schooluniformen

Heey meiden;

Ik wil graag jullie mening horen van de stelling:
Schooluniformen moeten verplicht worden op de middelbare scholen in Nederland?

xxx

Er zijn schooluniformen gekomen door ongelijkheid, maar op mijn school (zover ik weet) wordt er niemand gepest vanwege kleding enz…
Dus ik ben zwaar tegen!

Wat voor uniformen dan? Ik moet op school donkerblauw-wit dragen, en dat is niet handig(Je vind weinig mooie kleren). Of bedoel je van die ‘echte’ uniformen zoals in Engeland en Australië?

Dan zou ik toch eens bij America Today kijken, genoeg leuke donkerblauwe/witte kleding :slightly_smiling_face:

Schooluniformen lijken met opzich wel grappig, maar lijkt me na een tijdje echt vervelend worden…

ja, ik bedoel van die echte uniformen die ze op (kost)scholen dragen in Engeland, Japan, Australië en geloof ik ook sommige delen in Amerika (maar weet niet zeker):wink:

Ik ben er tegen.
Door school-uniformen te verplichten, kunnen mensen zich minder goed uiten. Kleding(stijl) zegt nou eenmaal veel over het soort mens dat er in zit. Ik zou dit niet weg willen nemen.

Je zou kunnen zeggen dat door school-uniformen het pesten minder wordt, omdat mensen niet meer ‘anders’ gekleed kunnen zijn dan de rest, en omdat er geen aantoonbaar verschil tussen arm(er) en rijk(er) getoond wordt, maar dan vinden ze wel andere redenen om iemand als pispaaltje te kiezen.

Daarnaast zou ik het bijzonder saai vinden als ik constant tegenmensen in dezelfde outfit aan moest kijken. Ik hou van diversiteit.

Klopt, daar heb ik wel een trui en een vest van, maar ik vind lang niet altijd iets x]

Ik zou het eigenlijk wel voor 1 maandje willen proberen.
Lijkt me gewoon wel leuk, een keer wat anders.
Maar na dat maandje wil ik wel weer in mijn eigenkleding.

Ik ben tegen…

Zoals Kreukelwoordje al zei men vind toch wel een andere reden om iemand te plagen.
Daarbij als het echt wordt gedaan omdat iemand wordt geplaagt of om het verschil tussen arm en rijk te verkleinen dan lijkt het mij niet echt effectief. Ik hoorde namelijk van een vriend die in de VS woont en die een uniform draagt, dat die dingen best prijzig zijn & dan kinderen die minder bemiddelde ouders hebben in twee de hands uniforms lopen en dat kan je gewoon duidelijk zien. En dan worden er alsnog opmerkingen over gemaakt.
Dus dan heb je alsnog geen gelijkheid. Of zie ik dat dan verkeerd?

Overigens wilde ik vroeger wel altijd een uniform dragen ^^ zoals in die kinderfilms over kostscholen ahah xD.

ik ben alleen voor als de scholen de uniformen regelen, dus niet dat rijke kinderen nieuwe hebben en armere kinderen oude. Daarbij kunnen mensen dan buiten school nog gewoon hun eigen kleding aan. Ook in grote steden waar veel kinderen in in tussenuren buiten hangen en overlast veroorzaken, is het handig omdat men dan precies ziet van welke school ze komen (ook in kleinere steden, maar daar is vaak maar 1 school) en de school daarover informeren.
daarbij denk ik dat een heleboel mensen er op school netter uit zien haha. Bij ons op school waren soms mensen die zich écht niet wisten te kleden, dat probleem is dan ook verholpen.
Daarbij denk ik ook dat het bijdraagt aan de samenhorigheid en discipline van de jeugd.

Ik ben voor en tegen.

Voor: Er kan niemand meer gepest worden om kleding die ze dragen, iedereen ziet er hetzelfde uit.

Tegen: Kleding is een belangrijke manier om je te uiten en zoiets mag je niet verbieden.

Maar je moet toegeven dat alle jongens in een pak toch best wel een goed idee is.

Ik zelf ben er ook voor en tegen.

Tegen omdat : Iedereen zich moet uiten met kleding die die persoon zelf mooi vind.

Voor omdat : Als er uniformen komen, kan je elkaar niet meer pesten met de redenen dat die ander merk kleding heeft en de ander niet.

Ik vind dat de school eigenlijk de kinderen beter moeten ‘opvoeden’.
En daarmee bedoel ik dat ze duidelijk moeten maken dat het niet om het uiterlijk gaat van de mensen, maar om het innerlijk.

weet je wat ook een voordeel van schooluniformen is? Je hoeft 's ochtends niet meer na te denken wat je aan gaat trekken xD haha, Scheelt voor mij gauw zo’n 15-30 min.

tegen : kleding is idd een belangrijke manier om je te uiten en mensen vinden altijd wel iets om te pesten

voor, sowieso omdat er minder onderscheid is.
maar ik vind het ook superleuk, je hoeft nooit meer te stresse om je kleding enzo :grinning: alleen in het weekend dan.

tja k weet 't niet. Ik zou het zelf niet heel erg vinden, maar dan moet het wel leuke schoolkleding zijn(met b.v. een mooie blazer, leuke rok/broek). Zou het wel jammer vinden ,want ik houd van leuke kleding enzo.
Maar ik denk dat je wel weer gezeik gaat krijgen met de moslima’s. Met natuurlijk hun hoofddoek. Dan is de kleding weer niet goed, de rokken te kort, kleding te strak etc. (ik zie dat bij de moslima’s in mijn klas, die keuren echt veel kleding af)

Tegen, ik zou zo van school veranderen moesten ze dat bij ons verplichten.

Ik ben tegen, ik denk dat veel mensen gewoon niet meer naar school zouden komen. Vooral op de middelbare scholen.

mhhh,
als het zou moeten zou ik het gewoon doen.
na school doe ik dan toch weer mn eigen kleding aan.
ik vind jongens in schoolkleren schattig,
en meisjes in zon rokje enzo vind ik ook wel leuk.
en je kan je eigen haren, misschien je outfit net wat hipper maken,
eigen tas.

ik zou heet niet kiezen ofzo maar als het moest zou ik er geen probleem van maken.

Bij ons gaat het al mis met verplichte gym-kleding :pensive: