Schoonmoeders......

Ik heb een schoonmoeder die mijn vriend van 18 het liefst nog als een baby zou verzorgen 24/7. Laatste keer sms’te ze hem zelfs: ‘weet je wat ik zo vervelend vind aan vrouwen? je moet altijd doen wat ze zeggen.’ Nadat hij aan haar had gevraagd of hij bij mij mocht slapen… Oftewel ik zou hem dwingen en hij zou zelf niet willen? Als ik er ben doet ze altijd poeslief… Maar ik weet niet of ik nog wel zoveel zin heb om bij hem thuis te komen en haar onder ogen te komen… Iemand tips of eigen ervaringen?

Mijn eerste schoonmoeder kwam gewoon dood leuk zonder te kloppen de kamer binnen. En ze haatte mij omdat ik niet zo gelovig was als zij. Mijn tweede schoonmoeder was een regelrechte gek. Die zat 24/7 aan de computer spelletjes te spelen en vertikte het om te werken. Mijn huidige schoonmoeder is een schatje, oprecht. Ik kan daar alles bij kwijt en het is mijn tweede moeder.

Ik denk dat het gewoon een typisch kwaaltje is dat bijna iedere schoonmoeder heeft. Dus: - YouTube

(UP voor jou dus.)

Hahaha toepasselijk liedje, kon het maar!

Met mijn vorige schoonfamilie had ik ook al niet zoveel geluk :dry:

Mijn schoonmoeder is een schat van een mens, kan het super met haar vinden!

Soms irriteer ik me er wel aan hoe erg ze haar kinderen (incl mn vriend dus) verwend… M’n vriend is ook een echt moederskindje. M’n vriend is 20 en z’n ma kookt nog steeds 3 aparte maaltijden omdat hij niets lust, m’n vriend koopt pas een jas nadat z’n ma hem heeft goedgekeurd, ‘memmie’ moet wel toestemming geven voor hij weg mag en nog heel veel van dat soort dingen :’)

Geloof me, dat duurt even. Ik heb ben nu ook inmiddels bij schoonouders nummer 3. xD

Oh my god, zo herkenbaar. Ik had 5 jaar geleden zo’n schoonmoeder. Ze deed lief in me gezicht maar als ik weg was scheen ze echt de ergste dingen over me te zeggen. Mijn ex had toen er voor gekozen om niet meer naar de kerk te gaan. Gewoon zijn eigen beslissing. Was natuurlijk mijn schuld, want ik ging niet naar de kerk. Niet gauw daarna ging het uit. Ik kon het niet aan om zo verder te gaan en me ex stond uiteindelijk achter zijn ouders. Nu, jaren later woont meneer in rotterdam en is helemaal los geslagen. Tsja, hopelijk zien zijn ouders nu in dat ik dus niks met zijn beslissingen te maken had. Karma…

Ja dat is ook irritant. Mijn vriend is ook te lui om zijn rijbewijs te halen omdat z’n moeder hem toch altijd overal heen brengt (inclusief dus naar mij toe, maar dan wordt die uiteraard wel om 10uur opgehaald…)

Pffff zo erg is het bij mij gelukkig (nog) niet… Ging je wel nog gewoon bij hem langs enzo als zij thuis was? Was het dan niet super awkward? Het ergste is nog dat je er gewoon NIKS aan kan doen

Kan niet echt met je meeleven. Mijn schoonmoeder is echt een schat :slightly_smiling_face:

Ze is soms alleen een beetje van haar mening opleggen. Niet heel dwingend, maar ze weet wel de beste huidshoudtips e.d. en dat wilt ze altijd ff benadrukken. Afgezien van dat kan ik niks kwaads over haar zeggen, ze is heel lief en heeft al veel voor mij en mijn vriend gedaan. Ik heb echt geluk dat zij mijn schoonmoeder is :slightly_smiling_face:

Wauw ik ben jaloers! :slightly_smiling_face:

Mijn schoonmoeder is echt geweldig! Als ik zulke horror verhalen hoor denk ik dat ik wel van geluk mag spreken.
Ze nam me meteen de eerste keer al helemaal op in het gezin en als ze het heeft over “het gezin” hoor ik er ook bij. Zo lief!

Mijn schoonouders mogen me niet & ik hun niet. Heb ze nu ook al anderhalf jaar niet gezien. Je moet je er gewoon niets van aantrekken en er boven staan.

Nouja, ik was toen 14 jaar, ging gewoon bij hem langs elk weekend want we woonde best ver van elkaar vandaan. En als ik daar was was dat idd enorm awkward. Ik was heel stil, durfde niks te zeggen etc. Maar was een hele opluchting nadat het uit ging. Nu heb ik gelukkig wel een hele lieve schoonmama (&papa!) Die echt het beste met me voor hebben en altijd voor me klaar staan. Alhoewel ze soms een beetje over bezorgd zijn, maar ze zijn lief haha. Ik zou er echt goed met je vriend over praten.

Hmm ja maar wat moet ik dan zeggen? Denk niet dat hij mijn kant zou kiezen aangezien die al zei dat ze het niet zo bedoelde etc…

Ik snap dat dat heel moeilijk is. Ik heb laatst ook een topic geopend over mijn schoonmoeder aangezien dat niet echt lekker liep, long story. Ik heb het met me vriend erover gehad, we hebben een hevige ruzie gehad erover omdat hij het er niet mee eens was en zei dat zijn ouders gewoon overbezorgd waren over mij. Maar na een lang gesprek zag hij ook wel in dat het voor mij gewoon echt niet fijn was. Dus ga een gesprek aan. Zeg wat je op je hart heb en wees eerlijk. Als daar ruzie van komt, wat heel goed mogelijk is, moet je gewoon rustig blijven en gewoon blijven herhalen dat je er echt mee in je maag zit. Kiest je vriend daadwerkelijk voor zijn ouders en valt het echt niet meer op te lossen, tsja dan zit er maar een ding op en dat is uit elkaar gaan. Want je gaat het echt niet volhouden om zo verder te gaan. Geloof me