schooltoneelstukje scenario

Ik moet in de projectweek van volgende week een toneelstukje van vier à vijf minuten schrijven en later ook opvoeren(in het Engels, ik zit op tto).We mochten groepjes maken van maximaal vier personen. Het thema luidt: ‘‘Alls well that ends well’’. Heeft iemand ideeen voor een plot? Mijn creativiteit laat me nogal in de steek :cold_sweat:

iemand? :cold_sweat:

up

Ik heb wel een idee.

There is this girl who is in highschool. Her teacher told her class that their homework was to write a short play. The girl goes home after school and does her very own homework instead of trying to get someone else to do it.

the girl usually has plenty of ideas. Yet all of them are turned down by her teammates, who want something simple. The girl ends up offering to write the script, as the others have no motivation. She is out of ideas and would like to see if others might inspire her with a concept she has not thought of, and she could work it out herself.

She was just wondering if other girls would be more helpful with coming up with ideas, since her teammates did not come up with any nor tried to think of something. All she was asking was an idea, and her homework would be done by her as she worked out the idea and wrote the play.

^Waarom bied je je aan om het script te schrijven als iedereen je ideeën afkraakt en je geen verdere ideeën hebt? Laat die andere kids wat bedenken dan, zo moeilijk is t allemaal niet.

@Eefiye ik heb vaker met hun samengewerkt als ik op hun ideeën moet wachten, hebben we vrijdag nog niks…

Ja dan maak je zelf een script. En als hun vrijdag nog niks hebben zeg je ‘‘Nou dan wordt het dus blijkbaar toch die van mij he.’’ en tada je hebt die van jou gebruikt.