Schoonheidsideaal

Hallo allemaal,
Ik moet over een paar weken voor school een speech houden over een cultureel aspect en heb besloten om het over het schoonheidsideaal te houden. Ik denk dat ik het schoonheidsideaal hier in Europa ga vergelijken met het schoonheidsideaal in China, maar ik ben zelf niet Chinees dus ik weet hier niet heel veel vanaf. Zouden jullie mij kunnen helpen? Ook zou ik het leuk vinden als jullie laten weten hoe jullie denken over het schoonheidsideaal en wat jullie zien als ‘‘schoonheid’’.

Bedankt!

Staat véél van op internet.

Ik weet wel meer over de koreaanse schoonheids idealen maar niet over china , ik hoop dat je vind wat je zoekt! :slightly_smiling_face:

Check even het artikel op GS over het ideaalbeeld van mannen en vrouwen over de vrouw. Dat zal je kunnen helpen.

Ik ben Chinees, maar ik ben wel gewoon hier geboren. Ik weet het een en ander wel, maar op het internet staat er heel veel meer.

Kort door de bocht: Ze willen graag wit blijven, uberslank/skinny en grote Westerse ogen.

Vooral dat wit zijn kan je best veel op in gaan. Ze lopen daar vaak rond met een parasol en lange mouwen, om de zon te vermijden. Ze gaan dan ook absoluut niet graag zwemmen en als ze zwemmen: dan met kleding aan (sowieso geen bikini).

Wat ik wel weet is dat Chinezen er alles aan doen om zo snel mogelijk van hun acne af te komen.
Een glad en egaal huidje is erg belangrijk.

Oh ja dat ook idd! Echt niet normaal hoeveel gezichtsverzorgingsmerken ze daar hebben :’)

en hoeveel van die producten whitening bestandsdelen bevatten. :’) Poeh

Ik denk dat bij veel goede merken dat het nog niet zo slecht is voor meeste Aziaten. We krijgen vrij snel pigmentvlekken en dan zijn die whitening producten waarschijnlijk best goed.