Schoonzusje...

Lieve meiden,

Ik ben al een tijdje een meelezer hier, maar ik zit nu zelf met een probleem…

Ik ben al een aantal jaar samen met mijn vriend, en we wonen ver van elkaar af dus we zijn om en om bij elkaar. We willen over 1 jaar gaan samenwonen als we klaar zijn met onze studie. Mijn vriend woont thuis met zijn ouders en zusje.

Zijn zusje was in het begin gewoon aardig maar ze begint behoorlijk veel eisend te worden. Ze is 16 maar wordt en wil behandeld worden als een klein kind. Al haar eten wordt voor haar gemaakt, ze pakt nooit zelf drinken, ze wordt altijd met de auto naar school gebracht. Ze spreekt nooit af met vriendinnen en ze is altijd thuis.

Nu werkte de moeder van mijn vriend niet dus ze was er altijd voor zijn zusje, maar ze heeft sinds kort een nieuwe baan. Het probleem is nu dat het zusje en moeder niet willen dat zij alleen thuis zit. Nu wordt er vooral van mijn vriend verwacht dat hij, altijd thuis gaat blijven als zijn moeder aan het werk is, om op zijn zusje te passen. We spreken om en om af en nu wordt er verwacht dat hij dan vaker thuis blijft om bij haar te blijven. Op zich geen probleem want dat kan opgelost worden.

Maar er wordt verwacht als ik daar ook ben dat mijn vriend en ik de hele dag beneden gaan zitten om haar te vermaken. We hebben het al een paar keer gedaan maar als we beneden bij haar zitten dan maakt ze de hele tijd vervelende opmerkingen en als we weggaan gaat ze klagen dat we er niet zijn bij zijn ouders.

Ik weet gewoon echt niet wat ik hier mee aan moet, ze doet niks zelf, vaak erg beledigend en neerbuigend. Ze is 16 maar het is erg raar om op iemand op te moeten passen van die leeftijd. Als ik het er met mijn vriend over heb, dan krijgen we ruzie omdat ik mij er maar bij moet neerleggen.

Ik begin het echt vervelend te vinden om daar te zijn, en om op een 16 jarige te moeten oppassen. Heeft iemand een idee wat ik hier mee moet? of ook zoiets meegemaakt?

Beetje lang verhaal geworden :cold_sweat:

Heb je het er al met je vriend over gehad? Wat vind hij hiervan?

Ik vind het persoonlijk ook een beetje raar, als ze verder niks mankeert ofzo. Ik heb zelf zoiets nooit meegemaakt.

Huh wtf kind is 16 en wil dat er op haar gepast wordt en ze WIL behandeld worden als een klein kind?
Zo dat hoor je ook niet vaak.

Klappen die handel. Ze moet gedragen naar d’r leeftijd :slightly_smiling_face: Kutmens.

Nou ik zou me proberen om zo min mogelijk van haar aan te trekken. Jou vriend weet hoe zij is. Haar moeder weet hoe zij is.
Je kan er weinig aan doen vind ik. Gewoon er mee leven denk ik. Of met haar praten waar die moeder bij is.En zeggen dat ze haar gedrag moet veranderen?

Ik zou er met je vriend en met zijn ouders over praten. Ze moeten zelf voor hun kind zorgen, dat is niet de taak van jouw vriend en jou.

lekker tegen die ouders zeggen dat je geen oppas bent en dat jullie samen tijd nodig hebben voor jullie zelf. dat kind is oud en wijs genoeg, en is niet jullie verantwoordelijkheid maar de verantwoordelijkheid van zijn ouders.
als ze hier ruzie om gaan maken dan zou ik gewoon doen waar ik zelf zin in heb terwijl er van me verwacht wordt dat k op dat zusje pas. echt niet dat ik daaraan mee werk:P

En hoe staat de vader er tegenover? Kun je niet met hem praten?

Er is dus echt wat miss met haar. Waarschijnlijk ligt het aan haar opvoeding. Of ze is gewoon een kutkind.

Ik weet echt niet wat je nu kunt doen. Alleen proberen om zo min mogelijk van haar wat aan te trekken als ze iets vervelends zegt.

Gewoon met je vriend erover praten, jij moet proberen hem aan jouw kant te hebben staan zodat hij meer tijd maakt voor jou en tegen zijn moeder ingaat over het oppassen. Aan de andere kant moet je je ook aanpassen aan hem… Tis geven en nemen toch ;p

Helaas is deze 16 jarige niet oud en wijs genoeg.Of misschien wel?Maar ze gedraagt zich dus al een 6 jarige. Ze kan haar moeder goed manipuleren. Dat maakt het ook lastiger.
Natuurlijk is het de verantwoordelijkheid van je ouders.Maar als beide ouders werken kan je moeilijk een kind alleen laten. Je moet zelf ook mee werken aan je gezin. En zij dus ook. Het is tenslotte haar (toekomstige?) schoonzusje. En om dan te zeggen ‘hey ik ga daar niet aan mee werken opgedonderd ik heb me eigen leven’. Sorry maar dat kan echt niet.

Oh dan ben je gewoon te lief, ik zou mijn vriend echt laten kiezen ;o
succes nog!