Dit gaat heel stom klinken.
Maar ik ben bang voor honden. Niet echt bang, maar ik schrik altijd als honden gaan blaffen.
Ook schrik ik van andere dingen, bvb als ik de radio aanzet en het geluid staat heel hard.
Ik ga altijd honden uit te weg. Dat is best wel vervelend. Want het beheerst mij leven zeg maar.
Nu heb ik een klein probleem. Samen met een vriend wil ik binnenkort een rondreis maken door Europa.
Alleen vriend wil soort van liften, via zon meerijsite. Doet hij vaker en vind het dat leuk. Nu lijkt mij dat ook wel leuk. Maar mijn vriend heeft bijna al lift voor het eerste stuk geregeld. Maar die mensen nemen twee puppies mee. En nu durf/wil ik niet met ze meerijden. Want ik ben bang voor dat als die puppies gaan blaffen en ik dan de hele tijd schrik/niet fijn zit enz. Want het is een rit van 7 uren.
Hoe kan ik er voor zorgen dat ik niet telkens schrik als een hond blaft?
Hey! wow dit is allemaal zo herkenbaar dat heb ik ook echt altijd is heel iritant. Vandaag nog, ging ik naar een hond ik schrok echt de hele tijd, en ik schrik sowieso heel snel. Maar dit is echt een vervelende situatie inderdaad. Maar ik zou als je het echt leuk vind om met je vriend te liften sowieso gewoon mee gaan. En dat niet laten verpesten door twee blaffende honden. En zitten de honden dan echt bijna op je schoot of zitten ze voor in? want als ze niet bij je in de buurt zitten en je schrikt alleen van dat geblaf, dan zou ik je er over heen zetten. Die honden stoppen vanzelf wel met blaffen daar wen je wel aan. En ik zou wel zeggen dat je die honden eng vind. En als het echt krap is en ze zitten op je schoot,. dat lijkt me echt heel irritant en dan zou ik het niet doen, want dan is die hele reis niet leuk lijkt mij. Maar als het alleen om het geblaf gaat zou ik jezelf er gewoon overheen zetten, je went er wel aan als je het langer hoort, en die honden stoppen op een gegeven moment vast wel met blaffen. Dus komt goed! x
Misschien helpt om filmpjes te kijken met honden die blaffen, zodat je aan het geluid gewend kan raken in een voor jouw gevoel veilige situatie. Het zal waarschijnlijk niet je hele angst weghalen, maar wie weet is het een begin en merk je daarna dat je op straat honden ook minder eng vindt.
Dacht dat ik de enigste was die altijd schrik van blaffende honden en harden geluiden.
Veel vinden mij ook aanstellen.
Ik wil echt meeliften. Lijkt mij leuk. En het scheelt dat die vriend het vaker heeft gedaan.
Maar we weten niet waar die honden zitten in de auto. Moeten de mail nog even afwachten. Zat ook al aan oordopjes te denken. Maar dan hoor ik het gesprek denk ik niet meer. (heb nog nooit oordopjes in gehad)
Dat heb ik al vaak gedaan. Als het uit het geluid van de pc komt klinkt het anders.
En dat werk dus niet bij mij
Ja ik heb dat echt altijd, mensen denken ook dat ik me aanstel, maar ik schrik echt serieus van dat geblaf het is zo een hard rot geluid enz. Maar ik zou inderdaad gewoon even die mail afwachten, ik hoop echt voor je dat ze niet op je schoot moeten lijkt me verschrikkelijk! maar honden blaffen echt niet 7 uur lang, dus je went er wel aan.
We wachten de mail af.
Mijn vriend wil ook niet mee als die honden op schoot moeten zitten. Hij is er niet bang voor. Maar wil niet de hele rit een hond opschoot hebben. Dan is 7 uren best lang.
Ik moet ook vaak er even aanwennen.
Ga voor de zekerheid wel oordopjes aanschaffen. Iemand nog tips voor fijne oordopjes?
We hebben een mail terug.
De puppies zijn heel rustig. Zijn het gewend om lange autorit te maken. Ook zijn ze gewent om met vreemde erbij te reizen. Ze komen niet opschoot. Al weet ik nog niet waar ze zitten in de auto.
Maar dit klinkt wel goed.
Weet iemand van jullie hoe Shitzu honden zijn? (ja ik weet dat het ook per opvoeding verschilt enz)
Dit is echt zo herkenbaar
Ik ben altijd al bang geweest voor honden, dus niet alleen het geblaf waar ik van schrik. Vroeger rende ik altijd weg voor honden en als ik wist dat ik naar een huis moest waar honden waren, was ik dagen van tevoren al zenuwachtig en wilde ik er niet heen. Het gaat wel steeds beter, ik heb een halfjaar geleden zelfs voor het eerst een hond geaaid.
Het ligt er bij mij nog wel aan wat voor honden en hoe de eerste indruk van die honden is… Maar als ik ergens langsloop en er beginnen plotseling honden te blaffen dan schrik ik ook altijd nog. Of als ik in mijn ooghoek iets kleins zie bewegen, het zou een kindje of een kat kunnen zijn, schrik ik ook nog steeds omdat ik bang ben dat het een hond zou zijn
Veel plezier als je wel gaat liften!