Schuldig

Hee,
Zoals sommige wel weten,heb ik een verzorgpaard. Er waren eerst wat onenigheden met de andere meisjes daar,omdat ik voor een groot deel moeite had me met aanpassen. (Kom er al 3 jaar,en er zijn nooit andere meisjes daar geweest,of jongens.)
Nu het grote punt. Ik heb voor het laatst gereden afgelopen zondag een week geleden. Ik kan nu voor zondag weer niet. Waarom niet?

1. Ik zit niet zo lekker in mijn vel,en wil eigenlijk hele dagen niks doen…ik heb aan het eind van de dag ook letterlijk geen energie meer over.
  2. Ik heb het druk.
  3. Soms kan ik niet rijden,omdat de bak bezet is,en ik dan bijvoorbeeld niet later kan,omdat ik moet leren ofzo.

En ik voel me schuldig tegenover de eigenaar en het paard. Maar ik wil het paard ook echt niet kwijt.
Weet iemand wat ik nu het beste kan doen? Ik zat eraan te denken een meisje daar te vragen,die ik voor 100% vertrouw,of ze hem dan kan longeren deze week. Zodat hij toch aandacht krijgt,en beweging.

P.s. Ik heb nu een blessure aan mijn rib,dus ik kan voorlopig niet rijden. Al wil ik het wil zondag weer proberen.

Ik snap dat het vervelend is dat je niet lekker in je vel zit enzo, maar je kan toch een uitzondering maken voor je verzorgpony? En je kan toch gewoon rijden als de bak niet bezet is en leren op een ander tijdstip, ipv rijden op een ander tijdstip die niet kan.

Ik mag maar tot 8uur s´avonds leren en huiswerk maken,en naar mijn paard. Om 8 uur ´s avonds moet ik verplicht overal mee stoppen,en maar mee tv gaan kijken. Dusja,alsik bijvoorbeeld om 3 uur thuis ben,is het altijd: Huiswerk gaat voor.

Maar ik snap jullie wel. Voor vandaag is het in ieder geval al geregeld.

Dat vind ik echt bizar? Hoe moet dat dan als je veel huiswerk hebt en veel verslagen ofzo? Ik werk geregeld door tot ver na 10 uur (en nee dan ben ik niet om 9 uur begonnen). Ik denk dat je iets aan de indeling van je schema moet doen. En verder dat als je geen zin hebt, je jezelf een schop onder je kont moet geven.

In elk geval als ik jou was, zou ik niet stoppen met jouw verzorgpaard. Daar krijg je spijt van & ik spreek uit ervaring haha. Kun je niet huiswerk van andere dagen alvast maken? Dan heb je voor de volgende dag meer tijd voor je verzorgpaard. Je kunt ook met je ouders overleggen of je wat later nog met school bezig mag/naar je verzorgpaard gaat omdat je het anders niet red.

Van een hele dag niks doen krijg je ook juist geen energie (trust me, I know :’)), dus dan is het goed om wel iets te doen. Zoals paard rijden dus.
En wat iemand anders al zei, dan moet je je schema toch aanpassen zodat je voor dat paard kan zorgen. Anders is het sneu.

Dit.
Serieus, ook al zit je niet lekker in je vel en blijf je het liefst in bed liggen, dwing jezelf om iets te gaan doen. Zoals dus paardrijden. Ook al heb je geen zin, met thuis blijven zitten bereik je ook niks! Het is dan juist goed om dingen te ondernemen.