schrik van de pijn

hallo meiden,
ik zit met een ambetant gevoel :flushed:… ik ben samen met iemand maar ik heb momeel nog niet “het” gedaan. Terwijl dat we het wel willen doen. Telkens als we het willen proberen, span ik mezelf terug op. zelf weet ik dat mij niet mag opspannen, verstand op nul zetten. Maar toch lukt niet om mij er telkens en opnieuw erover te zetten. En doet dat Echt zoveel pijn ? Weet iemand wat ik hieraan kan doen ? :cold_sweat: :flushed:

alvast bedankt x

Dat had ik in het begin ook, en pas na een maandje proberen lukt het mij. Ik werd telkens nerveus en spande mijn spieren ook op.
Wat mij toen geholpen heeft is om een warm ontspannende douch/bad te nemen, rustig wat voorspel en dan pas proberen… Vooral verstand op nul zetten want wanneer je strest ben je waarschijnlijk ook niet vochtig genoeg om hét makkelijk te doen denkik.
Rustig opbouwen met dingen waar je je goed bij voelt en stap voor stap proberen :slightly_smiling_face:

verstand op nul zetten is gemakkelijker gezegt dan gedaan…
Ik was eens heel relaxt en genoeg opgewonden maar toen hij het wou doen, schoot ik paniek… is dat gelijk wel standje je doet of moet het echt specifiek eentje zijn waar het minder of geen pijn doet ? :flushed:

Bij mij lukte het beste missionaris, op een heel rustig tempo en niet meteen helemaal erin zegmaar…

Doen jullie wel voorspel, orale seks etc?

Man bovenop deed bij mij pijn, doggy niet.

Bij sommige mensen doet het helemaal geen pijn dus ik zou je niet laten tegenhouden door zoiets.

bij mij juist andersom, dus is echt een kwestie van uitproberen.

Mijn gouden combinatie was toen; veel voorspel, glijmiddel en alcohol (maar dat laatste is maar net wat je wil).
En of het pijn doet hangt wat af van persoon tot persoon. Mijn eerste keer was niet geheel pijnloos, maar dat is even doorzetten en zoals aangehaald; is het een kwestie van uitproberen welk standje voor jou het minst pijn geeft

Alcohol was bij mij niet echt een goed idee :’)

Anyway, ik zou inderdaad veel aandacht besteden aan het voorspel. Als het dan niet lukt hebben jullie dat in ieder geval wel gehad. Het is gewoon een kwestie van spanning.

jaa we doen voorspel. met alchol lukt het ook, maar het blijft altijd voorspel.