Schoonouders ouders laten ontmoeten

Binnenkort zijn mijn vriend en ik 2 jaar samen. We wonen nou niet echt dichtbij elkaar en waarschijnlijk is dat de reden dat onze ouders elkaar ook niet kennen. Omdat ik nog redelijk jong ben heb ik hier ook nog niet echt aan gedacht, ook omdat mijn schoonouders héél anders zijn.

Mijn vraag is: wanneer heb jij je ouders aan je schoonouders voorgesteld en hoe verliep het? Ik ben benieuwd!

Na 1 jaar ongeveer. M’n vriend en ik wonen ook niet dicht bij elkaar en mijn ouders en zijn ouders wilden elkaar toch weleens ontmoeten. Toen zijn ze een dagje naar ons toegekomen en alles ging eigenlijk vanzelf. Ik, m’n zusjes, m’n vriend en zijn zusje hebben spelletjes gespeeld en onze ouders hebben gewoon de hele middag zitten kletsen haha

Wij zijn twee jaar samen, wonen samen, en gaan dit jaar trouwen. Ouders van beide kanten hebben elkaar nog niet ontmoet…
en dat ligt aan onwil van de ouders van mijn vriends kant. Ze zijn gewoon totaal niet geïnteresseerd in zijn leven - zit ook een hele geschiedenis aan vast hoor.

Ik had liever gezien dat ze elkaar hadden ontmoet toen we gingen samenwonen of net verloofd ofzo, dat ze inzien dat het serieus is… maar met wat pech zien ze elkaar voor het eerst op de bruiloft… :flushed:

Ik heb 2,5 jaar een relatie en wij wonen ook niet dicht bij elkaar. Mijn ouders hebben zijn ouders 1 keer kort ontmoet. ze brachten mij met de auto naar hem, en toen hebben ze misschien ene half uurtje met elkaar gepraat. Maar zijn ouders zijn nog nooit bij mij/mijn ouders langs geweest en ik denk dat dit ook nooit gaat gebeuren. Ik heb niet het idee dat zij ooit het initiatief gaan nemen om weer contact te hebben met mijn ouders.

Op zijn verjaardag denk ik, toen hadden we drie maanden een relatie. Nu is het inmiddels uit haha.

Beide gescheiden ouders dus dat is niet altijd even makkelijk. Beide mijn ouders en stiefouders hebben zijn vader en stiefmoeder ontmoet toen we een half jaar samen waren. Iets van een kwartiertje. Ik heb zelf ook niet zoveel met zijn stiefmoeder dus hier geef ik stiekem niks om.

Zijn moeder woont ver weg. Ik kom er wel met regelmaat samen met hem. En binnenkort zijn er twee datums gepland voor mijn ouders om daar te komen barbecueën enz. (1 keer mijn vader en zijn vriendin. En de andere mijn moeder en stiefvader.) We zijn nu een jaar samen.

Na een maand of 6. Ze kwamen mij een keer ophalen toen ik daar sliep na zijn verjaardag. Ze zijn koffie blijven drinken en daarna zijn we naar huis gereden. Wij woonden toen nog beide thuis en hadden ook een behoorlijke afstand.

Onze ouders zijn vrienden geworden en zien elkaar nu vrij regelmatig. We gaan elk jaar met zijn zessen uit eten. Wellicht is zoiets leuk om te doen? Dat je voorstelt dat jullie met elkaar uit eten gaan? Of lunchen, dan duurt het niet zo lang mocht het niet zo klikken.

Lijkt me toch wel fijn dat ze elkaar kennen.

Ik denk na iets minder dan een jaar van onze relatie? Ik denk dat het na een paar maanden al gewoon kan hoor, als je allebei voelt dat het serieus is :slightly_smiling_face:

Niet, we zijn langer dan drie jaar bij elkaar en wonen anderhalf jaar samen. Ik vind het onnodig, ook al woonden ze allemaal in hetzelfde dorp. Of ja, zijn ouders hebben mijn moeder en zusje één keer vluchtig ontmoet, omdat ze mij moesten ophalen voor iets en dat was al awkward genoeg, haha. Mijn vader hebben ze nooit ontmoet en dat gaat waarschijnlijk ook niet gebeuren tenzij we trouwen o.i.d. Zie de noodzaak er niet van in en daarnaast weet ik nu al dat ze elkaars type niet zijn. Uiteindelijk gaat de relatie om ons twee en niet om de (schoon)ouders, en mijn vriend en ik voelen er beiden niet veel voor om knullig met alle ouders ‘gezellig’ te gaan kletsen of iets :cold_sweat:

Mijn ouders en schoonouders wonen ook niet dicht bij elkaar. Ze hebben elkaar ontmoet toen ik voor de eerste keer bij mijn schoonouders ging slapen, na een maand of 3? Toen hebben mijn ouders mij daarheen gebracht en koffie gedronken. En nu zien ze elkaar ook wel op verjaardagen van mij of mijn vriend.

Mijn ouders en schoonouders hebben elkaar al redelijk snel ontmoet (in de eerste maanden). Dit is toen echter niet helemaal goed gegaan en nu zien ze elkaar eigenlijk niet meer. Vind dit best wel jammer.