Schooltas / Middelbareschool

Hallo Allemaal.

Na de zomervakantie is het dan eindelijk voor veel groep achters zover! Ze gaan naar de middelbare school. Maar nou de vraag onder deze kinderen met mij toegevoegd. Wat voor tas is nou het handigst? De een zegt een rugzak, de ander een schoudertas. Maar van wat voor merk?

X Moos

Gewoon een Eastpack. Ik vind een schoudertas fijner omdat deze overzichtelijk is en je niet helemaal hoeft te graven als je er iets uit wilt halen.

Zelf had ik eerst een rugzak van Kipling → don’t.
Vervolgens had ik allemaal van die nepleren schoudertassen, maar die gingen heel snel kapot.
Nu heb ik een rugzak (uit Frankrijk), die denk ik gelijkwaardig is aan een Eastpack, en die me ook heel goed bevalt (:

ik heb zelf een rugzak, sommige vinden dat mannelijk ofzo voor een meisje, maar het is gewoon fijner, dan dat je met een handtas rondloopt die niet echt bedoeld is voor schoolspullen.

Een Eastpack, géén Kipling!

Eastpack!

een schoudertas van de invito.

Sowieso een rugtas.
In de 1e had ik toen niet normaal veel boeken, maar alles paste gewoon in mijn Eastpak, die ik overigens nog steeds elke dag gebruik!
Schoudertassen, ja 't is leuk, maar meer niet. Je krijgt er alleen maar last van je schouder van en je loopt scheef.
Nee, doe mij maar een rugtas(:

Ik zou sowieso een goede rugtas (simpele eastpack, niet zo een met 4 verdiepingen) halen. Voor dagen dat je weinig uren/spullen hebt kun je nog een grote leuke schoudertas halen.

Een zwarte eastpak tas normaal formaat.

nee geen schoudertas van de invito als je naar de eerste gaatzou gewoon een eastpack nemen en dan niet zo een huge one maar gewoon een normale en wees gerust alles past daarin
deze dus

http://www.xelca.nl/images/dynamic/articles/_eastpacks.gif

Een leuke handtas/schoudertas (maar dan wel je kluisje gebruiken, anders ga je scheef lopen :smirk: )

Iedereen uit mijn klas begon met een eastpack maar heeft nu een handtas/schoudertas.

Mijn broer en zus zeggen dat je voor gek loopt als je met een rugzak op school als meisje aankomt! :astonished:

http://img717.imageshack.us/img717/5663/dsc0172hn.jpg

Dat is mijn tas en ik vind hem zoooo fijn!

Bullshit. Ik zie genoeg meisjes op mijn school met een rugzak en ze worden echt niet gepest of krijgen er opmerkingen door.

Ik begon zelf met zo’n eastpack van normaal formaat, maar ben inmiddels overgestapt naar de schoudertassen. Vind ik zelf veel leuker. Maar als je naar de eerste gaat is een eastpack niet raar ofzo.

als ik jou was zo ik voor een rugzak gaan.
ik woon naast een middelbare school,
en zie nonstop bruggers scheef lopen door een trendy schoudertas,
dat is dus echt niet goed voor je rug!
koop gewoon een handige rugzak,
en op “lichte dagen” kun je een handtas/schoudertas gebruiken die je al hebt/gaat kopen.

Ik zou in de 1e/2e klas nog gewoon een rugzak nemen,
daarna kun je eventueel een handtas kopen.
Want ik vind het er altijd een beetje apart uitzien als de brugklassers met handtassen rond lopen…

Nergens voor nodig, spuuglelijk.
Een gewone normale tas. Hij hoeft zeker niet extreem groot te zijn (veel moeders vragen altijd als ik ze in de winkel zie staan: is dit wel groot genoeg? Passen al je boeken er wel in? En kijken vervolgens naar een extreem grote tas. Een soort weekend tas of zo. :l)
Alles past er gewoon in en je hoeft niet al je boeken elke dag mee te sleuren. Alleen de boeken die je die dag nodig hebt. Daarbij heb je ook nog je kluisje, dus kan je je boeken wisselen.

Zelf vind ik een schoudertas het handigste, gewoon hoe het draagt en loopt etc.

Ik heb een handtas, maar dat vind ik zelf gwn makkelijker. Ik zou echt never nooit voor een grote kipling, maar dat moet je zelf weten.