-
Ik zou die ene jurk gewoon aantrekken :") Zou het héel lullig vinden om m’n ma 'n hele jurk te laten maken en 'm dan maar 1 keer aan te trekken.
nu klink ik heel verwend! ik liet hem haar niet maken, ze wilde het zelf heel graag.
Als je uitlegt aan je moeder hoe je het hier uitlegt vind ze dan vast niet erg. Ze heeft die jurk met liefde voor je gemaakt, en jij hebt hem met liefde gedragen. Je hoeft je echt niet schuldig te voelen daarover…
Ik zou het je moeder uitleggen, waarom je die jurk liever niet aanwilt bij dit gala.
Ik denk dat je moeder het vast wel begrijpt als je zegt dat je hem deze keer niet wil dragen. Misschien kun je die jurk die zij gedragen heeft op andere gelegenheden aan?
leg de situatie uit, dat je er mooie herinneringen aan over gehouden hebt, maar bang bent om deze te verpesten. en vraag hoe ze het zou vinden als je een nieuwe jurk haalt (:
Ik zou gewoon een nieuwe kopen als je dat graag wilt, gewoon uitleggen. Heel lief dat ze die jurk heeft gemaakt maar dat betekent toch niet dat je de komende jaren die jurk aan zou moeten op t gala? of klink ik nu heel ‘‘gemeen’’
Nja ze zal het vast wel begrijpen
Ben ik de enige die het compleet logisch vindt wat ze typt? XD
Ik snap je gevoel heel goed. Met die jurk is het goed gegaan en die herinneringen wil je koesteren. Daarbij komt ook nog dat de nieuwigheid ervanaf is als je nog een keer die jurk aanhebt. De herinneringen en de sfeer zijn dan wellicht niet hetzelfde etc etc. Ik zou haar gewoon uitleggen wat je hebt verteld hier, want om eerlijk te zijn is dat wel de mooiste reden waarom je de jurk niet aan zou willen doen. Eventueel zou je haar nog kunnen vragen om de jurk die jij hebt gezien te bekijken en of ze hem op maat voor je kan namaken. (mits die jurk niet te moeilijk is)
dankjewel voor jullie advies allemaal. (:
Nieuwe kopen.
Ik zou het aan jouw moeder uitleggen. Als ze het niet zo leuk vindt, zou ik alsnog die jurk aantrekken, maar anders zou ik een nieuwe kopen.
Heb een beetje hetzelfde. Had voor de crematie van mijn opa een mooie jurk gekocht, maar trek hem ook nooit meer aan, omdat die herrinneringen eraan gewoon te verdrietig zijn zeg maar.
Dat wat jij zegt, Deborah, heb ik ook met een prachtig jurkje dat ik speciaal had gekocht voor een crematie en nu wil ik hem eigenlijk niet meer aan - maar dat is ook wel weer zonde omdat ie zo mooi is! : (
ik zou het uitleggen aan je moeder en een nieuwe kopen. ik zou sowieso niet 2 jaar achter elkaar dezelfde jurk aandoen op een gala… wel kan je hem misschien met kerst aandoen ofzo? of oud en nieuw? (:
Heb je volgend jaar nog gala? Anders zou je dit jaar een nieuwe kunnen kopen en volgend jaar nog een keer die van je moeder aandoen zodat je een beetje afwisselt! En sowieso met kerst en andere gelegenheden kan je hem altijd nog aandoen.