Schuld.

Ik heb al eens eerder een topic geopend omdat ik met een jongen ‘zat’ die mij heeeelemaal geweldig vond, en ik hem eigenlijk niet. Dat kwam omdat binnen een week al honderd keer heeft gezegt dat ik lief ben, ik nog geen éen keer tegen hem. Dat hij me gelukkig wou maken, dat ik speciaal ben. Wou met BF bij me slapen, dus ik heb hem eerlijk verteld dat het van me moeder wel mag, maar dat ik zelf me twijfels heb. Mede omdat hij zo snel gaat met al die dingen en dat ik daar echt niet tegen kan. Was niet erg zei hij, hij keek teveel naar een vriend&vriendin van ons die al wel bij elkaar gingen slapen.
Later kwam hij online om te zeggen dat hij me nog niet kwijt wil. Dat was echt een -10 voor hem, want ik ken hem nu voor 2 weken redelijk goed. (daarvoor af en toe eens gezien, nooit gesproken)
Maar nu was ik er vrij van overtuigd dat ik hem dus niet leuk vind en ik was het al een beetje aan het afbouwen, steeds met kleine stapjes vertellen dat het over is enzo.

Maar nu was ik gisteravond op feest van een nicht en ik had ook wel genoeg op. Ik heb altijd gezegt; don’t blame the alcohol. Ga ik ook niet doen, maar toen heb ik wel met een andere gozer gezoend.
En nu voel ik me gewoon echt zwaaaaaaaaaaaaar verrot.
Zou bij me nicht blijven slapen, maar ben om 3u snachts nog alleen naar huis gefietst omdat ik me zo slecht voelde. Heb tot 2uur in bed gelegen omdat ik me zo slecht voelde. Zit nu ook de hele tijd met een rotgevoel.
Maar aan de ene kant heb ik zoiets van, we hadden niks officieels enzo. Gewoon beetje scharrelen.
En nu ik me er dus zo slecht over voel tegenover hem, denk ik haast wel dat ik dus toch wel iets voor hem voel.
Wat moet ik doen? Hem gewoon vertellen en direct erbij hoe ik me voel?
Of gewoon stil laten, aangezien we toch niet echt iets hadden.

Ik hoef geen rotreacties van; hoer. Of moet je maar niet met iemand anders zoenen. Ik was er vrij van overtuigd dat ik hem niet leuk vond, maar nu denk ik daar anders over omdat ik me zo rot voel.

Vindt je hem écht leuk, of is het meer uit schuldgevoel en dat je het zielig vindt voor hem?
Zoals je al zegt; je voelt je rot en daarom denk je anders over of je hem wel leuk vindt…
Misschien ben je bang om hem te kwetsen, omdat ie toch wel lieve dingen zijn?

Ik weet niet, ben niet goed in dit soort dingen sorry

Je bent duidelijk niet verliefd op hem. Wat je nu voelt is niets meer dat het “slecht moeten voelen” omdat dat nou eenmaal iets van normen en waarden is wat je hebt aangeleerd. Neem de jongen apart (niet op msn maar in het echt!), vraag hem om stil te zijn en vijf minuten jouw verhaal aan te horen (hij mag je niet onderbreken! Doet hij dit wel dan antwoord je hem niet, wees even stil, kijk hem goed aan en vertel pas verder als hij weer stil is <-hier moet je je echt aan houden anders zal hij je verhaal niet goed in zich opnemen!) Vertel hem rustig dat je niets voor hem voelt, dat je het eerlijk vond om hem een kans te geven, maar dat het gevoel er niet is en dit niet op gedwongen kan worden en dat er niets tussen jullie is.

Als ik je goed begrijp is het echt nooit officieel geweest, in dat geval hoef jij je niet te verantwoorden voor het zoenen met die jongen op het feestje.

Dankje, geeft me in ieder geval al een fijner gevoel.
Ik wou 'm sowieso wel apart nemen ja, ga ik gewoon zo doen op de manier zoals jij het zegt. Zal wel moeilijk worden denk ik. ;o
had al hele erge moeite om te zeggen dat ik twijfels had.

Ik denk ook niet dat dit meteen betekent dat je verliefd op hem bent. Misschien is het inderdaad zo dat jij je gewoon rot voelt omdat hij zo verliefd op jou is, en jij gewoon een ander zoent.
Maar je hoeft je er niet schuldig over te voelen naar mijn mening.

Ik denk niet dat je echt verliefd op hem bent.
Je hebt gewoon een schuldgevoel en nu heb je medelijden met hem omdat je dit niet voor hem wilde zegmaar.
Ik zou hem wel alles goed uitleggen, dat je er al eerder mee zat dat je hem niet zó leuk vond,
en ook natuurlijk dat het niet je bedoeling was om het hem zo duidelijk te maken.

Je moet het hem echt zelf vertellen, want vroeg of laat komt hij achter de waarheid en dan heb je pas een probleem. Verder denk ik ook niet dat je ‘echt’ verliefd op hem bent, aangezien je toch zomaar even met een ander zoent, maakt niet uit hoeveel alcohol je op hebt, op dat moment dacht je niet aan hem, terwijl je dat wel zou moeten doen als je verliefd was geweest, bel hem dus nu op en vraag of hij komt of zeg het aan de telefoon, hij heeft sowieso recht op de waarheid.

Dat komt omdat hij al zijn emoties op jou stort. Dat geeft een enorme lading en druk, omdat je weet dat je hem teleur zal moeten stellen en je je dat persoonlijk aantrekt. Hou goed in gedachte dat jij niet verantwoordelijk bent voor hoe hij zich voelt, dit is iets dat hij zelf in de hand heeft. Laat dus niet door hem op je in praten en wees ook niet bang dat je nu een slecht persoon bent omdat je een “aardige” jongen afwijst. Het zou namelijk veel gemener zijn als je langer blijft twijfelen en hem meer hoop geeft dat wanneer je hem nu goed duidelijk maakt dat hij geen verliefd gevoel bij jou brengt.

Gewoon duidelijk en eerlijk zijn. Word hij boos? Haal adem, tel tot tien en reageer rustig terug dat alles wat jij hem hebt verteld uit je hart komt en dat dit verder niet meer open is ter discussie. Laat het daarbij, slaat hij door? Ga naar huis en laat het van je afgeleiden. Hij heeft dan zijn tijd nodig om zichzelf erover heen te zetten,

Life’s fun! Whihi die kwam er even uit.
Ik zou je er niet al te veel zorgen over maken, wat ik eruit op maak is dat je je gewoon schuldig voelt. Ik heb dit met een jongen van 18 [ ja, ander verhaal, maar geen zin om topic te openen. ik ben 13 ] en ik heb er is over na gedacht en het is gewoon schuldgevoel. Dus ja. Dit is echt een slechte post, hier heb je niks aan >.< Maar volgens mij moet je je er niet al te veel zorgen over maken, dit valt wel op z’n pootjes terecht denk ik :wink:
xxx succes

Ik denk niet dat je je schuldig voelt omdat je hem toch leuk vindt… Misschien moet je zelf even de tijd nemen om er bij stil te staan hoe je je nu echt voelt.

OMG WAT EEN SUKKEL.
Hij verteld wat hem dwarszit over mij & hem aan vriendin van mij. Logisch dat ze alles aan mij verteld, we zijn BF. Al weet ik 100% zeker dat wat ik tegen haar zeg, ze wel geheim houd. (ik zeg lulligere dingen over hem :'D)
Maar hij is met bevrijdingsfestival, toen we zelf nog liepen te zoenen etc… nadat ik weg was, ook met een ander wezen bekken.
Ik zat echt; wattefaaaaaaaack.
Niet dat ik het supererg vind, behalve dat hij mij diezelfde dag nog had.

En hij zei tegen dr’ dat hij er een punt achter wou zeten, omdat alles van zijn kant af kwam. Want in het echt was ik wel lief enzo, maar opmsn was ik heel droog.
Zei hij al eens eerder toen ik bij hem was, dat ik zo droog was op msn en dat het gesprek zo snel dood viel. Ondertussen zat ik doodleuk een onzinnig, totaal niet doodlopend gesprek met vriendin te houden, haha. Was wel even grappig. Maar ik heb hem gewoon niet veel boeiends te melden.
het gaat van; hoi. hoi
alles goed? ja met jou? ja.
ga je vandaag nog wat doen? nee. jij? geen idee.
En dan af en toe om de zoveel minuten stuurt hij een hartje of wat.
Of ik reageer er gewoon niet op, of ik werp er een achterlijk smileypoppetje achteran.

En toen ging ik gisteravond met die vriendin oppassen op dr nichtjes. En toen kwam hij met een vriend (die weer met me vriendin zit) langs. En echtj bij dat oppasadres was het gewoon echt erg. We zeiden niks tegen elkaar. We kregen nog nauwelijks een hoi eruit.
En zodra we weer bij die vriendin thuis waren zat ik naast m op de bank.
Ik dacht, ik ga nu gewoon naast hem zitten. Wacht gewoon af wat hij doet en anders schijt met hem.
Sloeg hij arm om me heen, trekt me tegen hem aan. Hij allemaal kusjes geven etc.
Toen werd ik door hem en die vriend thuis gebracht op brommer, hun bij mij thuis nog even drinken. Maar die vriend moest 2 u thuis zijn, en t was kwart voor ofzo. Vroeg hij van; Anders kan ik nog wel wat langer blijven als je wilt.
Ik opgelucht dat ik 12 uur al moest werken en dat ik dus wou gaan slapen.
Hij later op msn; Ik woudat ik nu naast je lag want ik had je nog wel willen knuffelen.

Maar wat ik dus ook tegen die vriendin zei, is dat ik hem wel leuk vind opzich in het echt, dat ik nu net als hem, samenvattelijk naar onze msngesprekken erbij kijk. En daar is het dus echt dood tussen ons. Maar dat ik eigenlijk ook niet alleen met hem wil afspreken, maar met hun twee erbij. Want als ik alleen met hem ben, wil hij alleen maar zoenen enzo. Ook al zeg ik nog zo duidelijk; ik wil die film zien.
En daar heb ik dus ook niet altijd zin in. Dus als hij deze week lagns komt neem ik hem mee naar m’n kamer om daar maar eventjes te vertellen dat ikn og steeds wel twijfel, maar dat dat nog wel kan veranderen. Dat ik grotedeels naar de msngesprekken kijk. Maar dat hij, hoe lief hij het ook bedoeld, minder vaak moet zeggen hoe lief, leuk, schattig ik ben. Hoe goed ik eruit zie, blabla.
Want ik kan dus echt niet tegen dat klefe gedoe.

Jeuzus, wat een verhaal.

Ik heb het even vluchtig doorgelezen en wil even op één puntje reageren: In het echt ben ik heel erg kletserig en vrolijk bij vriendinnen, maar op msn praat ik eigenlijk alleen maar over het hoognodige, en anders als ik me heeeeeeeeeeel erg verveel. Maar dat wil niet zeggen dat ik ze niet meer leuk/aardig/lief vind, ik hou gewoon niet van msn :stuck_out_tongue: Dus ik vind niet dat je een beslissing moet maken vanwege hoe iemand op msn is, maar over hoe iemand in het écht is, daar gaat het om! Blijkbaar heb je wel een zwak voor hem, maar je klinkt niet echt verliefd op hem… Kan je hem niet gewoon zeggen dat je niet verliefd op hem bent, maar dat je het wel leuk vind om hem in je buurt te hebben, maar dat je geen relatie wil? Dan weten jullie allebei waar jullie aan toe zijn…

Van dit soort spelletjes raken alleen maar mensen gekwetst :slightly_smiling_face: Succes!

Hallo, je zegt daarboven toch dat je die ene jongen van msn helemaal niet leuk vond?
Je hoeft je echt niet schuldig te voelen en je bent echt geen hoer!
En troost je met de gedachte dat die jongen van msn waarschijnlijk toch een player is.
De manier hoe hij tegen je praat, en dat al na 2 weken! zo fout. zooooooo fout.