Schoolzwemmen & een zwemdiploma.

Hoi iedereen!
We gaan na de kerstvakantie schoolzwemmen maar ik heb geen zwemdiploma’s… Komt omdat ik maar 2 jaar hier woon en ben bezig om m’n A te halen. Ik schaam me der best wel voor en ik zit er heel erg mee want vorige jaar moest ik in een klein bad terwijl iedereen zat te zwemmen enzo en een keer zei ik dat me niet lekker voelde maar dat was ook zo. Ik wil dit jaar echt niet meer in dat kleine bad want ouders die mee rijden zitten ook in het zwembad en ik schaam me dan heel erg… Ik kan natuurlijk niet 6 weken elke dinsdag zeggen dat ik me niet lekker voel, ik dacht misschien dat ik kan zeggen dat ik me arm gekneusd heb maar kan ik dat dan wel voor 5 weken gebruiken en de laatste keer ziek melden of hebben jullie andere tips of iedeën? xoxo

Btw ik wist eerst niet waar ik deze forum moest plaatsten maar ik dacht “schoolzwemmen” dus daarom heb ik het bij school enzo gezet!

Toch gaan oefenen? Ik heb ook geen zwemdiploma, want ik maakte mijn schoolslag niet perfect af :’) M’n moeder en mijn juffrouw vonden dat ik goed genoeg zwom dus toen hoefde ik niet meer naar les en gingen we gewoon zelf zwemmen. Oefenen helpt :slightly_smiling_face:
En kun je anders geen lessen nemen, als je onzeker bent of je wel kunt zwemmen?

Mag je ook niet gewoon stiekem in het grote zwembad? Ik heb mijn zwemdiploma ook pas heel laat gehaald en met schoolzwemmen op de basisschool had ik geen diploma en hebben ze niet gevraagd of ik een diploma had.

Smoesjes helpen niet, ik zal het gewoon vertellen.
zodat ze ook geen onverwachtste grapjes met je uithalen als bijvoorbeeld je in het grote zwembad dumpen.

Nouja ik heb mn A eigenlijk al bijna maar ze hadden er ook niet naar gevraagd vorige jaar ik had het zelf gezegd en bijna alle kinderen weten het nu, ik had het zelf gezegd omdat ik dacht straks ben ik daar en verdrink ik ofzo en heb ik het niet gezegd is nog erger maar ze doen eigenlijk C dingen dus dus je moet eigenlijk A en B hebben. Want je moet ook met kleren enzo

Ik zit al op zwemles al ongeveer 1 jaar volgens mij maar we zijn al een tijdje gestopt en we zouden september weer verder gaan maar heb niks gehoord moet nog bellen maar ik weet niet of ik mn A in een paar weken nog kan halen ofzo en alsnog alle kinderen op mn school hebben op zwemles gezeten toen ze 5 ofzo waren en hebben heel veel ervaring ik kan toch niet in een keer met kleren en je moet ook reddings zwemmen ugh fml

Zeg gewoon tegen je (gym)docent dat je nog geen zwemdiploma hebt, maar wel al zwemlessen volgt. Dan kan die docent 2 dingen doen: of hij/zij let extra goed op jou zodat je niet verdrinkt, of je mag niet mee tot je een diploma hebt.

Bijna alle kinderen(vrienden) weten het al en ik zit in dezelfde klas van vorige jaar dus dat is makkelijk. Mijn juf waar ik t vorige jaar aan had verteld is nu ergens anders maar ik zat er eigenlijk ook niet over na te denken om stiekem mee te doen want ik ken een meisje bij mij op zwemles ze heeft dat gedaan en ze was met dr hoofd ergens tegen aan gekomen en heeft een hersensschuddig gehad… Ik dacht meer zegen dat ik iets gekneusd heb? Of is dat geen goed idee maar ik weet niks anders…

Dan letten ze gewoon beter op je :slightly_smiling_face: Ik had mijn diploma ook nog niet toen ik met school ging zwemmen, want ik maakte mijn schoolslag niet netjes genoeg af (ik kan prima zwemmen, ik ben alleen gewoon een beetje scheef en motorisch gestoord :’)) en ik was ook niet de enige die (nog) diploma had. Was geen probleem, om die reden geven scholen ook zwemles. Dus TS mag vast wel gewoon mee, kan me niet voorstellen van niet.

Ik zou gewoon gaan! Je moet het toch leren, zwemmen is hartstikke belangrijk in een land zoals NL, dus je moet in ieder geval oefenen zodat je het kan. Je redt het ook wel zonder diploma hoor, ik kan ook prima zwemmen want ik heb het wel altijd onderhouden.

Vertel gewoon de juf weer dat je nog geen diploma hebt, waarom zou je het verzwijgen als bijna de hele klas het toch al weet?

Ja klopt! Maar ze doen wel diploma C oefeningen. En salto’s en dit soort dingen. En ik snap ook wel dat het schoolzwemmen is maar ik ben dus wel de enige en iedereen is 11/12 ik bijna 13 al als ik ga moet ik ook dat soort dingen bijv met kleren denk je dat ik dan dan red… Wnt ik moet nog paar weken en dan diploma A halen maar dat is gewoon normaal niet met kleren ofzo en vorige jaar deden ze al moeilijk over dat kleine badje want eerst zeiden ze naar de kleuterbad maar ik ben 1,65 dus uhm… Toen mocht ik tot mn nek maar daar deden ze moeilijk over ugh ik weet niet of ik ga zonder het te zeggen want dan mag het sws niet of ik doe verband om mn arm en zeg dat ik niet mee kan doen of weten jullie iets anders? :frowning_face: ik hoop gewoon dat dit snel voorbij is

T gaat me eigenlijk niet echt om om het te vertellen aan de juf ofzo nouja eigenlijk ook wel want als ik het vertel moet k in het kleine bad en ik wil ook niet meedoen want das gevaarlijk het enige wat ik nog kan doen is wat k al heb gezegd maar ik weet niet of dat goed is en of ik dat 6 keer kan gebruiken (5x en dan een keer ziek melden ofzo)

Als je gewoon kan zwemmen kan je ook zwemmen met kleding toch? Het is alleen wat zwaarder maar zolang jij gewoon kan zwemmen?

En aan ziekmelden heb je al helemaal geen bal.

Zeg dan gewoon tegen de juf dat jij daar nog helemaal niet aan toe bent. Met een beetje geluk mag je wel mee het gewone bad in zodat jij gewoon baantjes kunt trekken.

Ik ben maar paar keer in diepe geweest om te oefenen en het lijkt me niet handig om nu al in diepe te gaan voor C oefeningen als ik me nog niet eens heb toch… En je koet mensen redden enzo. Maar als ik het aan die zwemlerares vertel mag ik niet meedoen en moet ik in de kleine bad terwijl iedereen naar me kijkt en ik dan zo een uur in me eentje daar zit…

Dan ga je in het ondiepe deel van het zwembad blijven of desnoods aan de kant pootje baden, kan ook prima. Maar spijbelen is geen optie.

Sorry dat ik nu pas reageer maar dat is het juist als ik mn badpak of bikini aantrek en ik ga bij iedereen zitten en die vrouw gaat groepjes maken moet ik het kleine bad in en dan gaat iedereen naar me kijken enzo en dat is waarvoor ik me schaam omdat er dit jaar ook nieuwe kinderen in mn klas zitten enzo is t nog genanter…