Schooluniformen

Wel, of niet?

Ik zou er niet aan moeten denken om elke dag een schooluniform aan te moeten hebben, maar als je er aan gewend bent, ok. En ik vind ook wel dat het wat heeft, dat iedereen er hetzelfde uitziet. Dat je niet kan zien wie arm en wie rijk is.

Ik denk dat het op de middelbare zeker een verschil kan maken in pestpartijen, maar tegelijkertijd vind ik dat je iemand zijn identiteit weg neemt.

Ik denk dat zoiets in Nederland op heel veel kritiek zal stuiten en nooit ingevoerd zal worden, maar in de UK is het wel een ‘succesverhaal’.

Ja!

Nee, want nu kijken mensen om je te beoordelen ook nog naar je kleding, maar als iedereen hetzelfde aan heeft kijken mensen (bewust Of onbewust) alleen naar iemands uiterlijk en dat is voor mensen die niet zo knap zijn niet fijn

Ook met een schooluniform worden kinderen gepest om de kleding. Een verwassen uniform bijvoorbeeld. Of dat het uniform uit een goedkopere winkel komt.

Mij lijkt het een goed idee. Nooit meer hoeven nadenken wat je aan moet doen :slightly_smiling_face:.

Godzijdank hebben wij dat hier niet. Ik zou het vreselijk vinden. En ik geloof ook niet dat er dan minder gepest zal worden, pesters vinden toch altijd wel wat.

En de meeste pesters zeggen dingen zoals dat je dik/lelijk/dom bent, en niet over je kleding

Bij mij zeiden ze in ieder geval niet dat ik dik of dom was, maar ze maakten juist opmerkingen over mijn uiterlijk, dus ook m’n kleding.

Het lijkt me leuk voor een maandje, maar daarna zal ik mn eigen stijl wel missen. Kleidng is een hobby van me, en ik zou het echt jammer vinden als ik niet kan laten zien wie ik ben.

Daarbij, dat argument over pesten vind ik echt onzin. Pesters vinden altijd wel wat, dus zelfs met uniformen. En wordt je gepest omdat je lelijke kleding hebt kun je altijd nog andere kleding kopen of je moet je gewoon goed voelen in wat je hebt. Als je zelfverzekerd bent in je eigen kleding boeit de mening van pesters je toch niet en houden ze er vanzelf mee op.