Schrijfwedstrijd by Marrymuis

Ja, ja, alweer een schrijfwedstrijd! Alleen wel ietsje anders dan de anderen. Je krijgt van mij namelijk een plaatje, een quote of een liedje aan de hand waarvan je iets gaat schrijven. Het kan soms zijn dat ik hierbij ook nog een thema aangeef of iets dergelijks, maar soms ben je ook volledig vrij om je fantasie op het plaatje los te laten. Dus lijkt dit je wat, schrijf je dan vooral in.

Ik ga werken met punten. Degene met de minste punten ligt niet uit de wedstrijd, maar mag gewoon doorschrijven. Zo hou je kans op het winnen van de contest, zelfs al heb je een keer niet ingeleverd. Heb je de opdracht gewonnen? Dan mag je bij de volgende opdracht je eigen plaatje/liedje/quote uitkiezen om op te schrijven.

Deelnemers: VOL!

• AriaDomani [0/100]
  • Fungcki [0/100]
  • IngeIllusion [65/100]
  • Myperfectdress
  • Jedhead [60/100]
  • Littlesecret
  • NewYorkLoverxx [69/100]

Bij vijf deelnemers plaats ik de deadline en begint de contest.

[s]Opdracht 1:

Kies een van de twee plaatjes hierboven en schrijf daarover een verhaal van minimaal 400 woorden. Er zijn verder geen eisen aan gesteld, zorg alleen dat ik op de een of andere manier het plaatje terug kan vinden in je verhaal. Succes!
Deadline: Zondag 12 augustus[/s]

Opdracht 2:
Dit houdt dus in dat NewYorkloverxx deze opdracht gewonnen heeft! Gefeliciteerd! Voor de volgende opdracht mag zij dus haar eigen liedje kiezen. Een liedje inderdaad, want we gaan deze opdracht doen aan de hand van een liedje.

Voor de rest van jullie geld dat jullie gaan schrijven aan de hand van dit liedje. Of liedje, eigenlijk is het meer een muziekstuk. Ik heb dit keer gekozen voor een stuk zonder tekst, omdat ik wil dat jullie je niet laten afleiden door een tekst, ik wil dat jullie je echt richten op het gevoel dat het nummer bij je oproept. Probeer in het verhaal ook iets te laten gebeuren en probeer een beetje uit je comfortzone te stappen. Schrijf bijvoorbeeld eens vanuit het oogpunt van een man, als je dat nog nooit gedaan hebt, of schrijf in een totaal ander genre dan je normaal doet. Heel veel succes

Deadline: 09 september 2012

Upp.

Upje! Misschien dat ik mee ga doen, denk er nog even over na :slightly_smiling_face:

I’m in! Moeten er wel veel mensen komn? $
Zit er een woordenregel aan vast?

ik doe mee :slightly_smiling_face:

Leuk! @AriaDomani, bedoel je met woordenregel woorden die er sowieso in moeten zitten. Dan niet. Ik vind het nooit leuk als je woorden per se moet gebruiken.

Leuk, ik doe mee!

I’m in :slightly_smiling_face:

Nog eentje en dan kunnen we beginnen! :slightly_smiling_face:

Ik wil best wel mee doen :grinning: alleen ga ik bijna twee weken op vakantie… als de deadline daarna is (ik kom de 9de terug) dan wil ik graag meeddoeen <3 anders kan het niet :C

ik doe mee c; lijkt me awesome c;

Ik wil meedoen:)

En we zijn los! De deadline is op 12 augustus, maar zoals ook in de beginpost staat is het mogelijk mee te doen, zelfs al mis je een keer een deadline, je blijft in ieder geval in de race, hoewel winnen natuurlijk wel moeilijker wordt. :wink:

Ik heb mijn verhaal al af!
Gisteren sloeg de grote verveling toe dus ik dacht hé, ik ga het verhaal voor die ene schrijfwedstrijd al schrijven. Ik heb voor de tweede foto gekozen & khoop dat ie een beetje goed is…

Memories

Langzaam bewoog ik heen en weer. Naar voor, naar achter, en alsmaar opnieuw. ’s Morgens at ik iets, kleedde me aan en kwam hier terug. Elke dag, voor ongeveer voor vier maanden. Wind blies de tranen op mijn gezicht opzij, al was die niet zo hard en wild als de vorige dagen. De zee was ook rustiger geworden, voor even toch. Soms leek het alsof het in slaap viel: de golven werden veel te zacht en er luidde een enorme stilte. Dan opeens, alsof het wakker schrok van een ruwe droom en onrustige slaap, begonnen de golven harder dan ooit tegen de wanden van de golvenbrekers te kaatsen. Ik kneep harder in de lege wijnfles met een prachtige boot erin. Het was mijn enige herinnering aan hem. Ik wou harder wenen, maar mijn wangen droogden langzaam op. Kon het zijn dat je tranen op waren? Dat je ergens in je lichaam een voorraad had, en als die op was, het tijd werd om verder te gaan?
Bijna ongelooflijk hoe eenzaam je kan worden na de dood van de belangrijkste persoon in je leven. Je vergeet de rest, de mensen die je altijd dierbaar waren worden wildvreemden. Je ouders zijn de mensen die je eten komen brengen, je vrienden sturen je een paar kaartjes en vergeten je vervolgens. Je beste vriend komt elke dag langs en is bezorgd. Zo gaat het nu eenmaal. Maar ik was eraan gewend geraakt. Hier heb je erg veel tijd om na te denken. Met alleen het geruis van zand en golven kalmeerde ik hier elke dag. Mijn vingers waren zo hard geklemd rond de fles dat je ze er alleen af kon halen door ze af te snijden. Ik hoorde voetstappen achter me. Ze kwamen in een snel tempo en hard aan. Zwarte Lacoste schoenen stonden naast mij binnen enkele seconden.
‘Lara, godverdomme, wat doe je hier weer? Ik dacht dat we dit besproken hadden! Je zou het achter je laten.’ Zijn stem klonk kwaad en teleurgesteld tegelijkertijd. De man die zich zoveel zorgen had gemaakt sinds William dood was. Híj kwam elke dag langs en maakte zich zorgen om mij. De enige naast mijn ouders die me niet heeft laten zitten. Ik antwoordde niet en dommelde nog altijd heen en weer.
‘Lara, praat! Alsjeblieft! Ik smeek het je, gisteren heb je toch beloofd dat je alles zou vergeten en je leven verder zou leiden?’
Ik wou praten, schreeuwen dat het niet zo eenvoudig is. Maar op een of andere manier was mijn mond kurkdroog en kon ik geen woord uitbrengen. Het was niet zijn man die gestorven was! Niet zijn geliefde. Maarten begreep me, maar niet zo goed. Niemand was slim genoeg om het gecompliceerde ik te ontcijferen. Hij zakte neer naast mij en bleef wachten tot ik iets zei.
‘Ik kan het niet, Maarten… Het is gewoon onmogelijk, ik… ik kan me geen leven voorstellen zonder William.’ zei ik droog, praktisch zonder enige emotie behalve wanhoop.
‘Je moet Lara, je moet! Over minder als vijf maanden ga je verdomme een kind van hem krijgen. En ik geloof dat hij heel goed zal toekijken over hoe je zorg draagt voor zijn zoon.’ Inderdaad, hij smeekte. Ik zette een hand op mijn buik. Een bolle buik, zo hard maar aan de andere kant ook zo zacht. Ik kon er niet onderuit komen. Ik kon het gewoon niet over mijn hart krijgen om een kind van een dood persoon te laten wegdoen. Was het maar zo gemakkelijk.
Ik staarde naar de bruin-blauwe boot die met een beetje zand erin in mijn handen trilde. William was zo trots dat hij op die missie mocht. Een enorm belangrijke missie, het zou de oorlog in Syrië kunnen stopzetten. Hij, William Anderson, zou de wereld een beter plek maken. Als hij die ontdekking had gehaald, was dat misschien ook gebeurd. Was hij maar nooit op die boot gestapt. Wist hij maar dat het de einde van zijn leven betekende. Dat een gasontploffing na de inslag van een raket ervoor zou zorgen dat de boot waar hij op zat opgeblazen zou worden in minuscule stukjes. Dat hij me nooit meer terug zou zien en zijn zoon nooit zou ontmoeten. Niet eens te weten zou komen dat ik zwanger was. Voor het vertrek gaf hij een maquette van de boot waar hij op ging stappen aan mij. Zodat ik elke moment van de dag als ik hem zou missen naar die fles zou kunnen zien en aan hem zou kunnen denken. Een maand nadat er tegen me gezegd werd dat mijn de man waarom ik het meeste op deze wereld gaf dood was, ontdekte ik dat ik zeven weken ver zwanger was. Als Maarten er niet was geweest was waarschijnlijk niet eens een keer naar de dokter gegaan. Maar dit kon niet verder gaan, ik moest mezelf bijeen rapen en opstaan. Die fles weggooien en verder met mijn leven gaan. In plaats daarvan bleef ik maar verder schommelen. Maarten bleef geduldig wachten op een teken van leven van mijn kant. Met al mijn kracht en bijeen geraapte moed probeerde ik te zeggen dat hij die fles weg moest gooien. Dat ik met al mijn kracht bijeen wou verder leven, maar het alleen niet aankon.
‘De fles… Moet weg…’ fluisterde ik bijna. Meer had Maarten niet nodig. Hij sprong op zijn benen, trok de fles uit mijn handen en nam een lange aanloop om de fles vervolgens weg te gooien. Het belandde met een luide plons in het water en zakte langzaam naar beneden. Maarten liep terg naar mij en hielp me opstaan.
‘Op naar een nieuw leven.’ zei hij met een zachte stem en kuste me op mijn wang.

997 woorden (beetje lang, maarja)

fock, ik heb me laatst geprobeerd in te schrijven, toen er vier deelnemers waren, maar de computer heeft dus niet gedaan wat ik vroeg en nou zit het vol!

Mijn deel

De tweede foto

Al een half uur staarde ik naar de horizon. Mijn voeten diep in het zand gegraven doordat het zeewater er steeds overheen spoelde en er netjes een laagje zand over legde.
‘De zon gaat zo onder,’ had me vader gezegd, waarop ik met mijn kleine broertje naar de zee was gelopen.
‘Jaa, nu gaat ie echt,’ mijn broertje komt weer naar me toe gerend. Na een paar minuten had hij door dat het wel even ging duren. Hij verloor zijn interesse en ging voetballen.
Ik til hem op en samen kijken we hoe de zon ondergaat. Zodra de zon weg is begint mijn broertje te schoppen en slaan en ik zet hem neer en hij rent weg. Ik kijk nog even naar de horizon en trek dan mijn voeten uit het zand en loop naar het strand toe als er ineens iets tegen mijn been aan tikt. Ik schrik me kapot en spring op. Twee flessen die met een touwtje aan elkaar geknoopt hangen aan mijn enkel. Ik pak ze op en loop verbaasd terug naar het strand. In de ene fles zat een bootje en in de andere fles een briefje. Snel haal ik de kurk eraf.

Dear you,
You’re the Lucky one to find this bottles. I hope they’re still together. You and me are meant to be, that’s what my grandpa told me when he gave me the boat in the bottle. He told me the story about how he find it and how he found my grandma with it. Now put your name and address on the boat bottle. The boat wants to sail the world with as many people as possible so give it away and ask them to give it to as many other people. As soon as it is returned to me I’ll come and find you.
I love you,
J…

Ik slik en kijk naar de brief in mijn handen, en dan naar de fles met het bootje. Het bootje is mooi uitgewerkt en zo te zien al heel oud. Ik leg de brief neer om het bootje beter te bekijken. Het bootje heeft drie masten en wel veertien zeilen.
‘Nee,’ roep ik hard. Ik spring op en ren achter de brief aan die de wind van me gestolen heeft. De brief gaat richting zee. Met een snoekduik weet ik hem nog net te pakken te krijgen. De brief ligt met het geschreven deel naar beneden. Op de achterkant zit een foto geplakt. Meteen voel ik vlinders in mijn buik. Die jongen is zeker niet lelijk. Dan valt me de datum op die er onder staat: 1970.
Mijn vader komt aangelopen. ‘Zo, sinds wanneer hou jij van zandhappen,’ vraagt hij me lachend. Hij steekt zijn hand uit en trekt me overeind. Ik let niet op hem maar op de brief en probeer mijn teleurstelling te verbergen.
‘Wat heb je daar?’ mijn vader trekt de brief uit mijn handen. Ik zie een schok door hem heen gaan. Meteen draait hij de brief om. Met zijn vinger gaat hij over de foto heen. Hij staat met zijn mond vol tanden, en met ongeloof kijkt hij naar de brief, dan geeft hij hem terug aan mij. Hij trekt me in zijn armen. ‘I love you,’ fluistert hij in mijn oor. ‘I love you too, papa,’ zei ik.
Ik pakte een foto van mij uit mijn tas en trek de foto van de brief. Ik stop de brief terug in de fles met mijn foto erbij en maak hem weer dicht. Ik pak de twee flessen en met een grote zwaai slinger ik ze allebei de zee weer in.

Eerste foto

Er glijdt een traan over mijn wang. Ik keek hem na tot hij helemaal uit het zicht is. Hij waar ik van hou en hij waarvan ik dacht dat hij van mij hield. Hij was zo harteloos, het leek alsof het hem helemaal niks uitmaakte.

We hadden afgesproken hier op de boulevard. Ik zat op dit bankje te wachten, ik voelde me zo gelukkig. Toen wist ik alleen nog niet dat mijn geluk zo kon omslaan. Ik keek uit over het water, fantaseerde over ons samen. Toen hoorde ik zijn stem en mijn hart maakte een sprongetje. Ik draaide me om en keek hem lachend aan. Maar hij lachte niet terug. Hij keek mij strak aan. Die blik maakte me bang. Ik gaf hem de groene doos bij de ik voor hem meegenomen had. Hij weigerde. Hij keek niet eens wat erin zat. Hij liep naar de reling en leunde ertegenaan. Mijn hart ging tekeer. Hoe hij daar zo stond, zijn blonde haar golfde in de wind. Zijn korte broek met zijn shirt met v-hals stonden hem goed. Ik stond op en liep naar hem toe. Ik wilde mijn armen om hem heen slaan, maar hij duwde me weg. Ik keek hem verward aan. Zijn blauwe ogen, die normaal zo straalde waren nu grauw. “Valerie” zijn hoofd ging naar beneden. “Het spijt me, ik kan het niet meer, het is over” Het voelde alsof alles op de hele wereld werd vernietigd. Ik kon geen woord uitbrengen, dus staarde ik hem gewoon aan. Ik snapte het niet, ik wilde vragen waarom, maar er kwamen uiteindelijk geen woorden uit mijn mond.Ik bleef hem maar aanstaren. Ineens begon hij te lopen, weg van mij. Toen hij voorbij het bankje was draaide hij zich om en ik zag heel even zijn mooie blauwe ogen weer glinsteren. “Vaarwel, Valerie” dat waren zijn laatste woorden.

Nu zit ik hier, nog steeds op dat bankje. Ik weet niet wat ik moet doen. De groene doos met koekjes die ik voor hem had gebakken staat nog naast me. Ik maak de doos open. De felgekleurde koekjes maken me nog verdrietiger. Zo vrolijk , ze doen me denken aan hoe ik met net voelde. Één voor één pak ik de koekjes en verkruimel ik ze. Nadat ik het laatste koekje heb verkruimeld pak ik de doos op. Ik loop naar de reling en gooi de kruimels over de reling. Ze waaien weg en er ontstaat een regenboog aan kleuren in de lucht. Daarna verdwijnen de kruimels in de zee. Ze worden meegenomen door de golven. Zorgeloos en veilig. Ik voel mijn hart tekeergaan. Ik voel me verwoest, net zoals de koekjes. Zonder na te denken klim ik op de reling. Ik kijk nog één keek achter me, naar de boulevard. Ik zie alle mensen lachen en plezier hebben. En dan spring ik, ik zweef door de lucht en wacht tot de golven me mee nemen. Zorgeloos en veilig.

Ik kan niet wachten tot de volgende opdracht :3

Upje! Je kan vandaag en morgen nog inleveren. Als je daarna niets hebt ingeleverd krijg je voor deze ronde geen punten!

Woooh ik was deze contest even vergeten. Door alle drukte met mijn introductieweek is het me helemaal doorgeschoten, maar hierbij alsnog de uitslag.

• AriaDomani Niet ingeleverd - 0/100

• Fungcki Niet ingeleverd - 0/100

• IngeIllusion
    Je gebruikt momenteel geen leestekens in je citaten, en dat is iets wat je eigenlijk wel zou moeten doen. In plaats van “Valerie” zijn hoofd ging naar beneden. “Het spijt me, ik kan het niet meer, het is over” zou het “Valerie,” zijn hoofd ging naar beneden, “het spijt me, ik kan het niet meer, het is over.” moeten zijn.

Verder vind ik het een mooi verhaaltje waar ik niet al te veel op aan te merken heb. Het is leuk, maar simpel. Je hebt het gevoel van de break-up mooi verwoord. Ook vind ik de manier waarop je het plaatje in je verhaal hebt verwerkt echt leuk! Het einde vind ik dan wel weer wat drastisch. Dat ze alleen om die jongen zichzelf al in de zee stort, vind ik persoonlijk wat overdreven, maar aan de andere kant, zo erg kan het wel zijn. 65/100

• MyperfectdressNiet ingeleverd

• Jedhead
    Allereerst wil ik je meteen afraden om woorden als ‘me’ en ‘ie’ in je verhalen te gebruiken. Dit is spreektaal en staat niet zo mooi als het geschreven wordt. Vervang ze liever met mijn en hij. :slightly_smiling_face: Ook met het gebruiken van Engels in je verhaal moet je een beetje oppassen. Dit kan heel mooi zijn (ik ben een ongelooflijke anglofiel), maar in een verhaal dat voor de rest Nederlands is kan het wel voor verwarring zorgen. Ook moet je erop letten dat het Engels wat je gebruikt klopt en dat is in dit verhaaltje niet helemaal het geval. Ook gebruik je soms de tegenwoordige en de verleden tijd door elkaar.

Dan nu verder naar het verhaal. Ik vind dat je een erg leuk verhaaltje geschreven hebt! Het idee van een brief in een fles is natuurlijk niet erg origineel, maar het feit dat deze brief haar dan weer naar haar vader leidt vind ik wel erg mooi bedacht. Simpel, maar wel heel leuk! 60/100

• Littlesecret Niet ingeleverd - 0/100

• NewYorkLoverxx ingeleverd
    Mooi verhaal! Ik moet alleen wel zeggen dat ik het geheel nogal warrig vind. Natuurlijk komt dit ook omdat de gedachten van Lara op dit moment warrig zijn, maar het is jammer dat je schrijfstijl ook beïnvloedt. Af en toe gebruik je de verkeerde lidwoorden of verwijs je verkeerd en daardoor raak je uit het verhaal.

Het verhaal zelf vind ik mooi! Je hebt een mooi onderwerp gekozen en dit op een mooie manier verwerkt! Uit je verhaal blijkt ook heel duidelijk welk plaatje je gekozen hebt, en dat was ook inderdaad de bedoeling. Al met al is het een mooi verhaal. 69/100

Dit houdt dus in dat NewYorkloverxx deze opdracht gewonnen heeft! Gefeliciteerd! Voor de volgende opdracht mag zij dus haar eigen liedje kiezen. Een liedje inderdaad, want we gaan deze opdracht doen aan de hand van een liedje.

Voor de rest van jullie geld dat jullie gaan schrijven aan de hand van dit liedje. Of liedje, eigenlijk is het meer een muziekstuk. Ik heb dit keer gekozen voor een stuk zonder tekst, omdat ik wil dat jullie je niet laten afleiden door een tekst, ik wil dat jullie je echt richten op het gevoel dat het nummer bij je oproept. Probeer in het verhaal ook iets te laten gebeuren en probeer een beetje uit je comfortzone te stappen. Schrijf bijvoorbeeld eens vanuit het oogpunt van een man, als je dat nog nooit gedaan hebt, of schrijf in een totaal ander genre dan je normaal doet. Heel veel succes

Deadline: 09 september 2012

Aaah thanx voor de beoordeling, Dat verledentijd en tegewoordige door elkaar gebruiken ken ik :stuck_out_tongue: in een verhaaltje waar ik wat serieuzer aan bezig ben moet een vriendin me daar ook de heletijd op wijzen :wink:

Ik ben benieuwd naar het liedje van de nieuwe opdracht :grinning: ga meteen maar ff kijken hoe het met me inspiratie zit vandaag