schriften, spiraalblok of map?

heey,

voor mij beginnen de lessen dinsdag weer en het is altijd zo’n gedoe met al die aantekeningen en opdrachten… waar moet ik het opschrijven/bewaren?

schriften:
nadelen

• klein raak je gemakkelijk kwijt
  • het staat slordig
  • je kan er geen spullen van a4 formaat in kwijt
    voordelen
  • de vakken zijn gescheiden
  • passen makkelijk in je tas

spiraalblok:
nadelen

• de vakken staan doorelkaar
  • je kan er geen losse blaadjes in stoppen
    voordelen
  • het is maar 1 blok dus heb je zo alle aantekeningen/opdrachten bij de hand
  • je pakt nooit het verkeerde blok, want je hebt er maar 1

map:
nadelen

• het wordt slordig als je het niet op orde blijft houden (zoals ik vorig jaar deed)
  • lastig wat je er in laat zitten of wat je eruit kan halen (met hoofdstukken enzo…)
  • het is zo groot (past haast niet in mijn tas, tenminste een harde map niet een flexibele map wel…)
    voordelen
  • de vakken zijn gescheiden
  • je kan alles geordend bewaren

wat is volgens jullie de beste optie?
ik heb schriften en een map al gebruikt beviel niet zo goed, maar miss. verander ik nog van gedachten…

Xx

Een map.

Maar als je die niet wil doe je wat anders :'D

Schriften/map.

Ik heb zo’n groot schrift van de hema, met tabbladen erin. Dan bljift het ook geordend.

Spiraalblok met tabbladen :]

Ik heb een 10pak schriften van de hema xD

heey,

ik dacht eraan om een spiraalblok te nemen en dan gewoon ipv. per vak te sorteren eerst de datum en dag op te schrijven en het vak eronder, dan blijft het toch ook nog wel geordend?

Ik heb een map waarin ik alles zo goed mogelijk orden. Als je alles juist indeelt m.b.v. tabbladen en het gewoon bijhoudt, zou je er geen problemen mee moeten hebben. Behalve dat ie inderdaad nauwelijks in m’n tas past…

mapp!

Map met tabbladen.

Schriften vind ik. Maar ik kan niet schrijven in mappen (linkshandig)

Ik heb het allemaal :stuck_out_tongue:

Je moet zo’n 4-in-1 spiraalblok kopen bij bijvoorbeeld hema. Heb je toch een spiraalblok, niet zo heel groot en er zitten tabbladen in zodat je er al 4 vakken in kwijt kunt (als je een beetje creatief bent zelfs 5).

Precies dit :slightly_smiling_face:

Ik schrijf op losse papieren uit een cursusblok en heb voor elk vak zo’n dun plastic insteekmapje/hoesje. Neemt echt het minste plaats in en is best handig! Je neemt gewoon altijd een cursusblok mee en de mapjes van de vakken die je die dag hebt.

schirften

een spiraal blok voor elk vak? dat doe ik iig. en ik vouw al mijn schriftachtige altijd in mijn boeken van dat vak (:

schriften:
nadelen

• klein raak je gemakkelijk kwijt : Dan moet je grote schriften kopen, A4 formaat
  • het staat slordig ?
  • je kan er geen spullen van a4 formaat in kwijt Wel dus als je A4 formaat koopt :stuck_out_tongue:
    voordelen
  • de vakken zijn gescheiden +1
  • passen makkelijk in je tas +1

spiraalblok.

Indd super handig… het enige nadeel wat je noemde bij het spiraalblok was dat alles dan door elkaar stond… met tabbladen is dat probleem opgelost :slightly_smiling_face: