Schoonmoeder.

Hai meiden!

Voor dit topic heb ik even een nieuw account gemaakt :slightly_smiling_face:

Ik heb al meer dan 2 jaar een hele lieve vriend, hij is écht heel lief en ik houd heel veel van hem. Maar in die 2 jaar dat ik bij hem ben heeft zijn schoonmoeder een grote hekel aan mij gekregen. Waarom weet ik niet, heb geen flauw idee. De (ex)vriendin van mijn schoonbroertje was leuker volgens mij haha. Als mijn schoonmoeder tegen mijn vriend praat over mij dan zei ze altijd ‘dat wijf van je heeft dit ook weer gedaan’, dat soort dingen allemaal!

Of ze is heel chagrijnig, en als ik dan 's avonds met mijn vriend in bed lig dan gaat ze hem smsen dat hij zijn ogen is los moet doen, ik word daar zó boos om!

Eergisteren was er weer wat, mijn schoonouders gingen boodschappen doen. Het broertje van mijn vriend moest helpen uitpakken, nou dat is een kleine moeite. Maar hij ging doen alsof hij sliep. Toen heb ik alleen maar gezegd dat hij niet sliep. Ze ging toen helemaal tekeer tegen mijn vriend dat ik is een keer normaal moest doen, ik heb echt alleen maar gezegd dat hij niet sliep. Maargoed, mijn vriend had toen gezegd tegen haar van: ‘Altijd als jij wat over haar hebt, dan zeg je dat tegen mij, dat is voor haar niet leuk en voor mij ook niet. Zeg het haar dan zelf!’. Dat heeft ze toen ook gedaan maar niet echt op een normale manier. Ze ging voor me staan en ze schreeuwde dat ik haar zoon van haar afpakte en dat hij alles voor mij over heeft, en dat ik niets moet zeggen als mij niets gevraagd word.

Ik denk dat ze jaloers is eigenlijk, mijn vriend is 21 en hij is altijd klein gehouden door zijn moeder totdat hij bij mij kwam. En mijn vriend praat vaak over samenwonen en dat hij uit huis wil, en dat vind zijn moeder denk ik niet leuk.

Maar ik ben het zó zat. Altijd als een ander wat gedaan heeft komt het er op neer dat het mijn schuld is. Ik weet het niet meer of ik daar nog wel wil komen. Ik doe het voor mijn vriend, maar ik heb ook tegen mijn vriend gezegd dat het niet vaker moet gebeuren dat zijn moeder zo doet. Ik zal vast wel een keer iets verkeerds doen, maar dat doet iedereen toch?

Heb gisteren een heel gesprek gehad met mijn vriend dat ik er zo klaar mee ben. Hij begrijpt mij ook en is het zelf ook zat. Voor hem is dit ook moeilijk. Ik hou echt heel erg veel van mijn vriend en ik wil het ook niet uitmaken, maar ik ben het gewoon zat dat ik overal de schuld van krijg.

Tussen mijn schoonouders gaat het ook niet goed, misschien dat dat er ook wel mee te maken heeft.

Maar ik weet echt niet wat ik moet doen. Praten helpt niet, mijn schoonmoeder vind namelijk niet dat ze iets verkeerds doet want het is haar huis en haar regels en we moeten ons maar aanpassen aan haar. Ik heb wel is een keer geprobeerd om er met haar over te praten maar dat lukt gewoon niet.

Bedankt voor het lezen, en ik hoop dat iemand me kan helpen …

Wat een bezitterige moeder joh :’).
Misschien dat je vriend wat vaker bij jou komt dan jij bij hem?
Sorry, ik heb er geen ervaring mee dus ik kan je niet echt veel tips geven.
Hopelijk komt het goed!

Ja heel erg …
Vannacht heeft mijn vriend ook bij mij geslapen, en hij zei ook al wel dat hij zich na zijn vakantie in gaat schrijven voor een huisje en dat hij wat vaker bij mij gaat slapen.

Ik hoop ook echt dat het goed komt…

Misschien eens een keer flink uitvallen tegen haar?
Kan 2 kanten op gaan. of ze opent opeens haar ogen en ziet in dat ze fout bezig is.
of ze moet je daarna écht niet meer… maar ik weet niet inhoeverre ze je nu al niet moet:P

Ze mag me écht niet :p. Ze zegt ook altijd tegen mijn vriend waar ik bij ben dat hij zijn ogen is los moet doen, en dat hij dom is dat hij bij mij blijft. Maar ik denk echt dat ze jaloers is…

Wat vind jou eigen moeder ervan?

je kan wel es aan je moeder vragen of zij met je schoonmoeder kan praten, want dit is echt niet normaal meer hoe ze doet tegen jou. Ik snap dat je dr helemaal klaar mee bent!

Ik heb het er wel is met mijn moeder over en mijn moeder vind het ook niet leuk voor mij en mijn vriend. Maar als mijn schoonmoeder mijn moeder tegenkomt dan doet ze net alsof ze mijn moeder niet ziet.

Sinds dat mijn schoonmoeder op het punt stond om mijn broer te gaan slaan met een flesje bier heeft mijn moeder het helemaal gehad met haar.

Dat is miss wel een goed idee, om jou moeder er bij te betrekken.
Maar je moet wel zorgen dat er geen echte ruzie ontstaat, want dat kan ten koste van je relatie zijn.

Wow, echt een hele rare schoonmoeder…
Hoe is jou schoonvader dan?

herpderp dubbel

Ja hoe is mijn schoonvader… Wel iets normaler dan mijn schoonmoeder haha, daar kan ik wel goed mee praten hoor :slightly_smiling_face:. Hij weet ook dat ik er zat van ben, dat is hij zelf ook.

valt er niet normaal met haar te prtaen als ze een x in een normale bui is?

Nee helaas niet. Als ze een goede bui heeft kan je er beter niks over zeggen want dan is ze meteen boos, ze doet namelijk ook zo tegen mijn vriend en mijn schoonvader.

Soms dan kan ik ook wel lachen met haar hoor, het is niet alleen maar gezeur … Wel heel vaak.

Ze word boos om de domste dingen…

O jeetje, wat rot! Dat lijkt me vreselijk.

Het klinkt inderdaad alsof ze jaloer is en haar zoon bij zich wil houden door jou weg te jagen. Terwijl ze op deze manier alleen spanning en ruimte creeërt tussen jouw vriend en haarzelf. Als ze gewoon aardig tegen jou zou doen zou hun band veel beter zijn. Niet slim van haar.

Kan je vriend niet met haar praten? Hij kan toch zeggen dat hij sowieso bij jou blijft, wat ze ook doet of zegt, dus dat het geen zin heeft om zo te doen, dat ze hun relatie er ook mee verpest? Misschien opent dat haar ogen. Sterkte ermee, meis!

Kun je niet aan je vriend vragen of jullie een gesprek kunnen hebben met z’n drieën? Dan kan zij ook jou kant van het verhaal horen en andersom. Zo kan het natuurlijk niet langer. Ik bedoel je vriend is 21 en jullie hebben al 2 jaar wat en dat lijkt me aardig serieus. Je kunt haar toch niet de rest van je leven proberen te ontwijken enzo.