Schrijfwedstrijd à la Pevensie

http://cl.ly/image/3H3M2M183z0v/Schrijfwedstrijd%20a%20la%20Pevensie.png

Gegroet medegirlsceners,

Lang geleden, toen ik nog niet zo lang op Girlscene zat, deed ik wel eens mee aan schrijfwedstrijden en buiten Girlscene schreef ik ook redelijk vaak. Nu doe ik dat minder door tijd- en inspiratiegebrek (slap excuus). Daarom leek het mij ideaal om een schrijfwedstrijd te starten, want naast schrijven houdt ik ook van lezen (en mensen betrappen op taalfouten, gnagna). Er lopen al enkele wedstrijden, maar volgens mij is er altijd wel vraag naar en zo niet, dan wordt deze wel weer gesloten.

Deze wedstrijd is voor serieuze mensen, dus doe alsjeblieft niet mee om daarna niet meer te reageren. Bij noodgevallen kan er overlegd worden over de deadline.

Regels:
Een titel mag, maar hoeft niet.
Ik controleer op spel- en grammaticafouten, maar ga niet moeilijk doen om een klinkertje te veel o.i.d.
De jury let op originaliteit, spanningsboog en taalgebruik (spelling, zinsbouw, grammatica en interpunctie).
Houd je aan de opdracht.
Ik doe niet aan ‘0,5 punt erbij als je gewonnen hebt’, want dat vind ik oneerlijk. Een nieuwe ronde betekent nieuwe kansen voor iedereen.
Elke ronde valt er iemand af, of er daarnaast mensen niet inleveren of niet.
Na de deadline kunnen jullie na twee tot drie dagen de uitslag verwachten.
Als ik een limiet aan woorden opgeef, is dat een richtlijn, je mag er best wat overheen.

Jury:
Pevensie

Deelnemers:
Perronita
Pivoine
karlijn97
Sopron
LittleDiva

[s]Ronde: 1 - Thema: historisch - Woorden: 800-1000 - Tekstvorm: proza/dagboek - Deadline: 1 september, 12 uur 's nachts

http://cl.ly/image/2L3G3v0Y2F0j/Thema%201%20Historisch.png

In deze ronde schrijf je een verhaal dat zich afspeelt in het verleden. Je mag het zo breed opvatten als je wilt, dus een verhaal over holbewoners is prima, maar iets over hippies mag ook. Laat je inspireren door Jane Austen, Marie-Antoinette, Caesar, heksenverbrandingen, slavernij, stadhouders, de VOC en ga zo maar door. [/s]

Winnaar: Pivoine
Afvallers: iedereen die niet ingeleverd had

[s]Ronde: 2 - Thema: No love - Woorden: 1000 of meer - Tekstvorm: proza - Deadline: 18 september, 12 uur 's nachts

http://cl.ly/image/0l1q14382a0t/2%20No%20love.png

Bij deze opdracht schrijven jullie een verhaal (geen dagboek oid, alleen proza) van 1000 of meer woorden. Het mag over alles gaan, behalve liefde. Noppes, nada, niente. Geen sprankje liefde tussen twee mensen mag er in voorkomen (moeder-dochter liefde etc uitgezonderd). Succes![/s]

Winnaar: Pivoine
Afvallers: LittleDiva

[s]Ronde 3 - Thema: zie foto - Woorden: 1500 of meer - Tekstvorm: proza - Deadline: 3 oktober, 12 uur 's nachts

http://cl.ly/image/2Q0t3y102B3v/3%20Kasteel.png

In ronde 3 staat dit kasteel centraal. Wat is hier gebeurd of is hier aan het gebeuren? Wie leven er? Is er een bijzonder gebeurtenis op het moment? Duik de geschiedenis of juist de toekomst in en maak er je eigen verhaal omheen. Succes![/s]

Winnaar: Sopron
Afvallers: Karlijn97

[s]De finale opdracht!

Op een zekere morgen kopten de kranten in het kleine stadje het volgende: ‘Dode gevonden op bergtop.’ Sinds lange tijd waren er geen doden meer gevallen op de berg en alle inwoners waren in rep en roer. Wat kon dit zijn?

Rond deze gebeurtenis mogen jullie een verhaal schrijven. Als er niet meteen iets in je op komt, stel jezelf dan vragen. Hoe heet het stadje? Hoe heet de berg? Is het een enkele berg, of een deel van een hele keten? Is het in Afrika, Amerika, Europa, Australië of Azië? Hoe kwam de dode daar? Een ongeluk, zelfmoord, moord? Is er een mythe of vloek in het spel? Laat je fantasie op de loop en bedenk iets leuks, succes!

Aantal woorden: 1000 of meer
Tekstvorm: proza
Deadline: 25 oktober[/s]

Winaars: Pivoine en Sopron

Veel schrijfplezier!

Ik doe mee!

Leuk! Ik zet je erbij.

ik wil wel mee doen!

Je staat erbij (:

Lijkt me tof! Ik wil wel meedoen! :grinning:

Ik wil ook meedoen!

:grinning:
@ perronita: heb jij ook geen schrijfwedstrijd?

Ik heb jullie erbij gezet (:

Jup, maar ik vind dit een leuke opdracht xd

Is er een woordlimiet, mijn hooggeëerde Pevs?

Oh, en nog iets: moet het per se proza-ish zijn, of mag ik me VOLLEDIG uitleven?

@Piv 800-1000 ik zal het er wat duidelijker bijzetten. En uhm, daar had ik nog niet over nagedacht, maar proza/dagboek/iets anders, als het maar geen songtekst is ofzo :stuck_out_tongue:

@Pevensie dus het mag ook een verhaal zijn geschreven vanuit ik?

Ik wil wel meedoen!

@catlove ja dat mag ook :slightly_smiling_face:
@rozepinguinx ik zet je erbij!

Up, nog vier mensen!

ik wil ook wel meedoen!

Ik wil ook graag meedoen :grinning:!

Ik wil ook graag meedoen :’)