Schoolreisje naar Afrika

Hey allemaal,
Ik weet niet of er een speciaal topic is voor schoolreizen etc. :flushed: Maargoed, deze week begint mijn proefwerkweek waar ik echt ontzettend zenuwachtig voor ben. Als de dinsdag over twee weken voor bij is ga ik die vrijdag naar Afrika met school… Dit is echt een ontzettend dure reis maar ik denk wel dat t het waard is. Mijn vraag is : zijn er meer die zulke verre reizen hebben gemaakt ? En moesten jullie ook zolang vliegen ? (wij ongeveer 6 uut :flushed: ) Ik vraag dit gewoon omdat ik benieuwd ben naar jullie ervaringen :wink:

Liefsss :kissing:

Leuk dat je naar Afrika kan gaan met je school! Ben zelf twee weken naar China geweest, dat was minimaal 10 uur vliegen.

Uhhh het verste dat ik ooit met school ben geweest is net over de grens bij Duitsland heheheh

Op de middelbare ben ik ook niet verder geweest van Parijs maar China was een studie excursie.

Ik moest ging afgelopen jaar 4 uur vliegen, naar Griekenland. Was echt een geweldige ervaring, en het vliegen was ook heel leuk en mooi.

Ik ben afgelopen jaar 1 week met school naar Bratislava (slowakije) geweest met het vliegtuig, was echt een geweldige ervaring ondanks ik ook enorm zenuwachtig was van te voren!

Lange vluchten vind ik wel fijn, je hebt heel veel films en series die je kunt kijken. Spelletjes met je klasgenoten via je scherm en misschien dat je ook nog eten krijgt!
Waar gaan jullie precies heen als ik vragen mag? En wat gaan jullie doen?

6 uur vliegen… ga je in de richting van Senegal / Gambia ? Of waar in Afrika ergens?

Wat ga je in hemelsnaam in Afrika doen met school :flushed:

22 uur met de bus naar Rome

NEVER AGAIN

Ah de bekende busreizen op de middelbare. Wat dacht je van 1 dag naar Canterbury (UK) met de klas :cold_sweat:

Verste dat wij zijn geweest met school (middelbare) is Parijs haha. Bij een minor kon je naar China, maar dat heb ik niet gedaan. Stiekem wel een beetje spijt van.

Jemig, die scholen worden steeds gekker. Je kunt toch niet verwachten dat iedereen maar even mee naar Afrika kan?! (ik vermoed tenminste dat je het over de middelbare hebt?)
Toen was Londen bij ons het verste (of Parijs en als je Frans had). Voor mijn studie ben ik naar Zuid Amerika geweest, maar dat was mijn eigen keuze. Als het allemaal financieel mogelijk is moet je het zeker doen. Het is een ervaring die je nooit meer vergeet.

Verste schoolreisje voor mij is denenmarken haha. Wel hadden wij vorig jaar een individuele buitenlandse stage, die moest je zelf regelen. Sommige mensen gingen heel ver (Amerika of Azië) en andere mensen iets dichterbij haha. Ik ging toen naar Ierland, hele leuke ervaring!

Verste was bij mij wel Toscane. :’)

Maar 6 uur vliegen valt heel erg mee! Toen ik naar Zuid-Afrika ging moest ik 12 uur vliegen. Ik zou er gewoon zorgen dat je genoeg te doen hebt in het vliegtuig. Neem tijdschriften, puzzelboekjes etc mee.

Ik ben naar Londen en Parijs met school geweest haha. Dat waren nog eens mooie tijden, wat hebben wij een lol gehad. Heerlijk.

Wauw wat gaaf dat je naar Afrika gaat!
Ikzelf ben in de 3e klas van de middelbare school 5 dagen naar Oostenrijk geweest om daar te gaan skieën. Het was vermoeiend, ook omdat je de eerste nacht niet sliep door de reis. Maar het was ook zo ontzettend leuk, ik had het niet willen missen! Wij deden er trouwens 14 uur over met de bus.

Oh als ik films of serie’s mag kijken is het goed haha. Maar ik ga inderdaad naar Gambia, Governo17 & always. Wij hebben elk jaar met school een kerstamrkt, en het geld daar van opgehaald word, nemen we mee naar gambia omdaar bij een basisschool of een vrouwentuin of iets dergelijks, een hek of een waterleiding aan te leggen. Verder gaan we ook naar een ziekenhuis en slapen we zelfs een nacht bij die mensen thuis (Daar ben ik zelf neit o heel blij mee)

oké er ging even wat mis…dus we gaan ziekenhuis, basisschool. We gaan naar een middelbare school en daar gaan we allemaal voetballen enzo tegen die meiden daar, die daar verschrikkelijk goed in zijn blijkbaar. en we gaan naar het strrand natuurlijk, duh. Ja eigenlijk best veel. Als ik terug ben zal ik alles vertellen en zal ik wat foto’s proberen te sturen! :slightly_smiling_face:

OH ja! dat heb ik ook jaaaaaren geleden een keer gedaan, toen ik in 2 vwo zat hahaha