Schooool veranderen?

Heeeey,

Ik wil heel graag van school veranderen, maar weet niet precies hoe dat allemaal moet? Ik ga het nog vragen op school aan mijn mentor en conrector… Maar ik zou ook graag willen weten hoe jij zelf het meemaakt?

Is er iemand hier die van school is veranderd? En weet hoe het allemaal ong gaat?

Alvast bedanktxx

Ik ben van school veranderd maar om eerlijk te zijn weet ik het zelf ook niet zo goed haha? Mijn moeder heeft het geregeld, maar volgens mij is het zo moeilijk niet. Volgens mij moet je gewoon uitschrijven bij je huidige school en contact opnemen met de nieuwe school.

Heb je al contact opgenomen met de (mogelijk) nieuwe school en waarom wil je van school veranderen? Ik zou eerst het met je ouders over hebben :slightly_smiling_face:

Jup, ik ben van school veranderd. Ik ben zelf gewoon naar mijn nieuwe school toe gegaan en daar een formulier aangevraagd. Deze heb ik ingevuld en ingeleverd. Ondertussen heb ik het uiteraard bij mijn mentor van mijn oude school aangegeven en heb ik het er uitgebreid over gehad met mijn ouders. Uiteindelijk kreeg ik een gesprek met de teamleider van mijn nieuwe school met mijn vader erbij. Naar aanleiding van dit gesprek kreeg ik te horen dat ik was aangenomen. Dit heb ik doorgegeven aan mijn oude school. Toen ben ik na de zomervakantie gewoon begonnen op mijn nieuwe school.

Maar je zou het ook gewoon bij je ouders kunnen aangeven en hen het laten regelen. Dat is denk ik nog wel het meest gebruikelijke (;