Lieve meiden,
Ik ben al een tijdje een meelezer hier, maar ik zit nu zelf met een probleem…
Ik ben al een aantal jaar samen met mijn vriend, en we wonen ver van elkaar af dus we zijn om en om bij elkaar. We willen over 1 jaar gaan samenwonen als we klaar zijn met onze studie. Mijn vriend woont thuis met zijn ouders en zusje.
Zijn zusje was in het begin gewoon aardig maar ze begint behoorlijk veel eisend te worden. Ze is 16 maar wordt en wil behandeld worden als een klein kind. Al haar eten wordt voor haar gemaakt, ze pakt nooit zelf drinken, ze wordt altijd met de auto naar school gebracht. Ze spreekt nooit af met vriendinnen en ze is altijd thuis.
Nu werkte de moeder van mijn vriend niet dus ze was er altijd voor zijn zusje, maar ze heeft sinds kort een nieuwe baan. Het probleem is nu dat het zusje en moeder niet willen dat zij alleen thuis zit. Nu wordt er vooral van mijn vriend verwacht dat hij, altijd thuis gaat blijven als zijn moeder aan het werk is, om op zijn zusje te passen. We spreken om en om af en nu wordt er verwacht dat hij dan vaker thuis blijft om bij haar te blijven. Op zich geen probleem want dat kan opgelost worden.
Maar er wordt verwacht als ik daar ook ben dat mijn vriend en ik de hele dag beneden gaan zitten om haar te vermaken. We hebben het al een paar keer gedaan maar als we beneden bij haar zitten dan maakt ze de hele tijd vervelende opmerkingen en als we weggaan gaat ze klagen dat we er niet zijn bij zijn ouders.
Ik weet gewoon echt niet wat ik hier mee aan moet, ze doet niks zelf, vaak erg beledigend en neerbuigend. Ze is 16 maar het is erg raar om op iemand op te moeten passen van die leeftijd. Als ik het er met mijn vriend over heb, dan krijgen we ruzie omdat ik mij er maar bij moet neerleggen.
Ik begin het echt vervelend te vinden om daar te zijn, en om op een 16 jarige te moeten oppassen. Heeft iemand een idee wat ik hier mee moet? of ook zoiets meegemaakt?
Beetje lang verhaal geworden