Misschien wat een gekke vraag, maar ik zit er toch mee
Ik ben nu ongeveer 2 maanden samen, ga regelmatig bij z’n familie eten, en hij komt ook heel vaak naar mij thuis. Nu is het vandaag moedertjesdag, en z’n mama vroeg of ik ging eten, maar nu blijkt dat z’n beide oma’s daar ook gaan zijn. Nu is het de eerste keer dat ik die mensen ontmoet, en ik weet mezelf niet echt een houding te geven. Geef ik iedereen 3 kussen en feliciteer ze met hun moedertjesdag? Ik geef z’n ouders normaal geen kussen… En wat met zijn papa? Arghhh ik flip haha, ik ben slecht in dit soort situaties
Ik zou me vriendelijk voorstellen aan die oma’s en een hand geven als je je voorstelt, en ze dan gelijk een fijne moederdag wensen terwijl je hun hand nog vast hebt, maar niet kussen. Zijn moeder zou ik wel een fijne moederdag wensen met drie kussen en met die vader zou ik gewoon helemaal niks doen behalve natuurlijk even gedag zeggen.
Ik zou ook alleen even een hand geven om je voor te stellen,
En het hangt er een beetje vanaf hoe je normaal met die moeder omgaat of je haar drie kussen geeft. Ik zou dat persoonlijk met moederdag nooit doen, alleen met verjaardag.
Hij zegt dat het niet zo uitmaakt, dat ik moet doen waar ik me goed bij voelt, maar ik heb nooo idea! Moederdag is wel een reden om te vieren hier, maar ik vind het zo wat raar, want we zijn nog niet zo lang samen, dus echt schoonfamilie vind ik al zo raar klinken haha
Als jij je er niet prettig bij voelt zou ik het niet doen? Zeker bij mensen die je niet kent is het raar om op de eerste keer drie kussen te geven in plaats van een hand… Ik kan me dus ook niet voorstellen dat ze het je kwalijk nemen wanneer je ze allemaal een hand geeft
Gewoon een hand geven en je vriendelijk voorstellen, 3 kussdn hoeft niet hoor
Dankje
Jezelf zijn en het komt goed
Ik geef de ouders en broertjes van mijn vriend nooit drie kussen, maar zijn oma wel elke keer dat ik haar zie. Sowieso doe ik dat eigenlijk bij de ‘oudere’ mensen binnen mijn familie altijd uit een soort beleefdheid.
Hoe is het gegaan?