schoolspullen lijst

ik ga dit jaar naar de brugklas maar ik weet niet wat ik moet hebben
en geef ook tips voor versieren van mijn spullen

Wat nu al? je gaat pas in september naar school hoor :'3
En de Hema en V&D Schoolcampus komen pas in mei met schoolspullen.
Als het goed is, krijg je op je eerste schooldag(kennismakingsdag) of via de post een brief waarop staat welke spullen je moet hebben.

Boeken, agenda, schriften, pen, etui, potlood, geodriehoek, kaftpapier etc.

Heb je nog niet zo’n lijstje gekregen met wat je moet hebben volgend jaar?

oke dankje voor je bericht

die lijst die je krijgt op school. slaat helemaal nergens op. dan moet je ook van die speciale potlooden enz aanschaffen, die je toch nooit gebruikt.

Wij kregen voor de vakantie een lijst geloof ik… Kan ook wel dat het in de vakantie was, is alweer 6 jaar geleden, haha.
Maar goed, een agenda, rekenmachine, geodriehoek, passer, pennen en een map zijn wel een beetje basis denk ik. Verder veel lijntjesschriften en een paar A4 ruitjesschriften, maar schriften kun je altijd nog bijhalen. :wink:

ik heb nog geen lijst gekregen en ik heb in juni pas de kennismakingsdag en ik begin met school op 22 augustus

i8k heb dit forum al aangemaakt omdat ik het dan alfast weet

Als je in juni spullen gaat kopen ben je nog ruim op tijd hoor. :wink: Nu hebben ze volgens mij toch nog niet zo veel!

Je krijgt die nog wel. Ik zou gewoon wachten met spul aanschaffen dat is nu nog helemaal niet nodig.

nee maar ik heb altijd alles overal liggen en dan kan ik het vast opzoeken

kunnen jullie tips geven voor het versieren

a

tsja. ik vind het ook nogal vroeg.
Als je wacht tot mei ofzo, dan kun je ook veel leukere spullen krijgen, dan is het aanbod veel groter.
En je kunt idd beter wachten op die brief.
Want wat ik moest kopen in de brugklas is waarschijnlijk weer anders dan wat jij moet kopen.

Dat verschilt per school.

Laat je fantasie de vrije loop?
Misschien kun je origami beestjes vouwen en op je kaftpapier plakken ofzo.
Maar ga er vanuit dat er aan het eind van het jaar niks van over blijft.

Oja: ik raad agenda’s met gladde bladzijden af. Dat schrijft voor geen meter vind ik zelf.

a

^Moet je er natuurlijk nog wel een wisser bij doen :stuck_out_tongue:

a

Wij gebruikten die potloden juist wel altijd op school…

Jij bent er vroeg bij, haha!
Wij kregen helemaal geen lijst van school, echt irritant.
Maar wat wij in de brugklas moesten hebben:
Etui, potloden, pennen, gum, geodriehoek, passer, goede rekenmachine(zo’n speciale van casio, maar dat hoor je nog wel neem ik aan), kaftpapier (3 rollen is genoeg), lijntjesschriften, voor wiskunde een ruitjesschrift (ik vind schriften van A4-formaat voor wiskunde wel handig altijd) en snelbinders komen ook altijd wel van pas.