Schooltoneel

Hee!
Uhm, ik doe dus op school auditie voor het schooltoneel. En er er zijn eerst 3 workshops, waarin je dus ook oefent met allemaal van dat soort toneelopdrachten. (bv. diashow :slightly_smiling_face:)
Ik vind het wel heel leuk om te spelen, maar ik ben nieuw en als ik daar sta word ik toch een beetje verlegen.
Dus is er iemand die ook zoiets doet/heeft gehad? Ik moet een beetje over die grens van “het-boeit-me-niet-wat-anderen-van-me-denken” heen komen.
Eigen dus ook gewoon wat meer zelfvertrouwen. Dus hebben jullie misschien tips? Die ook een beetje met het toneel te maken hebben. :slightly_smiling_face:
Alvast thanx!
x.

Als je daar staat moet je gewoon denken: het-boeit-me-niet-wat-anderen-van-me-denken. Ik vind dit leuk en iedereen die hier is ook (anders waren ze er niet, dĂ´h) dus we hoeven ons niet te schamen voor elkaar!

Dat zou ik denken als ik in zo’n grote toneelgroep stond.

succes (= laat je ons weten hoe t ging?

Echt fijn dat jullie echt leuke tips geven :slightly_smiling_face:, en niet van die kut reacties zoals: zoekfunctie…
(want ik dacht, dit gaat om mij en niet om de mensen uit de zoekfunctie)

Ben ik het mee eens: eerlijk gezegd word ik namelijk soms wel een beetje heel erg gek van die mensen die dat de hele tijd zeggen!

Maar succes hé? Zet hem op je kunt het!!!

Een paar weken geleden had ik precies hetzelfde, want ik ben zelf best wel geleden. Ik was van te voren echt super zenuwachtig, vooral omdat het allemaal mensen waren die al heel veel ervaring hadden. Maar toen we eenmaal bezig waren, was het echt super leuk, en dacht ik: wat dom dat ik zo zenuwachtig was. Je moet gewoon proberen er niet zo veel aan te denken. En als je er wel aandenkt, moet je gewoon denken dat je dit voor je lol doet, en dat het voor iedereen ooit de eerste keer is geweest :wink:
succes!

Heel erg bedankt allemaal!

Ik ben echt trots op mezelf, ik durfde zelfs een stukje solo te zingen. :slightly_smiling_face:

Nog een tip voor als je eens op het podium staat: begin niet meteen je ding te doen. Kijk eerst een paar seconden recht de zaal in. Bij mij werkt dat geruststellend, ik ben er minder zenuwachtig door. :slightly_smiling_face:

Ik ben afgestudeerd aan de Theateropleiding :slightly_smiling_face:
Het is helaas niet iets waar je in een keer van af komt… De enige oplossing is om het heel veel te doen! Als je op 't podium staat kan het ook helpen om over de mensen heen te kijken, of een punt te nemen achter in de zaal waar je naar kijkt. Bedenk ook dat veel mensen die in de zaal zitten niet durven wat jij doet, en daarom een soort van letterlijk tegen je op kijken. Klinkt een beetje arrogant, maar het helpt wel voor jezelf! Laat absoluut niet zien dat je bang bent.
Ik heb zelf in vier jaar tijd honderd (overdreven natuurlijk) audities gedaan, en ik schijt 'm nog steeds. Omdat het zo persoonlijk is. Vanavond sta ik een half uur in mijn eentje op 't podium… Super eng. Dat blijf je helaas altijd (een beetje) houden met toneelspelen!
Succes! :slightly_smiling_face:

Je mag dus meedoen trouwens? :slightly_smiling_face:

Ja, ik mocht meedoen. Heb zelfs een solo mogen zingen en het was superleuk!