht’ en op de basisschool met dat GGD-onderzoek bleek dat dat helemaal niet t geval was, dus nu soms naar t ziekenhuis voor foto’s en soms naar de dokter, en binnekort fysio…

Beetje late reactie, waarschijnlijk ben jij nu al uitgegroeid.
Bij mij is mijn scoliose pas laat ontdekt, terwijl ik het waarschijnlijk al van lange tijd had. Hier zijn ze achtergekomen na aanleiding van mijn beenlengteverschil.
Ik heb alleen geen last van hemdjes en shirts, ik draag gewoon strakke bovenstukken zonder dat het er raar uit ziet, want ik ben van mezelf al dun.
Ik heb hem nu een paar dagen, en ik doe hem door af van de pijn. Slapen kan ik er echt niet mee, hoe heb jij dat gedaan?
liefs

Hier is een groot topic over scoliose, misschien kan je daar wat tips enzo vinden!

Topic

Ik heb zelf ook lichte scoliose, en stond vroeger wel vreselijk krom. Stond altijd op 1 been te leunen, en helemaal krom en me nek naar voren.
Heb gelukkig (niks tegen iemand bedoelt hoor) nooit een brace hoeven dragen. Dat leek me echt vreselijk. Aangezien ik sowieso al wel wat steviger ben ook.

Maar zie dit meer als een up haha.

Hoi @xframboosje

Ik moet ook een brace, maar net. Ik ben ook 14 en ik he wat tips nodig. Kan jij me helpen? :wink: Hoe lang duurde het bij jou tot je eraan gewend was? Enne… kan ik hiermee nog paardrijden?

Xxx @Aisha14