Schooltas op de fiets?

Hoihoi! Ik wist niet zo goed of ik dit bij lifestyle of school moest plaatsen, maar toch maar bij lifestyle gedaan :pensive:. Ik vroeg me af hoe jullie allemaal je schooltas meenemen op de fiets (als je op de fiets gaat haha). Ik heb nu namelijk nog een rekje voorop me fiets waar ik me schooltas -overigens een cowboybag- op zet maar aangezien deze helemaal kapot is heb ik besloten een nieuwe fiets aan te schaffen zonder rekje (‘sportieve’ fiets, kan geen rekje op volgensmij). Ik zit alleen met een probleem, ik heb geen idee hoe ik me tas kwijt moet. Ik kan hem over me schouder doen ja, maar ik moet best veel boeken (8/9/10) meesjouwen elke dag… Dus ik ben eigenlijk een beetje radeloos haha. Me locker is een optie maar ivm huiswerk enzo lijkt het me niet echt praktisch. Ik schaf trouwens een Gazelle Orange C7+ aan! Alvast bedankt X

Ik hang hem aan mn stuur, ik heb ook een cowboysbag.

Wat ik altijd deed was over mn schouder en dan de tas zelf achterop de bagage drager zetten.

Ik had altijd een rugzak. Dus dat was geen probleem. Enkel op dagen dat ik inderdaad weinig mee moest nemen (Zoals nu, ik neem standaard alleen mijn netbook mee) nam ik een handtas. Ik zou sowieso nooit mijn rug verkloten door een schoudertas met daarin 10 boeken mee te sleuren, dan neem je toch beter een rugzak vind ik persoonlijk.

Ik heb zelf gewoon zo’n rekje voorop dus voor mij is dit ook geen probleem.
Ik zie bij andere, die niet zo een rekje hebben, de laatste tijd ook vaak zo een tassendrager voor op je bagagedrager. Ik heb even gegoogled en dat heet een dragerverbreder of een steco drager?

Dit bedoel ik iig. Je kan je tas daar dan inzetten/aan vast maken.

Achterop onder de snelbinders en eventueel een spin om 'm nog steviger vast te zetten?

Fietst dat gewoon oke? Ik ben altijd bang dat de handvaten(?) breken haha…

Ik heb 'm ook altijd aan mijn stuur; in het begin even wennen, maar daarna voel je er niks meer van!

Ik heb altijd fietstassen gehad, zó handig.

Ik doe hem altijd gewoon onder mijn snelbinders. Vind dat wel chill want dan merk je er ook niks van

En weet iemand of er op elke fiets een rekje kan? :stuck_out_tongue:

ik heb altijd een rugtas gehad. dus altijd gewoon op mijn rug.

Die tassen zijn echt heel stevig, de handvatten breken echt niet af. :slightly_smiling_face: Ik ben niet anders gewend, ik vind het nu juist zonder tas aan mn stuur gek fietsen aangezien ik automatisch wat tegengewicht bied haha

Ik had zo’n rekje als die foto hierboven, en een extra spin erbij omdat hij er nogal eens afdonderde.

Fietstas.

Deze had ik super handig zou het zeker aanraden! Je kan je tas ook om je snelbinders doen maar dat werkte toch niet helemaal het zelfde bij mij vooral als de boeken zwaar waren wilde dat nog wel eens naar een kant zakken.

Heb een krat voor op mn rekje, superhandig. Pleur je gewoon even die tas in en kun je ook je jas onderweg even in gooien 's zomers als het te warm is ofzo

Wat is er gebeurd met de fietstassen hahah

Naast het feit dat ik maar 140 meter hoefde te fietsen, liet ik gewoon al mijn boeken in mijn kluisje.
(Als je je huiswerk goed bijhoud in je agenda kun je aan de hand van je agenda kijken welke boeken je mee naar huis moet)
Of snelbinders kopen, kan je daar je tas onder doen.