Schoolverslaafde vriendin

Dit jaar heb ik veel nieuwe vriendinnen gemaakt. Maar ik begin me steeds meer te ergeren een meisje. Ze zit bij me in de klas, en ik fiets altijd met haar naar school en ik wordt bijna gedwongen om met haar om te gaan. Ze kan best aardig zijn, maar haar leven bestaat uit school, iets wat ik niet kan beseffen. Ze haalt altijd hele hoge cijfers, en ze is niet blij met een zeven. Verder is ze ook nog heel kinderlijk, terwijl de rest van mijn vriendinnen & ik dat allemaal niet zijn. Een goede vriendin van mij & haar irriteert zich ook aan haar, maar is vooral jaloers op haar makkelijke leventje. Nu zullen veel van jullie denken dat ik dat ook ben, terwijl ik dat helemaal niet ben. Ik vind het juist vervelend dat ze altijd alles zo voor elkaar krijgt en nooit ergens voor hoeft te vechten. Volgend jaar krijgen we een nieuwe klas en ik ben heel bang dat ik dan nog bij haar in de klas zit. Iets wat ik echt niet wil. Met haar praten heeft geen zin, want als je een keer iets aan haar vraagt geeft ze geen antwoord en gaat het gelijk over school. Ik kan haar ook niet negeren want dat is bijna onmogelijk omdat ze altijd achter ons aan loopt. Heeft er iemand enig idee wat ik kan doen ? Alvast bedankt.

Eigenlijk bestaat het grootste deel van jou en haar leven en iedere jongeren uit school school school c’’’: Deal with it.
Jij bent ook jaloers op jaar trouwens dat hoef je niet te ontkennen…
Maar wat is je werkelijke probleem? Dat je niet met haar meer wilt omgaan?

Care? Ja, er zijn mensen die gemotiveerder voor school zijn dan andere ja, deal with it. En je zegt dat je niet jaloers bent, maar intussen zeg je ook dat je het vervelend vind dat ze alles voor elkaar krijgt. Wel jaloers dus. Heb je nog een andere reden dat je niet met haar om wilt gaan of is het alleen dat ze gemotiveerder voor school is dan dat jij bent? Want dat is een beetje een domme reden om een vriendschap te verbreken.

Dat ze geen moeite hoeft te doen voor haar cijfers Hoe weet je dat? Misschien leert ze wel elke dag, en wil ze een goede toekomst voor zich. Wat is daar erg aan? En als ze heel veel over school praat, probeer dan gewoon het onderwerp een beetje te veranderen. Praat over het weekend wat zij gaat doen. Of vraag haar een keer mee met jou en je vriendinnen, misschien leidt dat haar af van school. En praat ze er niet zoveel meer over! :slightly_smiling_face:

Je zegt dat ze nergens voor hoeft te vechten, maar volgens mij haalt ze juist die hogere cijfers ómdat ze er voor vecht.

Je hebt gelijk, ik moet je een punt geven. Ook mijn leven bestaat uit school, en waarschijnlijk dat van ieder ander van m’n leeftijd. Maar zij vind het geweldig om naar school te gaan & heeft het er altijd over. Ze gaat nooit mee iets leuks doen met ons omdat ze wil leren. M’n werkelijke probleem is inderdaad dat ik niet meer met haar om wil gaan, maar dat dat onmogelijk is…

Iedereen zou hoge cijfers halen wanneer die 24/7 met school bezig is. En die hoge cijfers zijn niet het probleem. Het bijna in tranen uitbarsten als het een keer een minder cijfer is, dat is het probleem. Het is niet dat ik haar niks gun, blij voor dr juist dat ze die hoge cijfers haalt. Maar dat het áltijd over school moet gaan is verschrikkelijk.

Ieder heeft zo zijn interesses… Waarschijnlijk zullen er weinig zijn met school, maar zij vind jou toch ook niet stom omdat jij bijvoorbeeld van shoppen houdt?

c’’: Dit klinkt echt als: Neeeeeeeeeeee zij is een neeeeeeerd! Neeeeeeerds zijn stom! xD

Ten eerste: je bent niet jaloers maar vind het wel vervelend dat ze alles voor elkaar krijgt? Klinkt een beetje raar. Ten tweede:"" ze hoeft nooit ergens voor te vechten"" maar ze is wel verslaafd aan school en haalt daardoor hoge vijfers. Beetje raar?

Tja ieder zo zijn hobby :’) oke ik kan me jou best wel voorstellen nu ik zou op een duur ook helemaal gek worden. Maar ja wat je er tegen kan doen ik heb geen idee. Misschien met haar gaan praten onder 4 ogen. Dat je het niet zo leuk vindt als zij het non-stop over school heeft. En dan proberen het goed te brengen natuurlijk.

Misschien zit er ook wel een reden achter dat ze altijd met school bezig is. (problemen thuis? bijv.)

Haha, alweer n punt… Maar je zult wss niet beseffen hoe verschrikkelijk irritant het is, niet alleen het schoolding, dat is haar probleem. Maar er zijn zoveel dingen waar ik niet meer tegen kan…

Waarom zou iemand niet veel voor school mogen doen? Ik zou willen dat ik dat had gedaan op de middelbare, dat had alles nu zoveel makkelijker gemaakt.

Klinkt als jaloezie…

Ik wil heel graag dat we ook gewoon leuke dingen kunnen doen, zonder dat het gelijk over school gaat. Praten onder vier ogen ga ik is proberen, ook al heeft het wss weinig zin, proberen kan altijd !

Problemen thuis of ergens anders is onwaarschijnlijk. Haar familie leeft voor haar, haar moeder helpt haar altijd met plannen & huiswerk, iets wat ze zelf misschien niet kan ofzo xD. Nee, problemen zal ze wel niet hebben haha.

Wat een dilemma

Het zal vast wel irritant zijn, maar ik zou het dan proberen te verdraaien in een gesprek. Ik denk dat je ook niet echt beseft dat het een beetje lullig voor dat meisje is, als je haar met jullie laat omgaan en dan opeens zonder het tegen haar te zeggen gelijk wilt laten vallen. Misschien als je het haar subtiel vertelt(vraag me niet hoe) dat ze een beetje veranderd in gedrag tegenover jullie. Ook wel weer lullig dat ze dan voor jullie moet veranderen.(Hoewel de meeste mensen zich wel een beetje aanpassen aan mensen) Maar minder lullig dan dat ze opeens wordt laten, vallen zonder dat ze van iets weet.

Laat haar gewoon? :s

Sorry hoor, maar als je haar zo vervelend vind dan is het toch een beetje raar dat je met haar naar school fietst? Zeg gewoon heel eerlijk, dat je niet zoveel zin hebt om elke dag met haar te fietsen. als jullie elke dag samen fietsen en jij duidelijk laat merken dat je haar niet zo mag, zal ze het heus wel begrijpen. Deal with it.

Zodra je een beetje afstandelijk gedraagt merkt zij vast wel dat je niet met haar wilt omgaan toch? Of vraag dr waarom ze zo graag over school praat altijd.
Het kan ook zijn dat ze gwn geen ander gespreksonderwerp kent.