schuldfinanciering

hey meiden,

sinds 1 jaar geleden zitten mijn ouders in de schuldfinanciering,
ze hadden een eigen bedrijf maar dat is mis gegaan dus hebben ze nu best veel schulden. nu hebben we hulp gezocht en zitten we de komende 2 jaar nog in de schuldfinanciering.

opzich is dit natuurlijk geen ramp, 3 jaar is zo voorbij. alleen zit ik er wel echt heel erg mee, ik ken niemand die in een vergelijkbare situatie zit en mijn vriendinnen snappen vaak ook niet hoe vervelend ik het vind.

nu is m’n vraag, is er iemand van jullie die in een vergelijkbare situatie zit, dan heb ik iemand om het mee te delen.

heel veel kusjes x

Mijn moeder zit ook in een schuldfinancering. Maar ik kan er niet heel erg mee zitten. M’n moeder is dan ook wel afgekeurd en mag niet werken waardoor we het niet erg breed hebben maar toch.

Wat vind je er zo erg aan als ik vragen mag? (:

aah wat vervelend,
nou ik vind het gewoon erg kut dat we nooit op vakantie gaan, dat ik niet veel kleding heb, soms geen eten voor geld, om m’n ouders te zien huilen en vaak te horen krijgen van m’n ouders “nee sorry, je kan niet met je vriendinnen mee want we hebben daar gewoon geen geld voor”, een beetje dat soort dingen …

Kan je niet zelf werk gaan zoeken om je eigen dingen wat meer te betalen? Zo help je hun ook een beetje en kan je zelf wat meer leuke dingen doen?

Hm ja als je dat altijd wel gewend bent geweest dan is dat logisch. Maar misschien troost het je een beetje dat ik in diezelfde situatie zit. Ik ben nog nooit op vakantie geweest en heb ook amper kleding. Qua eten weten we altijd wel wat te regelen maar ik snap dat het heel stresvol is. Ik probeer uit al het negatieve iets positiefs te halen en hierdoor heb ik heel erg geleerd om zo goedkoop mogelijk boodschappen te doen!

Als er nog iets is wat je wil weten ofzo mag je me noten (:

En wat iFapped inderdaad zegt, een baan zoeken zodat je veel dingen ook zelf kunt betalen

goed idee, ik ga denk ik volgende week even kijken of ik bij de albert heijn kan werken, vakkenvuller of kassa ofso.

aah echt kut BigMacMenu dat je in die situatie zit, sterkte x

Ja inderdaad kan je een eigen baan zoeken zodat je zelf nog wat leuke dingetjes ervan kan doen/kopen. En mss dat je met vriendinnen mee kan dagjes weg of zelfs vakantie als je de situatie uitlegt, of dat dan zelf kan betalen!

je kan ook op veilingsites vaak heel goedkoop (vergeleken met als je t normaal zou kopen) leuke dagjes uit en zelfs vakanties kopen!