schooltassen Hbo en universiteit?

hey iedereen,

Ik had een vraagje. Wat voor tas neem je eigelijk mee naar school als je naar de hbo of uni. gaat? gwn zo een eastpak of iets anders?

thnx :relieved:

Boeit dat dan?

Ik heb meestal een handtas mee. Of mn laptop in mn eastpak tas.

ik gebruik ook een eastpack rugtas. maar dat maakt echt geen drol uit wat je gebruikt, sommigen hebben van de grote handtassen, of een heuptas of zo’n leren aktetas. Ligt er maaar net aan wat je fijn vind, wat handig is en wat je mooi vind. En geloof me, op de uni of hbo maakt het echt niet uit hoor! mensen zijn veel minder moeilijk over uiterlijk dan op de middelbare.

ik heb gewoon tassen van de invito/sasha/WE enz. ik hou gewoon zelf niet van rugtassen

Maakt echt niets uit, gewoon wat je leuk en fijn vindt om te dragen!
bij mij zie je ook van alles: hele grote rugtassen, laptoptassen, hippe invito tassen, handtasjes, eastpaks.
op de middelbare school was het misschien not done om met een bepaald soort tas te lopen, op de uni of HBO kijken ze daar echt niet naar.
tenzij je met een hutkoffer op wieltjes aankomt=p wat je trouwens ook best nog zou kunnen tegenkomen als mensen op vrijdag meteen uit school naar hun ouders gaan en al hun vuile was meenemen!
kortom: maakt niets uit.

Uhm HBO en Uni is geen middelbare school meer.
Daar boeit het echt niet. Het is maar wat je handiger en comfortabeler vind.

BOEIEND. Koop gewoon een tas die jij leuk vind en waar je (een groot deel van) je spullen in kwijt kan.

Hahah, dat vroeg ik me ook af…
Maar eigenlijk vroeg ik me meer af wat het HANDIGST is.
Mjaah… Ik moet sowieso een nieuwe schooltas hebben, dus kan ik meteen rekening houden met volgend schooljaar…xD

xx

Ik denk ook dat ze bedoelt wat het handigst is, niet zo zeer wat andere mensen ervan vinden. maar goed, ik weet er zelf ook weinig van, dus beschouw dit maar als een upje. :grinning:

jaa ik bedoelde ook gwn wat het handigts is… dus wel dom hoe sommige regaeren van: BOEIEND. reageer anders gwn nie ofzo…
en de andere thnx voor de reactiess

Ligt eraan; heb je veel boeken; moet je een laptop meenemen.
Ik denk hetzelfde tas wat je naar een “middelbare school” draagt ook gewoon geschikt is voor een HBO/Uni.

Ik heb een Friis & Company tas, maar als ik veel boeken moet meenemen gebruik ik mijn gewone Eastpak rugzak. :slightly_smiling_face:

Haha alsof dat wat uitmaakt?

Gewoon welke je leuk vind!
ik neem zo ongeveer iedere dag een andere mee, ligt eraan wat ik allemaal mee moet sjouwen en aan wat ik aan heb !
Dus ja…ik zou sowieso voor een formaat gaan waar in ieder geval fatsoenlijk een A4 kladblok in past. Is wel zo handig =)

Ik weet niet wat je nodig hebt voor de opleiding. Ik heb bijvoorbeeld geen boeken.

ik denk dat een eastpak gewoon goed is
ik ga volgend jaar ook naar de uni maar ik heb nu zon huge eastpak maar ik wil toch liever een kleine in een hippe kleur

De meeste mense op de universiteit hebben echt van die nurdo tassen … Eastpack en zo … dat had ik in de 1 ste :nauseated_face: .

als er maar een laptop in kan, denk ik maar zo.

Uhm nja je kan toch kijken hoeveel je mee moet net als op de middelbare school?

Ik wil zo’n mooie versleten leren studententas voor volgend jaar.

Hier kreeg ik van de StudentPoint (studenten helpdesk) bij mijn inschrijving een gratis Uni Wien tas, dus die gebruik ik nu, haha.

ETA: maar ik neem mijn laptop ook niet mee, die is 17 inch en veel te zwaar xD
Voor mijn studie heb ik alleen A4 blokken nodig en speciale… ja, wat zijn het… een soort oefenboeken op A4 formaat die speciaal voor de klassen die ik neem gemaakt zijn.

ligt eraan wat voor vak ik heb en wat ik daarna/ervoor ga doen en waar ik zin in heb…
soms een rugtas (soms moet ik echt tyfusveel zware boeken mee), soms een grote schoudertas (voor mijn laptop bijvoorbeeld)

vandaag en gister hoefde ik niet zoveel mee en had ik zo’n soort linnen tasje (van trinity college dublin <3)