schoolspullen

hoiii
ik ga dit jaar naar de 1e klas ik ga vwo doen. school heeft mij een lijst gegeven met dingen die ik nodig heb maar wat heb je nou eigenlijk allemaal nodig?

laat alsjeblieft een reactie achter!!

x–

ps: dankuu

pss: ik heb het dan over de extra spullen

Je zegt net dat je een lijst hebt gekregen waar op staat wat je nodig hebt? Dus uh, dat heb je nodig.

JA echtra dingen heb je nog extra dingen nodig laptop collegeblok etc

snappen jullie!?

Wij weten toch niet wat op die lijst staat, dus hoe kunnen wij nou zeggen wat je nog meer nodig hebt…

uhm er staat toch hopelijk op dat je schriften, pennen, agenda, kaftpapier, rekenmachine, geodriehoek enzo nodig hebt?

ja dat staat er allemaal op

Wat is dan nu je vraag? Dan staat daar toch alles op

[font=Verdana]
verder heb je niets nodig.

Jongens, waarschijnlijk weet ze nog niet gewoon alles wat je mee moet nemen. Toen ik naar de brugklas ging had ik ook totaal geen idee wat ik nou eigenlijk mee moet nemen. Misschien staat op dat lijstje wel schriften en pennen. Maar misschien geen passer, een gewoon liniaal of andere dingen.

Kaftpapier…

schriften en pennen
potloden (koop goede potloden, want potloden van bijvoorbeeld Action tekenen echt niet fijn en zijn niet echt goed)
gum
geodriehoek
een gewone liniaal (dat vind ik persoonlijk heel fijn)
wiskunde schriften (met ruitjes dus) koop grote ruitjes! Ik gebruikte er drie, maar misschien gebruik jij dr meer of minder
Ik gebruik grote schriften met lijntjes voor nederlands en geschiedenis.
kaftpapier, koop gewoon stevig kaftpapier anders moet je in het midden van het jaar opnieuw kaften en dat wil je niet
rekenmachine
passer
een atlas, maar die kan je ook op de meeste scholen op de school zelf gebruiken
koop een goede drinkbeker, anders gaat het lekken in je tas
een tas (vrij logisch)
agenda
etui

Dit heb je allemaal wel nodig ja. Wel is grote/kleine schriften/ruitjes persoonlijke voorkeur imo en moet de rekenmachine grafisch zijn, maar dat spreekt voor zich denk ik. Kaftfolie is ook handig, dan hoef je niet per sé stevig kaftpapier te kopen en het glimt leuk haha. Snelhechters voor werkstukken en losse blaadjes zijn ook echt nodig en zelf gebruik ik memoblaadjes om snel dingen in boeken/schriften te kunnen noteren en pagina’s aan te geven. En natuurlijk markers.
Een paar gekleurde stiften/potloden zijn ook nog wel eens handig, net als prittstift. Dat was het wel zo’n beetje denk ik.

ja of gewoon niet kaften want niemand doet dat na de 1e dus waarom zou je het in de 1e wel doen

Op sommige scholen is t gewoon verplicht. Ik moest ook in havo 5 nog kaften, anders had je een probleem :grinning_face_with_smiling_eyes:

Dat lijkt me wat voorbarig in de brugklas.

ja tbh bij ons in de 1e/2e gingen sommige docenten er wel over zeiken ja
daarna nooit meer tho

Ik doe ook vwo, net als zij en ik moest echt zo’n ding hebben anders had ik een probleem.

Bij mij op school moest zowel havo als vwo pas vanaf de 3e of 4e een grafische…
Sowieso in de brugklas had ik gewoon een redelijke simpele.