Schooltas Converse.

Hoi! Ik ga over drie weken naar de brugklas en ik vroeg me af wat voor soort tas ik moest halen. Ik wil graag een converse tas, zoals deze:

http://www.travelbags.nl/image/50/102/102/503b1ba1bfef/converse-retro-bowler-tas-light-cognac-detail-0.jpg

Maar ik weet niet of die wel geschikt is als schooltas. Ik doe mavo/havo en ik vraag me af of er genoeg ruimte in de tas is voor boeken etc.
Ik twijfelde ook over een Eastpak waarvan de meeste zeggen dat die tas vooral handig is maar er zit niks leuks tussen voor mij.
Dus eigenlijk was mijn vraag: Kan ik deze tas gebruiken als schooltas en passen je boeken er goed in?

Haal een Eastpak. Die tassen zijn ideaal. Goed van kwaliteit en je weet zeker dat je boeken er in passen. Je kunt altijd een tas voor erbij halen voor de dagen dat je minder boeken hebt. Maar zeker als basistas zou ik gaan voor eentje waarvan je zeker weet dat hij goed is en lang mee gaat.

Die tas ik denk ik iets te klein, en anders kijk even bij de maten.
Als je per se een converse wilt, zou ik dus voor een ander model gaan.
Ik ga nu naar de 3e en ik heb afgelopen 2 schooljaren met een converse retro reporter gedaan, erg fijne tas en ook precies genoeg ruimte! Maar ook dat was af en toe even krap en flink proppen en paste maar net allemaal erin. Dit jaar heb ik deze besteld, hij is bijna hetzelfde (heeft alleen meer vakken, mijn vorige had maar 1 groot vak en een voorvak), omdat hij gewoon erg fijn is. De tas heeft een voorvak, 1 groot middenvak waar je je boeken in kunt doen en een laptopvak achterin, hierin kun je ook nog een paar boeken kwijt.
Ik zelf zou niet snel met een eastpack gaan lopen, ik denk dat ie wel handig is, maar dat is mijn smaak.

http://i50.tinypic.com/2ekhmox.jpg

Koop geen converse tas !!! Ik had er in de brugklas ook een en binnen 1 maand was die helemaal kapot. En ik heb wel meer verhalen gehoord over dat die converse tassen zo slecht zijn. Koop een eastpack is mijn mening.

ik doe havo en ik ken mensen die die tas ook hebben en daar passen alle boeken wel in alleen hij ging best wel snel kapot.

ChickWithBrains, Ja daar zat ik dus ook aan te denken, maar doet het niet pijn aan je schouders als je er boeken in hebt zitten? Dat heb ik namelijk wel bij schoudertas. Maar zo’n tas lijkt me ook erg handig.

Ik denk dat het prima kan, zolang je maar niet te veel boeken erin probeert te duwen en zolang je goed gebruik maakt van je kluisje. Hij is niet erg groot en daarom zou ik even verder gaan kijken naar een andere tas.

Het is even wennen maar als je er gewoon normaal mee omgaat, hoeft ie helemaal niet kapot te gaan hoor! Maar dat kan ook aan het model liggen, ik weet niet hoe deze me gaan bevallen maar die vorige was vrij simpel en deze heeft erg veel vakken.

Hoe snel die dingen er aan kapot gaan ligt eraan hoe zorgvuldig je ermee omgaat, is mijn mening. Zo’n Eastpak lijkt me ook erg handig, alleen ik ben sowieso niet echt zo’n fan van rugzakken.

Dat ligt aan hoeveel boeken je erin hebt. Soms ging ik echt dood hoor maar onze school heeft kluisjes, dus in de pauze’s kun je je boeken wisselen. Niet dat ik dat vaak deed hoor, soms was er niet genoeg tijd etc. Maar het ligt er dus maar aan hoeveel boeken je erin hebt. Bij ong. 6 boeken (niet 6 paar) is hij redelijk licht.

Mijn school heeft ook kluisjes, maar je bedoeld dus dat hij als er zes boeken inzitten alsnog licht is?

Slotje op aanvraag!