schuldig voelen om niet werken

Hee meiden,

Ik zou eigenlijk morgenochtend moet werken, maar ik heb me afgemeld. Ik ga morgen middag weg, en heb volgende week keiveel toetsen en huiswerk. Ik wilde dus zaterdagochtend aan mn huiswerk maken en zondag leren. En ik heb wel goed gepland, iedere dag een beetje leren, maar ik heb vandaag gewoon heel veel huiswerk opgekregen.
Mn ouders zeiden dat ik t ook vanavond kon maken, maar ik kan dat na van het 1e tm het 8e les te hebben gehad gewoon niet meer opbrengen.
Vinden jullie dat ik me schuldig moet voelen?
x

Wanneer heb je je afgemeld voor werk?

afgemeld of ziekgemeld?
Ik vind dat je dat niet had moeten doen. Het is jouw keuze om te gaan werken, dus dan moet je ook de gevolgen daarvan dragen - bijvoorbeeld leren op vrijdagavond.

Ik heb me afgemeld, niet ziekgemeld, en netjes de reden erbij gezet:)

School gaat voor alles, dus ook voor werk. Maar probeer het wel te plannen :-).

School gaat inderdaad wel voor, maar dit kun je niet vaak flikken. Je zult dus beter moeten plannen voortaan.

WANNEER heb je je afgemeld?

Als je eerlijk bent geweest en ze vonden het goed dan is het toch geen probleem?

Dat ze dat pikken bij jouw werk. Volgens mij word ik dan per direct ontslagen.

Gezien je je hebt afgemeld en niet ziekgemeld zie ik het probleem niet. Je hebt de reden netjes doorgegeven, dus als ze het er niet mee eens hadden geweest hadden ze dat meteen wel aangegeven (althans, dat lijkt me wel) Niet druk om maken dus en lekker gaan leren :slightly_smiling_face:

True, al moet ik zeggen dat ik dit altijd wel heel knullig vind als mensen dit doen. Het is voor jou nu misschien te laat, want je zult die vrije dagen ongetwijfeld nodig hebben. Maar ik vind het zelf stiekem echt onzin om speciaal vrij te vragen omdat je een toetsweek oid hebt. Ik zou zelf denken, daar plan ik juist omheen en ik begin eerder met leren. Als je echt een pittige deadline hebt dan kun je wel vakantie opvragen, maar dat doe je ook niet twee weken van tevoren… Ik zou in het vervolg gewoon beter plannen want ik zou het zelf wel erg kut vinden als iemand zich ‘ziek’ meld omdat die op het laatste moment erachter komt dat je tentamen toch best zwaar zijn.

Ben ik het mee eens hoor, maar nu is het toch al gebeurd. Zelf plan ik trouwens nooit werk de week voor mijn tentamens en de week dat ik tentamens heb, maar goed ik kan mijn werk zelf inplannen… zolang ik maar zo veel uur in de maand werk.