Schouderklachten

Kan worden verwijderd!

Ik zou wel even flink doorzetten bij de huisarts om meer onderzoek. Ik denk bij pijn wat uitstraalt naar je schouder gelijk aan wat je als eerste benoemd, je hart. Je zegt zelf al dat het je zelf ook niet lekker zit dus gewoon even lekker overdrijven als de dokter je afwimpelt. Neem desnoods één van je ouders mee.

Hoi, de pijn beschrijf je heel goed. Het is inderdaad heel brandend. Ik herken de pijn die je beschrijft in je schouder. Ik heb namelijk al ongeveer één jaar lang hetzelfde soort pijn in mijn rechterschouder. Het is een onaangename, brandende pijn. Maar goed ik ben er al gewend aan. Ik weet waar het door komt: mijn rugzak is dagelijks erg zwaar door het aantal boeken en ik draag mijn rugtas bijna altijd op mijn rechterschouder ipv op beide. Ben ook doorverwezen naar de fysio. Dit noemen ze pijn in de ‘‘trapezius spier’’. Dit is de grootste spier van je lichaam. De pijn is (bij mij tenminste) vooral op de plek waar mijn nek en schouder bijeenkomen. De pijn kom ik nog steeds elke dag tegen trouwens. Ik heb nooit echt alle andere symptomen gehad wat je beschrijft…

Heb je ook wel eens last van hoofdpijn trouwens? En als je net als mij heel misschien je tas op één schouder draagt, doe dit niet want dit kan mij wel heel goed de oorzaak van de pijn zijn. En als je vaak in een verkeerde houding bijvoorbeeld achter de computer of op school zit met een opgeheven hoofd. Want dit is bij mij ook zo. Probeer in een rechte houding te zitten. Mijn advies is dus: blijf naar de fysio gaan, wekelijks. Niet al te zwaar op één schouder dragen en probeer recht te zitten.
Je kan trouwens ook warmtepleisters op je schouder proberen. Die van de Action worden lekker heet, en neemt de pijn voorlopig weg. Maar ik raad je dit alleen aan als de pijn echt niet meer te handelen is, of op school omdat je niet kan focussen met die pijn
Sterkte meis :sob::muscle: