schoolvak: KBV?

hallo! :slightly_smiling_face:
ik zit in de 3e en moet dus profiel kiezen enzo…ik weet al welk: N&G, maar ik weet nog niet welke vakken ik in de vrije ruimte wil kiezen. ik wil zowieso filosofie, dat lijkt me echt heel erg leuk! :grinning_face_with_smiling_eyes: maarja ik mag dus 2 vakken, en nu zit ik dus na te denken over KBV. misschien wat apart in een NG profiel, maargoed. ik wil niet alleen maar natuurkunde en scheikunde en met KBV zou ik me lekker kunnen uitleven XD maarja je krijgt dus kunstgeschiedenis, en mijn vraag is: is dat nou echt zo saai als het lijkt? iemand ervaring mee? en hoe is beeldende vorming of eventueel het muziek deel?
haha ik denk dat jullie het zo wel snappen :slightly_smiling_face:

Ik zit zelf in de 4e klas en doe C&M en bij mij op school hebben kan je ook drama kiezen, en dat doe ik dus. Kunstgeschiedenis is bij mij op school wel saai. maar ik heb het maar 1 uur in de week en je hoeft alleen wat over te schrijven en op te letten. (onze lerares schrijft samenvattingen van het boek op het bord die we dan moeten overschrijven) De toetsen zijn wel heel makkelijk, als je goed leert en een beetje oplet in de klas

Ik denk dat het wel handig is om een kbv vak te kiezen naast je N&G profiel, zodat je je kan ‘uitleven’. Je haalt er ook snel hoge cijfers mee. ;p
Maarja, misschien verschilt het per school. Maar kunstgs valt echt reuze mee wat saaiheid betreft. Het kan interessant zijn :stuck_out_tongue:

ik heb tekenen en bij ons zit daar kunstgeschiedenis bij. ik von het me eerst wel leuk lijken, nu vind ik het in 1 woord VERSCHRIKKELIJK. maar ik heb dan ook geen leuke docent en geen leuke klas. en bij ons schijnt kunstgeschiedenis op de havo wel leuk te zijn, en op het vwo dus niet.
maar dit is wel echt mijn persoonlijke mening, ken ook mensen die het wel leuk vinden!
succes met kiezen:)

mijn vriendinnen hebben filosofie & kbv en ze vinden t allebei kut.
vooral kbv !

Ik denk dat het een beetje per school verschilt. Ik heb Kunst Beeldend en daar hoort kunstgeschiedenis bij, maar ik vind beide juist erg leuk. Maar je moet wel een beetje van kunst houden, en de leraar is inderdaad vooral bij de praktijk erg belangrijk. Dus dat zou ik eerst uitzoeken :slightly_smiling_face:

Ik had vorig jaar precies hetzelfde. En in mijn vrije deel had ik wel KBV gekozen.
Ik vind het echt het leukste vak. Je doet daar een beetje niks en je staat zo een 8. Dus dat vak zou ik echt aanraden. En muziek schijnt moeilijker te zijn.

ik zit in atheneum 6 en heb C&M met kubv (zal wel hetzelfde zijn als kbv). ik vind het niet moeilijk, er gaat niet veel tijd in zitten en vind het leuke uurtjes =) het is echt een bijvak: thuis doe ik amper iets, soms werken aan een presentatie of werkverslag of leren voor een toets, maar dat valt wel mee. en er zitten ook een aantal bij me in de klas die een n&g/t profiel hebben, dus dat gaat prima samen.

haha oké! ja kubv is hetzelfde (kunstbeeldende vorming, toch?)
over het algemeen wel leuke reacties! ik denk dat ik het wel ga kiezen…ik was ook echt opzoek naar een bijvak, anders heb ik een beetje téveel uren! :stuck_out_tongue:

WIj hebben kunts algemeen, dat is ook kunstgeschiedenis en 't is dodelijk :yawning_face: maar het is gelukkig maar een keer in de week en het is verplicht als je een ander kunst vak erbij pakt zoals muziek of beeldend.

ik hoor van iedereen die kunstgeschiedenis heeft dat het ontzettend saai en moeilijk is, maar zelf heb ik daar geen ervaring mee.

KuBV bedoel je toch? :stuck_out_tongue:
Dat heb ik ook in mijn N&G profiel. Ik moest kiezen tussen Spaans/Duits/Frans/Kubv(&kua!)/Muziek/Muziek+.

ik weet niet hoe het bij jou op school geregeld is, maar bij mij is het zo dat als je kubv kiest je automatisch meteen ook kua hebt. En kua, dat is kunstgeschiedenis. En bij ons (blijkt!) dat dus 60% te zijn tegenover 40% kubv, waar ik dus eigenlijk voor gekozen had!

Mijn tip is dus: informeer daar eerst naar, en of dat ook echt wat voor jou is. Veel leerlingen uit mijn kubv klas hebben het gekozen omdat ze dachten dat het makkelijk was. Nou, niet dus. Superveel huiswerk, jaartallen, kunstsoorten… En ik ben echt een bèta persoon (en kunstzinnig, dus qua tekenen enz.) en dit is dus, blijkt uiteindelijk, helemaal niks voor mij.

hmm ja, kubv is hetzelfde…
bij ons op school krijg je er dus ook automatisch kua bij, maar wist niet dat dat zo’n groot deel was! dus je moet er veel moeite voor doen? (hw enzo)
ik moet wel ff kijken of ik het echt leuk vind idd :crazy_face:

Ik heb KBV en vind het echt super leuk :grinning:

Bij ons bestaat het uit een beeldend en een theoretisch deel. Het theoretische deel gaat ook over de muziekgeschiedenis, toneel, architectuur en de beeldende kunst.

kunstgeschiedenis vind ik wel leuk, maar volgens mij ben ik de enige zo een beetje :slightly_smiling_face:

ik heb er vorig jaar examen (havo, C&M) in gedaan en ik vond het echt een kutvak, ontzettend saai, helemaal omdat ik het verplicht had want ik had drama als keuzevak en dan moest je perse kunstgeschiedenis erbij :grinning:

bij ons op school kon je alleen kunst kiezen, geen drama of tekenen… wel jammer want bij onze kunst is het alleen theorie en dingen met je hand maken ^^

Ikzelf zit nu in de vierde -havo- en heb tekenen, daar zit ook kunstgeschiedenis bij. En ik kan je vertellen dat het niet bepaald leuk is, eerder saai. Maar omdat ik het schilderen -praktijk- altijd heel leuk vind, kan ik er wel mee leven.
Kunstgeschiedenis vind ik dus best wel saai, ook al vind ik geschiedenis weer wel leuk. HEt ligt misschien ook aan de leraar, als die het leuk brengt is het ook leuker. Die van mij met Tekenen is zo warrig en onduidelijk dat ik er gewoonweg niets van snap en altijd vijven scoor met de toetsen.