Hoi allemaal
Ik heb 3 schoonzussen (zussen van mijn vriend) en 1 schoonbroer.
Mijn schoonbroer en mijn twee schoonzussen mag ik heel erg maar ik heb moeite met mijn jongste schoonzus.
M n vriend is 18 en zij is 21 doordat hun leeftijd zo dicht bij elkaar zijn, zijn zij en mijn vriend close. Zijn andere zussen zijn namelijk 27 en 31 en zijn broer is 25.
Schoonzus van 21: H
Schoonzus van 27: D
Schoonzus van 31: K
Nu waren mn schoonzus D en ik aan het praten en ze vertelde me dat H over mij ging klagen. Ik vroeg haar waar over en toen zei ze van ‘‘Ja aan de eettafel zei H dat ze jou slordig vind en dat je nooit mee helpt in huis en dat je er onverzorgd uitziet’’ Ik was best wel boos geworden omdat H dat zei want zo ben ik totaal niet. Ik vroeg D waarom ze dat allemaal zei en toen zei ze dat ze niet weet waarom want D vind niet dat ik zo ben en dat H overdrijft. H zei dat ze vind dat ik niet mee help omdat ik mijn vriend zijn was niet doe en zijn kleren in z’n kamer niet opruim. Maar ik vind dat dat niet mijn taak is. Mijn vriend heeft zelf handen. Ik help hem vaak genoeg met zijn dingen opruimen en ik kook vaak voor hem. Ook als ik bij hun thuis ben en ik heb gegeten/gedronken was ik daarna altijd af wat ik gebruikt heb. Dus slordig ben ik zeker niet en ik vraag ook vaak genoeg aan mijn schoonmoeder of schoonzussen of ze ergens hulp bij nodig hebben. Vaak zeggen ze ‘nee hoeft niet ga maar lekker zitten’ maar blijkbaar volgens H moet ik uit mezelf helpen en niet vragen maar gewoon doen?
Ik ben hier echt heel erg boos over en ik heb t al tegen mijn vriend gezegd. Alleen van D mag ik H niet aanspreken en mijn vriend wilt dat ook niet.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken want ik ben echt heel erg boos op H en ik heb echt geen zin om als ik weer daarheen ga om gezellig met haar te zitten praten.