Schoolspullen voor de middelbare school

heiiiii allemaal
K ga binnenkort naar de middelbare school, maaar k weet niet wat voor een spullen k allemaal nodig heb !!
K ga naar het gymnasium maar heb nog geen brief gekregen van de school !
Willen jullie me plzz helpen ??
Xxxx :relieved:

Passer
Pennen
Liniaal
Potloden
Rekenmachine
Geodriehoek
Schriften
Etc

schriften, potloden, gum, pen, geodriehoek.

Voor de rest kom ik eigenlijk niet echt verder ;p

En een agenda
En een tas

Hahah Thankssss :couplekiss_man_woman:

en misschien kaftpapier als je je boeken doet kaften

Al het bovenstaande.

Waarschijnlijk krijg je nog wel een brief hoor. School begint pas in september toch of ga je eerder?

Ik raad je trouwens aan om meteen een tas te kopen die je mooi vindt maar die wel stevig genoeg is voor je boeken. Mijn ouders hadden me een hele lelijke Kipling rugzak aangesmeerd omdat die ‘geschikt zou zijn voor mijn boeken’ maar hij bleek veel te groot en ik vond hem ook nog eens heel lelijk. :stuck_out_tongue:

Een Eastpak rugzak of een goede schoudertas van bijv. de Sacha of andere schoenenwinkel volstaat ook. :slightly_smiling_face:

Hihi schattig, ik weet nog zo goed toen ik die brief kreeg tienduizend jaar geleden : ) En uiteindelijk loop ik alleen nog maar met een grafische rekenmachine en een pen door de school haha.

curcusbladen vergeet nooit curcusbladen of je leerkracht nederlands doet je wat :p!

Ik ben dan zo jaloers.
Ik heb altijd, pennen (100 reserves) potloden, gum, geo, schrift, map, rekenmachine, agenda en lipbalsem STANDAARD bij mij. En lijm, schaar en plakband. Ik snap niet hoe sommige mensen zo’n lichte tas kunnen hebben. Terwijl ik altijd weinig bij me heb :stuck_out_tongue:

Maar goed:

-Rekenmachine
-PENNEN en houd wat reserves thuis. Je bent gedoemd om er minstens 987654678 kwijt te raken.
-Geodriehoek.
-Lijm
-Potloden
-Gum
-Kaft papier
-Agenda
-Een mooie maar goede tas.
-Schriften, of 1 map met sorteer-vel-gevallen (gekleurd) dan zou je misschien meerdere vakken in 1 zo’n map kunnen doen.
-Ik heb altijd nog een map voor alle losse bladen die je krijgt omdat ik een chaot ben.
-Passer
-PENNEN.
-En voor de vakken waar je het echt nodig hebt woordenboeken. Ik zou ze als ik jou was niet meteen kopen maar eerst kijken of je het nodig hebt. Ik gebruik bijvoorbeeld bijna alleen maar mijn woordenboeken Frans en Engels (TTO) zo nu en dan, maar ik heb nog nooit mijn woordenboek Nederlands of Duits gebruikt.
-Etui

That’s pretty much it. Je school specificeert meestal je rekenmachine. Ik heb ooit een Texas moeten kopen, achteraf had ik net zo goed een Casio kunnen nemen. Maar dat hangt van je school en methode af.

je hoeft niet te denken dat je veel boeken in je tas moeten, want je krijgt neem ik aan een kluisje,
dus zoek gewoon iets leuks uit(:

Pennen
Potloden
Schriften (geen multomap, schriften zijn handiger. Die kun je ook in de boeken van dat vak doen, zodat je ze niet vergeet. Multomappen gingen bij mij altijd stuk en dan vielen alle blaadjes eruit).
Geodriehoek
Gum
Passer
Rekenmachine (nog geen grafische, dat hoeft pas in de vierde).
Kaftpapier om je boeken mee te kaften.
Agenda.
Tas (neem een normale maat, niet zo’n reus. Een schoudertas of rugtas van Eastpack is prima. Zorg voor een beetje een normale kleur, dan kun je er langer mee en vind je hem niet snel stom).

Hoewel ik er wel rekening mee zou houden omdat je soms dagen krijgt dat je bergen boeken mee moet nemen, zeker op gymnasium (ervaring). En die tassen moeten ook flink worden meegesjouwd. Dus ik zou ook rekening houden met stevigheid (maar je moet het niet overdrijven though).

heel, heel veel pennen. Tenminste, ik raak de mijne altijd kwijt. echt ALTIJD.

Ik heb een advies voor je.
Koop niet al te dure pennen, want je raakt ze kwijt of ze worden gestolen.

[quote author=tartaarsaus link=topic=234647.msg[quote author=Anonymous link=topic=234647.msg[quote author=Anonymous link=topic=234647.msg11487438#msg11487438 date=1335635916]#msg[quote author=Anonymous link=topic=234647.msg11487438#msg11487438 date=1335635916] date=1335635916]#msg[quote author=Anonymous link=topic=234647.msg[quote author=Anonymous link=topic=234647.msg11487438#msg11487438 date=1335635916]#msg

[quote author=tartaarsaus link=topic=234647.msg[quote author=Anonymous link=topic=234647.msg[quote author=Anonymous link=topic=234647.msg11487438#msg11487438 date=1335635916]#msg[quote author=Anonymous link=topic=234647.msg11487438#msg11487438 date=1335635916] date=1335635916]#msg[quote author=Anonymous link=topic=234647.msg[quote author=Anonymous link=topic=234647.msg11487438#msg11487438 date=1335635916]#msg

Geloof me, deze adviezen zijn heilig.

ga niet gelijk een rekenmachine kopen.
ik kreeg die bv. van school en dat zou sonde zijn…

je krijgt toch gewoon een brief/mailtje oid van school waar dat allemaal in staat?

Maar koop ook niet te veel, dat is zonde. Ik heb toen ik naar de middelbare ging zo veel gekocht dat ik nu 4 jaar later nog schriften, kaftpapier en mappen heb liggen die ongebruikt zijn.