Schoonouders willen kennismaken

Hee allemaal

Ik heb een hele lieve vriend en mijn schoonouders willen mijn ouders gaan ontmoeten sinds mijn vriend en ik al een tijdje hebben.
Nu is het zo dat ik dat absoluut niet wil. Ik schaam me te pletter voor mijn ouders. Ik wil absoluut niet dat mijn schoonfamilie ook maar iets van hun mee krijgt. Ik zelf zit al niet zo lekker in de band met mijn ouders momenteel maar intussen heeft mijn moeder wel een afspraak gemaakt met mijn schoonmoeder zonder dat eerst te overleggen. Mijn vriend vind dit ook helemaal niet leuk want hij snapt mijn schaamte volledig.

Hoe kan ik voorkomen of uitstellen dat ze gaan meeten? Ik wil tenminste dat hier alles weer gewoon word voor ik mijn schoonfamilie laat komen want we zitten momenteel in een situatie waar ik totaal geen behoefte heb dat mijn schoonfamilie naar mijn huis komt.

Door eerlijk te zeggen en zeggen dat je niet wil dat zijn ouders jouw ouders ontmoeten. Tegen zijn ouders dus. Of hij tegen z’n ouders.

Ik zou vragen of je vriend aan zijn ouders uit wilt leggen dat jij niet zo’n goede band met je ouders hebt en dat je het niet fijn vind als ze elkaar ontmoeten. Zouden ze vast wel begrijpen

Neem aan dat je wel een redelijke band hebt met je schoonouders? Aangezien ze de moeite nemen om je ouders te ontmoeten enzo? (zouden ze denk ik niet doen als ze je stom zouden vinden)

Dan zou ik het gewoon zelf tegen ze zeggen. Van; “ik vind het hartstikke lief dat jullie mijn ouders willen ontmoeten, maar ik zit op dit moment in een situatie met mijn ouders waardoor ik de ontmoeting liever nog even uitstel totdat ik dat op de rit heb. Ik hoop dat jullie daar begrip voor hebben”

Eerlijk zeggen, ze zullen vast wel begrip tonen