Schoonmoeder issue...

Oké, ik begin nu aardig opgefockt te raken van mijn schoonmoeder. :hammer:
Ze bemoeit zich dag in dag uit met het leven van mijn vriend, en dus ook deels mijn leven. Dat begin ik nu al aardig te accepteren, maar wat ik laatst hoorde van mijn vriend, slaat echt alles. Mijn schoonmoeder vindt dat mijn vriend en ik vaak seks hebben. Ik weet niet hoe ze daarbij komt, want we zien elkaar hooguit 3 keer in de week, en mijn vriend en ik weten wel beter dat wij niet 3 keer in de week seks hebben. Zij wilt dus dat wij minder seks hebben. Ik weet echt niet wat ik hier moet van zeggen hoor… moet ik er überhaupt wel wat van zeggen?

Alsjeblieft girls… help me!!

Dat ze daar niks mee te maken heeft

Als je veel lef hebt zou ik haar er gewoon mee confronteren. Dit is denk ik het meest effectief, stap gewoon op hem af (met je vriend als hij het ook genoeg vindt zo) en vertel wat je kwijt wilt.

Hoe oud ben je trouwens en hoe denkt je vriend erover? Is hij er ook klaar mee of vindt hij het wel best zo en is het gewend? Want als je hem mee hebt is het denk ik makkelijker om iets te veranderen.

Nou, denk dat je het ook niet WIL weten. Ze zit vastgeplakt aan haar zoontje, volgens mij mag hij niet volwassen worden van haar. Wij zijn beide 17 jaar trouwens, en kregen een relatie toen we beide 15 jaar waren. Als we wat leuks willen doen in het weekend worden alle voorzorgsmaatregelen getroffen en ze draait het altijd zo dat we wel thuis moeten blijven. Of als we weg zijn, gaat ze hem de hele tijd Whatsappen voor aandacht. Sorry, maar ik weet echt niet wat ik hiermee aanmoet hoor… :frowning_face:

We zijn beide 17 jaar, en hij wordt er onderhand ook helemaal depri van. Ik heb daar niet genoeg lef voor…

Maarja als niemand er iets van zegt verandert er denk ik niet veel.

Zou het sowieso negeren ik bedoel als jij in het weekend weg wil met je vriend moet je dat gewoon doen en je niet laten tegen houden.

En heeft je vriend het er al met haar over gehad? Als hij op al die whatsappjes blijft reageren dan stopt ze daar ook niet mee.

Telefoon uit of op vliegtuigmodus zetten en hij heeft nergens last meer van.
Maar jeetje, dat is echt niet normaal zeg.
Kunnen jullie niet vaker bij jou thuis afspreken dan?
Ik zou wat de rest zegt ook met z’n allen rond de tafel gaan zitten. Bespreek dit eerst even met je vriend en vraag of hij dit wil regelen, omdat het dan naar zijn ouders toe overkomt dat het van hun eigen zoon afkomt en niet van jou als schoondochter. Dan laten jullie zien dat hij er ook moeite mee heeft.

Ik zou mijn schoonmoeder recht in dr gezicht uitlachen als ze zo’n uitspraak zal doen :’)

Nu heb ik sws niet zo’n goeie band met mijn schoonouders dat terzijde haha.
Ik zal haar er mee confronteren als ik jou was, gewoon zeggen dat je graag samen met hem bent zonder dat zij daar steeds tussen komt.

Wat vind je vriend er zelf van?
Ik snap dat je het vervelend vind, ze heeft niet eens het recht zich daar mee te bemoeien…
Ik zou idd met haar gaan praten of gewoon vaker bij jou afspreken.
Succes meid! Xx

Hahaha daar heeft je schoonmoeder vrij weinig over te zeggen.
Of je moet even ballen hebben en er samen met je vriend en zijn moeder over praten, of je vraagt of je vriend het er met haar over wil hebben.
En anders zal je het toch moeten negeren.

Oh, daar zou ik kwaad van worden. :’) Enige wat ze je mogelijk mag vragen, is dat je stiller moet zijn als je superluidruchtig bent. Maar even zeggen hoe vaak je seks mag hebben?! Alsjeblieft zeg, ik zou haar confronteren.

Dit.

Hahahahaha, ik zou juist om haar te pesten van die suggestieve opmerkingen/bewegingen met je vriend maken als zij in de buurt is. :stuck_out_tongue: Dit heb ik echt nog nooit gehoord.

Hahaha lekker awkward
Ik zou me er niet zoveel van aantrekken en als ze nog een keer zo’n opmerking maakt haar ermee confronteren wat natuurlijk wel heel eng is…

Oh mijn god, waar bemoeid die vrouw zich mee? Ik zou het niet al te serieus nemen en gewoon doorgaan hoe het nu gaat. Als ze nog eens zoiets zegt zou ik wel een rake opmerking terug maken in de zin van dat niet alles haar zaken zijn en er ook nog iets is wat privé is.

Say whaat? Jouw schoonmoeder vind dat jullie te vaak seks hebben :’)?
Wat vind je vriend er van? Als hij die uitspraak naast zich neer legt, zou ik dat ook doen en gewoon seks hebben wanneer jullie willen (dat moet je sowieso doen). Als je vriend niet tegen z’n moeder in wil gaan, heb je helaas weinig mogelijkheid dan het te accepteren. Als je vriend wel tegen z’n moeder in wil gaan, kun je het gesprek aan gaan. (Niet per se over seks though, maar over het hele ‘ik-kan-mijn-kind-niet-loslaten’ gedoe

Oh wauw, hier in herken ik écht mijn schoonmoeder. Alleen dan niet over het seksgedeelte. Zou willen dat ik je kon helpen maar heb er zelf ook nog niet echt een oplossing voor gevonden. Als je vriend 't met je eens is helpt erover praten misschien. Sterkte & succes in ieder geval (:

Ik zal er niet zoveel van aantrekken en gewoon een beetje laten praten hoe irritant het ook is.

Lieve meiden, bedankt voor al jullie hulpvolle reacties!!

Zelf word ik er echt helemaal gestoord van, haar doordringende gedrag. Mijn vriend heeft al vaker ruzie gehad met haar, omdat zij niet altijd even leuk achter mijn rug om over mij praatte. Ook heeft mijn vriend wel eens gepraat met zijn moeder over het ‘‘ik-kan-mijn-kind-niet-loslaten-gedoe’’, dan zegt ze: ‘‘Als jij niet als een kleuter behandeld wilt worden, moet je me dat maar laten zien!!’’ Hoe kan hij dat laten zien?! Mijn vriend mag niet eens zijn EIGEN pinpas bij hem houden?!.. sorry, maar dat soort dingen werken mij zo op de zenuwen. Als hij bijvoorbeeld het licht vergeet uit te zetten op zijn kamer, ziet zij dat al meteen als kleutergedrag, en zo blijft ze zich overal mee bemoeien. Ook trouwens met onze relatie, omdat het even een tijdje minder tussen ons ging… mevrouw liep te stoken. En volgens mij is ze ook enorm jaloers op mij, want elke keer als ze de kans krijgt, knuffelt ze hem helemaal dood voor mijn neus.

Maar even ter duidelijkheid, mijn vriend wordt ook helemaal crazy van haar obsessief gedrag. Meerdere malen gepraat, maar het heeft niks opgeleverd. Zelf zou ik wel een gesprek met haar willen beginnen, maar het is nogal een sneaky bastard omdat ze alles achter mijn rug om doet! Dus kan ik haar nooit met haar geschifte gedrag confronteren.

Liefs xx