Schoolzwemmen & een zwemdiploma.

Ik heb ook geen zwemdiploma`s en ik ben blij dat ik niet de enige ben! Maar ik zal het gewoon eerlijk aangeven. Je kunt ook gewoon zeggen dat je wel kunt zwemmen, bijna je A hebt maar dat wat zij doen nog te moeilijk is. Ze zullen dan denk ik wel wat passendst gaan zoeken?

Op vakantie had ik het gewoon aangegeven en was wel het water in gegaan met iemand die een beetje oplette. Ging helemaal goed en het zal zonde zijn als je hierdoor niet gaat zwemmen want het is gewoon leuk! Ze kunnen je toch een les geven op jou niveau? Of dat je misschien even in een andere klas meedoet?

Als ik het tegen mn leraar zeg moet ik waarschijnlijk alsnog in het kleine baby bad en als dat niet zo is mag ik aan de kant zitten maar dan vragen sommige die t niet weten waarom ik niet meedoe. Vorige jaar hadden ze dit ook gedaan met kleren zwemmen en andere dingen en nu is het een niveau hoger als ik met een andere groep zou mee mogen doen moet ik waarschijnlijk naar groep 5 ofzo (ja ik zit in groep 8 ben 13 komt omdat ik een jaar achterloop soort van) ik dacht eerst om gewoon aan de kant te gaan zitten en te zeggen dat k mn arm heb gekneusd dan heb ik een reden ugh hoop dat dit tijd snel over is want vind t echt kut zelfs mn eigen vriendin zet me soort van voorschut ze zei oh weet je nog vorige jaar toen je in dat baby bad moest zo zielig enzo blablabla.

Het lijkt makkelijk maar t is gewoon stom vorige jaar zat ik daar en toen gingen ze vragen mag jij niet meedoen en toen gingen ze groepjes maken enzo en toen was mn lerares t vergeten te zeggen dus ik moest naar haar toe om te zeggen of ze het aan die zwem leraar wilde vertelen toen zei ze oke dan moet je in het kleine bad en ik moest als eerste naar t kleine bad en iedereen zat op die stoeltjes en keek me aan en ik zat in me eentje 1 uur daar in t badje en de ouders die daar zaten keken me de hele tijd aan

Ik heb precies het zelfde als jou dat ik ook elke dinsdag en woensdag gewoon een smoes wil verzinnen om niet te gymen! Maar ik zal je een ding zeggen en dat moet je nooit vergeten! Als je het uitstelt word het juist alsmaar moeilijker!! Ik heb me ook drie keer ofzo ziek gemeld maar toen werd gym nog stommer!! M dus ga gwn zwemmen waar je wil en trek je niet aan van de andere! Dat denk ik ok altijd! Al is het niet altijd even makkelijk! Ga ervoor!, je kunt het!

Dankje maar ik zie t gewoon precies voor me net als vorige jaar. En het stomste is ook dat er kleinere kinderen in onze klas zitten groep 7/8 gemixt en die kijken je dan aan van wtf je bent 13 en kan niet eens zwemmen

Maar je hoeft je toch helemaal nergens voor te schamen? Als je pas hier bent en nooit hebt leren zwemmen is het helemaal niet gek dat je nog niet kan reddingszwemmen. Misschien kijken andere kinderen je raar aan, maar leg dan gewoon uit hoe het komt dat je nog niet mee kan doen, dat moeten ze wel begrijpen. Het is niet zo dat je achterlijk bent, je hebt het alleen nooit geleerd. Dingen die zij nooit hebben geleerd kunnen ze ook niet ineens heel goed. Het is sowieso al heel goed van je dat je nu al bijna je A hebt.

En als je gewoon zegt tegen je leraar dat je graag in het grote bad wil, maar niet de moeilijke oefeningen wilt doen zoals de rest. Is dat geen optie? Dan kan je wel pootje baden langs de kant en misschien mee doen met de makkelijkere oefeningen en dan hoef je niet in het kleine bad.

En in hoeverre kan jou het schelen dat ze dat doen? Je bent de makelaar van je eigen geluk. Als jij iets wil, dan moet je er zelf voor knokken. Als jij wilt leren zwemmen (en geloof me, in een waterrijk land als Nederland wil je dat), dan ga je er gewoon voor, ongeacht wat andere mensen er van denken.

Over een paar weken ben jij trots dat je goed kan zwemmen, dat is veel belangrijker dan je iets aantrekken van een paar 10-jarigen!

Wow als ik zie aardig en verstandig jullie reageren denk ik van waaarom zit ik bij zulke mensen in de klas… Opzich zijn ze best aardig en zij kunnen er ook niks aan doen dat ik nou eenmaal ouder ben dan de gemiddelde kind enzo maar over dat meedoen met makkelijke dingen enzo wil ik zelf niet denk ik want san zit ik daar van een minuut wel en andere minuut aan de kant terwijl iedereen naar je kijkt ugh moet er bij a van janken met die store jongens in de klas. Enzo en opzich ben ik ook best onzeker overn lichaam en nu dit er ook nog bij het liefst zit ik aan de kant met een gekneusde arm want dan heb ik een reden en hoef ik niet al dat gezei

dankjewel! Bij mij is t 5 x … Dus t is een beetje anders

Wat denk je dat over tien jaar belangrijker is? Dat zwemdiploma of een paar stoere jongens in de klas?

zwemdiploma natuurlijk maar dat heeft toch niks met schoolzwemmen te maken dan sta ik alleen voor schut ik krijg geen zwemdiploma alle badmensen zijn dan bezig met de andere kinderen en ik dan alleen in een bad waar t water net over mn navel gaat

Je maakt het voor jezelf veel moeilijker dan dat het is. Meedoen met schoolzwemmen kan je zwemmen toch alleen mee vooruit gaan? Doe gewoon lekker mee en zorg ervoor dat je dicht bij de kant zwemt. Als je merkt dat het te moeilijk gaat worden dan stop je er toch mee? De kinderen in je klas weten al dat je geen zwemdiploma hebt en ze zullen alleen maar waardering krijgen als je laat zien dat je tóch mee wilt doen en je hebt gelijk een voorsprong wanneer je weer op zwemles gaat.

Ik heb ook alleen zwemdiploma A op een late leeftijd behaald, en bij mij ging het prima af bij schoolzwemmen. Ook het reddingszwemmen etc.

Als ik jou was zou ik het gewoon zeggen. Het heeft echt geen zin om er omheen te blijven draaien. Vertel gewoon dat je nog niet kunt zwemmen, dat je hier wel hartstikke hard mee bezig bent maar nog niet goed genoeg bent voor wat jullie van plan zijn te gaan doen. Daar krijg je vast en zeker gewoon begrip voor. Het komt echt wel goed, het is een hartstikke begrijpelijke situatie en jouw juf/meester zal dit vast en zeker begrijpen.

Eigenlijk is het totaal niet anders…
Bij mij is het zelfs wat erger vanwege mijn problemen maar dat doet er nu niet toe.
Maar ik zou eigenlijk heel blij zijn dat je tenminste een beetje kan zwemmen en dat het niet ergere dingen zijn! Want kinderen kijken mij ook raar aan en ik bn ook 13 want ik gym met een hoofddoek enz(en daar word ik best wel mee gediscrimineerd) en dat is natuurlijk voor hun ook anders en word er regelmatig over mij geroddeld en dat soort dingen maar ik trek me erook niks van, ik weet dat het echt heel moeilijk is! Het liefst zou ik dan gewoon weg willen rennen maar ik heb geleerd dat dat niet de oplossing is! Want jij hebt toch daar vriendinnen? Ik heb geen vriendinnen daar… En naja het gaat nu niet om mij maar ik zeg dit gewoon om het een beetje te vergelijken dat er ergere dingen zijn. En nu zeg ik niet dat het helemaal niet erg is dat die kinderen zo doen, maar ik bedoel dat je gewoon sterk moet blijven! Je bent een sterke Dame!! Kop op!

het gaat er eigenlijk niet om dat ik t niet wil maar omdat t gewoon niet mag… Ik mocht van mn zwemleraar niet eens alleen in t diepe bad toen er zelfs geen les was (ik ging een keer vrij zwemmen) bij mij gaat t erom als ik t vertel moet ik in t kleine bad en als ik iets anders verzin niet ik wil zelf ook niet in t diepe omdat ik maar iets van 3 x ofzo in t diepe ben geweest laat staan al die handstand dingen en met kleren en andere dingen

Kijk is bij je berichten…

Nvm.

Bedankt allemaal voor jullie reacties. Het heeft me veel geholpen en ik heb er over nagedacht, smoesjes zijn geen optie want dan moet ik 4 x liegen. {het was van 5 x naar 4 x gegaan, eerst 3x met de klas dan aan het einde van het jaar met de hele bovenbouw…} Ik ga het gewoon ook al is het een beetje moeilijk aan de juf vertellen want dat zit ik al bij haar goed en als ik lieg kan het ook van mijn cijfer eraf gaan. Ik zeg dat ik nog geen A heb en wel mee bezig ben om een zwemdiploma te halen maar ik wil gewoon aan de kant en niet in het kleine bad zal ze wel begrijpen en ze kan me niet dringen toch… En de kinderen ja die vragen het misschien de eerste keer ofzo maar dat vind ik beter dan in het kleine bad alleen. Ik denk dat dit het verstandigst is en ik heb jullie tips ook gebruikt! :two_hearts: