Schuldig?

Oké ik had een heel verhaal getypt, en toen klikte ik perongeluk op ctrl+w …
doei verhaal.
Dus hier komt hij in het kort nog een keer, misschien dat ik hem ooit nog voluit type:

Ik had een vriendje, en het ging uit. We kregen ruzie om verschillende redenen maar zaten nog wel bij elkaar in de klas. Nu negeren we elkaar, maar zitten altijd nog dicht bij elkaar. Sinds het uit is doet hij heel brutaal tegen leraren en haalt alleen maar onvoldoendes. Het is zeker, hij word van school getrapt. Volgende week word dus de laatste keer dat ik hem zie.
Nu merk ik dat ik me schuldig voel over zijn gedrag, hij was namelijk erg depressief omdat ik het uitmaakte.
Ook vind ik het raar dat ik me er zo rot over voel dat ik hem nooit meer zal zien…

kan iemand mij helpen? (:

ik denk dat je jezelf niet schuldig hoeft te voelen hoewel het volkomen logisch is dat je het wel doet… Hij heeft het er uiteindelijk zelf naar gemaakt. Denk ik dan maar ik heb niet van die jongen gehouden…

Ik snap wel dat je je misschien schuldig voelt, maar je moet ook een beetje aan jezelf denken. Jij was niet meer gelukkig met hem, dus had je geen andere keus dan het uit te maken…

als ik jou was zou ik de ruzies wel even uitpraten om nog meer ruzies te voorkomen :wink:

Niet doen. Als het niet meer ging tussen jullie dan ging het niet. De gevolgen kon je natuurlijk ook niet weten. Hij heeft het zelf voor mekaar gekregen.

ik heb precies hetzelfde gehad, maakte het uit met een jongen, hij ging er kapot aan en maakte vreselijke fouten en is nu een complete lul. Met 6 keer vreemdgaan in relaties, tig meisjes tijdens het uitgaan zoenen en al.
Ik heb me daar heus wel 's schuldig over gevoeld, maar je kan jezelf niet de schuld geven van hoe diegene dealt met een breakup.
Ik zou even met 'm praten, zodat je iig even het ‘goed’ hebt gemaakt met hem voordat je hem niet meer zal zien.

Maar dat stond niet in dit verhaal maar wel in dat vorige,
ik heb het uitgemaakt omdat ik mijn (beste)vriend leuk vond en hij mij.
Hij is erachter gekomen en daar kwamen de ruzies vandaan.
Toen hij uit wraak ook een vriendin nam werden de ruzie groter.

Jij kan er toch ook niets aan doen dat je gevoelens voor een ander krijgt? Ik neem aan dat je het gewoon hebt verteld voordat je iets met je beste vriend deed dus dan ben je toch gewoon netjes en eerlijk geweest. Zulke dingen gebeuren nou eenmaal. Ik vind niet dat je je schuldig hoeft te voelen, hij had ook afleiding kunnen gaan zoeken in plaats van brutaal te doen en niet leren. Waarschijnlijk doet hij dit juist ook deels om jou een schuldgevoel te geven.