Schuldig over eten

Ik ben een echte emotie-eter. Als ik iets te vieren heb, eet ik. Als ik het zwaar heb gehad, eet ik. Ik kan geen ‘nee’ zeggen tegen de spullen die mijn vader voor mij koopt omdat ik me heel snel schuldig voel.
ik ben 180 en 75kg. Ik voel me heel snel schuldig als ik iets ongezonds eet. Ik weet dat het best wel eens mag, maar niet te vaak. Ook hebben we niet heel veel lekker fruit. Als ik dat vraag om te halen, eet ik het later alsnog niet. Ook lunch ik nooit, of haal ik wat in de kantine. Als ik lekker brood heb, vergeet ik het mee te nemen of eet ik het niet of heb ik geen zin om dat te maken.

Kortom: Hoe kan ik ongezond eten aan de kant laten staan als ik me k** voel?
Hoe kan ik ervoor zorgen dat er geen ongezonde dingen meer het huis in komen?
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik toch lunch meeneem?
Ik sport, maar ik haat het. Ik doe het alleen omdat het moet

Probeer gewoon gezond te eten en te sporten. Ja, makkelijker gezegd dan gedaan. Maar als je resultaten ziet gaat het vanzelf makkelijker.

Zorg dat er gezond voedsel in huis is denk aan rijstwafels, fruit, dadels etc. Maak desnoods de avond daarvoor je lunch en neem het mee…

Ontopic destiel als in dean castiel?

Zeg tegen je vader dat je geen ongezond eten meer wilt
Haal eten met vullende gezonde voedingsstoffen
Succes

Zoek eens naar Diëtistes, gewichtsconsulent of voedingsdeskundige in je buurt.
Een vrijblijvend gesprek aangaan is nooit vervelend. Misschien kan ze je goede handvatten aanreiken!
Succes :wink:

Doe de test eens :slightly_smiling_face:
http://www.hartstichting.nl/gezond_leven/bmi_berekenen/?gclid=CMDqoODFurYCFclZ3god7kwALA