Schrijf een gedicht/verhaal bij het plaatje boven je.

Ik verbaasde me erover dat dit topic er nog niet was, want op een ander forum was ik hier echt verslaafd aan.

En ik zet het hier neer omdat ik wil dat het meer is dan een spelletje, maar ook om - op een andere manier - inspiratie op te doen en omdat plaatjes heel tof en inspirerend kunnen zijn. En als spelletjestopic zou hij niet zo mooi zijn dan als gedichten/verhaaltjestopic. Denk ik.

Nou goed: schrijf een gedicht/klein verhaaltje bij het plaatje boven je en post zelf een nieuw plaatje. :slightly_smiling_face:

Hier het eerste plaatje:

Erg leuk topic! Ik zal hier vaak een kijkje komen nemen naar verhalen! Wellicht dat ik zelf ook een verhaaltje schrijf, maar niet nu, want ik heb het druk.

Leuk idee! Ik kijk eventjes aan of ik schrijf nu al een stukje, je zult het wel merken haha.

Gaaf idee! Vindt het nu al geniaal! hihi :’)

Schommelend over mijn dromen,
twijfelend over de realiteit.

Een windvlaag sleurt het beeld weg,
de armoedigheid komt te boven.

De krottenwijk is het echte verhaal
Een stad is echter een droomtoekomst

nja niet heel goed. maar dit schoot me even te binnen.

Het tweede Plaatje:

Moe lig ik in mijn bed.
Sluit teder mijn ogen.
Pieker over kleine dingen.
Val langzaam in slaap.

Ontwaak in een mistig bos.
Stap nieuwsgierig uit m’n bed.
Zie dingen die niet kunnen.
Heb een mooie tijd.

Hoor een rare pieptoon.
Word wakker.
Versuft vermoord ik de wekker.
Wil weer terug naar dromenland.

O god, ik ben hier slecht in. Ik hou het de volgende keer op verhalen.

Upje voor dit geweldige topic.

Ik kijk uit over de zee. De zee met haar prachtige golven, alles opslokkend.
In de verte daalt de zon zwijgzaam neer achter de bergen.
Het is stil, maar tegelijkertijd hoor ik zoveel verschillende geluiden. De wind, de kabbelende golven, het gepraat van de mensen op de boulevard een tiental meters achter me.
Ik zet een paar stappen richting de schuimrand van het water. De zandkorreltjes prikken tussen mijn tenen.
Voor de zoveelste keer strelen plukken haar mijn rode wangen. Ik staar naar de goudgele lucht. De kleur weerkaatst in het water voor me.
Nog een paar stappen en ik ben één met het water. Het koude gevoel aan mijn tenen schrikt me niet af, het verwelkomt me. Al gauw sta ik met mijn enkels in het koele water.
Een paar stappen verder en de onderkant van mijn witte, luchtige jurk is doordrenkt. Mijn vingertoppen strelen de oppervlakte van de wonderschone vloeistof.
Een ziltige traan bereikt mijn lippen en ik proef haar smaak. Het is een bitterzoet moment: ik weet dat alles zometeen goed zal zijn, maar ergens in mijn hoofd piept een stemmetje dat het zo niet had gehoeven.
Ik glimlach door mijn tranen heen wanneer het koude water tot aan mijn kin reikt. Mijn haar drijft langs mijn hoofd en ik voel rillingen tot aan mijn kruin.
Nog een klein stukje en ik ben één met het goud. Ik wil mijn ogen niet sluiten, het ziet er zo mooi uit.
Nog even, dan. Ik staar in de verte, prent de afbeelding in mijn hoofd.
Ik ben zo verdoofd, zo in gedachten dat ik de plotselinge grip om mijn bovenarm pas voel wanneer een zwarte gestalte de lucht blokkeert.
Nee! Ik wil het zien, de kleur waar ik in wil verdwijnen, dat is het laatste wat ik wil zien!
Zonder mijn goedkeuring word ik weggetrokken. Weggetrokken van het water - míjn water. Van mijn lucht. Mijn gouden paradijs.
Ik zet mijn nagels in de huid van de boosdoener die mij weghaalt. Ik trek en krab en sla met al de kracht die ik nog in me heb, maar het haalt niets uit.
Pas als mijn voeten weer droog zand onder zich voelen, toont de gestalte zich aan mij.
Goudgeel haar springt alle kanten op, donkerbruine ogen kijken teder in mijn gezicht en warme vinger strelen mijn koude handen.
Het kan me niet meer schelen dat ik zojuist boos was op de jongen voor me. Ik vergeef het hem.
Ik staar eindeloos naar de gouden kroon om zijn hoofd en besef me dat ik me gelukkig voel.
Het stemmetje in mijn hoofd had gelijk. Het kan anders, ik had het gewoon nog niet ervaren.

(klinkt misschien een beetje zoetsappig, maar het was gewoon wat er in mijn hoofd kwam toen ik de afbeelding bekeek. supertof idee, dit topic!)

Geen tijd om nu te schrijven, maar dat laatste plaatje is echt schitterend. Is dit een foto van een bepaald iemand, of kan ik hem gewoon kopieren en er ooit iets bij schrijven?

Ik heb de foto gewoon van Google, dus doe ermee wat je wil zou ik zeggen. :wink:

Upperdepup. Ik vind het leuk om jullie verhalen te lezen.

Up! Dit is een leuk topic, kom op mensen, meedoen! :slightly_smiling_face:

Ik doe ook mee!

upppp

Mooi Tinkerbell! :grinning: leuk dat iemand weer eens een keertje een gedicht/verhaaltje plaatst!

Mogen het ook Engelse gedichtjes zijn? Ik wil best een schrijven maar heb alleen geen idee hoe ik een plaatje hier zet dus…*kuch*

Uplouden via tinypic :’)

http://blog.bookish.com/wp-content/uploads/hunger1.jpeg

Razendsnel door de bossen, gaan mijn voeten me altijd voor. Grote en kleine stappen afwisselend, maar ik blijf door rennen. Mijn hartslag gaat even snel als het vuur. Mijn longen moet moeite doen om zuurstof binnen te krijgen, ze zuigen steeds een kleine hoeveelheid naar binnen, veel te weinig. De vlammen beginnen te likken aan mijn benen en ik schreeuw het uit van de pijn. Struikelend over mijn eigen benen ren ik verder door de bossen. Alles doet pijn en ik wil het bijna opgeven, als twee stevige gespierde armen mij optillen. Hij vlucht met mij in zijn armen voor het vuur. En mijn nagels krassen in zijn huid van de angst, van de pijn, van het bijna-dood gevoel. Vluchtig hap ik naar adem en leun ik met mijn hoofd tegen zijn borst. Mijn ogen stijf op elkaar dicht geplakt, omdat ik het niet wil zien, hoe ik een onbekende vrouw achterlaat. Helemaal aan het lot over. En dat zou ik mezelf nooit vergeven, zij moest gered worden niet ik. Ook al ben ik een stuk jonger, mijn leven is niks waard. Ik druk me nog steviger tegen hem aan en mijn tranen maken zijn T-shirt nat.

Dit. is. echt. bagger.
Maar dit Topic heeft een UPJE nodig!

Oke, ik probeer wel maar mag het ook in Engels???

Ik had niet gezien dat je iets wilde schrijven bij het plaatje. Sorry! Je mag het alsnog doen bij dat ene plaatje als je wil.