Schoonfamilie wil niks met me te maken hebben

Hallo,

Ik ben een meisje van 18 jaar en heb al bijna 5 maanden verkering met een hele leuke jongen :slightly_smiling_face:
het probleem is dat zijn familie niks met mij te maken wil hebben… ik mag niet bij hun binnen komen zelfs na 5 maanden niet… ze doen geen enkele moeite om mij te leren kennen.
Ik zit daar best wel erg mee, heb ik ook tegen mn vriend gezegd maarja ook hij kan er niks aan doen.
Bij mij thuis mag hij wel gewoon naarbinnen maar word niet met open armen ontvangen zeg maar. Sinds vorige week mag hij bij mij thuis ook niet meer naar boven mijn slaapkamer dus, dat vind ik echt heel vervelend want ja dan kunnen we niet meer echt met zn tweetjes zijn.
het ergste vind ik nog dat ik van zijn ouders niet naar binnen mag… en ik weet echt niet wat ik daar aan kan veranderen, of de situatie bij mij thuis. ik vind het echt jammer dat het zo moet gaan ik wil gewoon dat we samen kunnen zijn zonder gezeur en zonder dat moeilijke gedoe…
maar wat moet ik doen om het te verbeteren?

please help me…
want ik weet echt niet wat ik moet doen…

Weet je waarom je niet naar binnen mag?

Misschien moet je praten met je ouders over thuis, waarom mocht het eerst wel en nu niet? En met je schoonouders praten want dit is echt alles behalve gastvrij…weet je de reden?

ja… heb al zo vaak om uitleg gevraagd maar krijg er niks uit…
volgens mn vriend is het daar te rommelig in huis en ze wil geen vreemde in huis. Nou dan denk ik, als je de moeite neemt om me te leren kennen ben ik geen vreemde meer toch…
Maarja praten werkt gewoon echt niet heb het al zoo vaak geprobeerd :S

en met mn vader valt al helemaal niet te praten

Had ik ook met mijn grootouders, maar dan andersom. Ze willen niet dat er “vreemden” in hun huis komen, dus toen ik daar woonde kwamen mijn vrienden en mijn vriendje nooit langs. Sommige mensen zijn gewoon raar :confused:

ja jammer dat ik er niks aan kan doen :frowning_face:

Wat vervelend, Je kunt wel uitjes verzinnen als je meer samen wilt zijn met zn tweeen. Verder zou ik gaan praten met mn ouders als ik jou was.
Er is vast een reden waarom ze liever niet hebben dat jullie alleen op je kamer zitten, als ze dat gewoon uitleggen aan je dan kun je daar afspraken over maken samen.

Dubbel

woo, dat is wel lastig idd!
ik denk dat je toch moet proberen erachter te komen waarom ze dat precies niet willen. Een rommelig huis lijkt me geen reden om de vriendin van je zoon niet binnen te laten…

ja maar dan moeten ze dat wel willen natuurlijk… maarja ben bang dat dat dan averechts werkt

Zeker niet gastvrij… ook niet leuk voor hem dat zijn ouders zo moeilijk doen! Wel heb ik zelf een piepwijf van een schoonmoeder gehad. Daar moet je niet eens naar binnen willen gaan! Misschien kun je een film avondje bij iemand anders thuis houden of naar een soort keet gaan in de buurt?

nee als het zo moet wil ik daar niet meer naar binnen dan hoeft het voor mij echt niet maarja ik probeer met ze te praten.
met mn vader heb ik al gepraat… maarja komt gewoon niks uit heb ik 10 x gevraagd van waarom mag hij ineens niet meer naar boven? kan hij niet eens fatsoenlijk antwoord op geven.
Maarja ik leg me er maar bij neer want er op in gaan dat werkt niet…

thnx voor jullie reacties btw!!!
xxx

Vraag je vriend gewoon of die ouders een keer gezellig meekomen een terrasje pakken. Als Ă©Ă©n van beide partijen het niet meer ziet zitten, kunnen jullie gewoon gaan.

Ja maar ik weet nu al dat mn vriend dat niet echt zit zitten…

moeilijke situatie…
beschouw dit maar als een up !

mensen zoals mijn vader valt totaal niet mee te praten. En ik heb besloten om het gewoon t laten zoals het is met mn schoonfamilie. Ik heb er echt geen zin meer in om me eige er druk over te maken. Natuurlijk vinnd het jammer dat het zo moet gaan maar ik kan er niks aan veranderen…